K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2008, 11:24   #11
cherokee
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
cherokee er ny på vejen
hej annasen,

tillykke med din pension. kan mellem linierne forstå du har været igennem meget. Hvor er det ærgeligt at det skal være sådan. Men når det er sagt må jeg give de andre ret.
Den viden du ligger inde med kan andre få glæde af og nu hvor pensionen er i hus får du måske lidt mere overskud netop til at kæmpe. Har selv pension og kan mærke nu her efter godt 6 måneder som førtidspensionist at overskudet er ved at komme tilbage til mig. Den første tid som fp havde jeg bare brug for at være mig og være lettet over en veloverstået sag. Orkede ikke at kæmpe mere hverken fo mig selv eller andre. Men nu er jeg tilbage og glad for at have fundet siden her. ligger nemlig stadig inde med diverse spørgsmål om dit og dat og måske kan jeg med held få svar fra andre kloge hoveder her inde. Når du har overskudet igen synes jeg du skal bevge dig herind og deledine erfaringer ud til de mange nye som sidder "fast" i systemet.
Knus og held og lykke samt god jul .

Tak for din underskrift. I Will Keep On Fighting :0)
cherokee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 12:37   #12
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Hej igen.

Jeg har masser af kampånd, og jeg vil stadig protestere højlydt over vores system, men jeg er nok for krigerrisk til at deltage i debatten på k10.

Jeg har samlet skemaer - 104 stk - og det er dejligt, men når det så kommer til historierne, så mangler der efter min mening en del opbakning.

Jeg har en journalist jeg fodrer med alt hvad jeg kan finde, og hun skriver på historien til midt i januar.

Det jeg forsøger at fortælle er, at hvis man kun kan samle folk der ønsker at være anonyme, så har man ikke noget at have sine protester i. Så virker det ikke.

Der var en´der gav mig sin mailadresse som jeg kunne sende til journalisten.
Om jeg så havde 500 skemaer, så var det ligegyldig for jeg kunne ikke forsvare dem.

Forstår i det jeg mener? ellers forklarer jeg mig forkert. Jeg er ikke ude på at lave rav i den over for jer, men jeg vil kæmpe for retfærdighed så længe jeg kan.

Det jeg læser nogen gange herinde med at folk skal transporteres til og fra arbejdsprøvning i taxa, det er for mig hvid slavehandel, som ingen burde finde sig i.

Jeg ved ikke helt om jeg jubler over pension, for det var sq min ret.
Jeg havde jublet mere hvis det var lykkedes mig at få lavet et kæmpe oprør.

Jeg håber at folk vil bakke op om din underskriftsindsamling. Jeg håber du får mulighed for at samle så mange, at det batter noget.

Jeg er med på sidelinien på K10 - en gang k10 -altid k10, men jeg kan ikke byde ind med så meget, da jeg ikke aner noget om §§§.

"min historie" skal også afsluttes, men jeg venter lige de sidste papirer, da der er noget med tilbagevirkende kraft.

Jeg er en hidsig apparat. Jeg finder mig ikke i noget fra div instanser. Jeg har ret til at være her på lige fod med en socialrådgiver.

mange mange mange hilsner fra
Annasen.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 14:08   #13
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Så har jeg sat mit poteaftryk.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 15:26   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af annasen Se meddelelser
Jeg har masser af kampånd, og jeg vil stadig protestere højlydt over vores system, men jeg er nok for krigerrisk til at deltage i debatten på k10.
Der er ikke noget galt med at være krigerisk på K10 guderne skal vide at er der en der er krigerisk så er det mig men det kan man godt være her på K10.

Citat:
Jeg har samlet skemaer - 104 stk - og det er dejligt, men når det så kommer til historierne, så mangler der efter min mening en del opbakning.
annasen nu har jeg været her siden dag et hvor siden startede og hvis du søger på mit navn så vil du se en kamp jeg har haft med at råbe div myndigheder op , og skrive til politikkere , Dansk arbejdsgivere forening , dansk industri og mange andre ...

Det er en kamp og det er en kamp man ikke kan forlade fordi der ikke kommer resultat den første gang, som jeg også skrev til dig da du startede din skema indsamling så havde vi haft en noget nær det samme før , og som jeg ser det så har du fået 104 og da vi gjorde noget ligende for et par år siden ja der kom der 14 ... så mon ikke der er kommet et skred..

Desværre kommer der ikke nogen forandring fra den ene dag til den anden, kig på Peter der har siddet i flere år og jeg mener rigtig mange år og prøvet at gøre en forandring med så lille en ting som retssikkerhedloven §3, bare det at få politikkerne til at vågne op og erkende at der er et behov for at lovegive om hvordan og hvornår kommunerne skal oplyse borgerne om div sagsbehandlings tider ja det har taget Peter årevis at komme dertil hvor man nu er gået ind og har besluttet at diskuttere det politisk ..


Citat:
Jeg har en journalist jeg fodrer med alt hvad jeg kan finde, og hun skriver på historien til midt i januar.

Det jeg forsøger at fortælle er, at hvis man kun kan samle folk der ønsker at være anonyme, så har man ikke noget at have sine protester i. Så virker det ikke.

Der var en´der gav mig sin mailadresse som jeg kunne sende til journalisten.
Om jeg så havde 500 skemaer, så var det ligegyldig for jeg kunne ikke forsvare dem.
Hmm det kan godt være at jeg lyder lidt irriteret nu annasen men det kan ikke være anderledes ..

Du skriver at kun en vil give deres mail adresse, nu ved jeg ikke om du har bemærket det men her på K10 er der rigtig mange mennesker der er decideret bange for kommunen , nogen er bange for at deres kommuner opdager at de skriver herinde man står midt i sit livs sværeste kamp og har måske ikke lyst til at stå offentligt frem , det er ikke en skam at blive syg men ikke desmindre så ses der mere end skævt til de syge (takke være regeringen) det kan være derfor at folk ikke har lyst til at stå frem.

Jeg har siden dag et her lagt på bordet hvem jeg er og tro mig jeg har oplevet lidt af hvert fra kommunal side netop pga K10 og kan godt forstå hvis andre ikke har lyst til det samme, flertallet er her på siden for at forandre deres eget liv, for at få styr på deres egen sag og for at komme ovenpå og ingen kan så sige hvad der sker bagefter , får de lyst til at prøve at gøre en forskel politisk så er det godt , vil de skrive en bog (som Jytte) så er det også godt , enhver må kæmpe med de midler og ressourcer som de har til rådighed...(du skal ikke glemme at vi faktisk her på siden har set en få afslag på en pension fordi vedkommen kunne finde ud af at formidle sig på skrift) det er ikke kun en kamp for at blive hørt folk kæmper men en kamp for deres levebrød

Citat:
Forstår i det jeg mener? ellers forklarer jeg mig forkert. Jeg er ikke ude på at lave rav i den over for jer, men jeg vil kæmpe for retfærdighed så længe jeg kan.
Jeg siger ikke at du prøver at lave rav i den for nogen for det tror jeg da bestemt ikke at du gør, men det er nok vigtigt at man holder sig for øje hvad K10 er ..

Vi er en side med bruger til bruger hjælp, en side der støtter op om dem der er i deres livs sværeste kamp og ikke mindst en side hvor det netop er anonymitet der er i centrum..

Det er de forudsætninger folk melder sig ind under og vi kan jo se at vi gør en forskel hver dag man kan læse hvor glade folk er for at finde andre ligesindet som kan sætte sig ind i hvordan det er at være hvor de er på dette tidspunkt i livet ...

Og ikke alle har overskuddet til at kæmpe både mod systemet og samtidig ændre verden , du er ikke den første og heller ikke den sidste der mener at K10 er så stort at der må være en base for at man kan ændre tingene men sådan er livet desværre ikke , den måde vi kan forandre noget på er hjælp til selvhjælp og at nogen af os så har overskudet til at kæmpe videre end det (som feks Lena ) ja det er godt og fint .. men det er ikke noget man kan og må regne med ...

Hver fugl pipper med sit eget næb , og i bund og grund er K10 her ikke for at ændre systemet, det er fint hvis det sker som en side gevinst men til syvende og sidst er K10 lavet med det formål at forandre den enkeltes liv og give dem et frirum hvor de kan få råd og hjælp fra andre som dem selv og den mission er lykkedes over al forventning ..

Citat:
Det jeg læser nogen gange herinde med at folk skal transporteres til og fra arbejdsprøvning i taxa, det er for mig hvid slavehandel, som ingen burde finde sig i.
Det har du ret i og der er det at jeg mener at vi kan gøre en forskel ved at oplyse folk om regler og § og hvordan de kan komme ud af det , og samtidig kan du ved at tage dig en surfer i gamle indlæg se hvor mange gange der er kommet konkrete sager til konkrete politikkere omkring dette, du vil også kunne se at flere politikkere syntes det er forkasteligt og at det ikke kan være rigtigt og det er kvalmende og så høre man ikke mere fra dem...

Forleden snakkede jeg med en bruger her på siden som havde fået at vide af Anne Baastrup at hun ikke skulle maile flere historier her fra siden eller fra hendes egen sag for så ville det ryge direkte i papirkurven ..

ergo nogen herinde fra gør meget som de ikke skriver om på siden...

Vi ved at mange politikkere både lands og lokal er inde og kigge her på siden med jævne mellemrum og vi ved at mange her på siden har skrevet til journalister og meget andet , og vi kan jo begynde at se resultater nu og jeg tror bestemt at mange bruger her på siden har været med til at få mange en journalist til at vågne op ..



Citat:
Jeg ved ikke helt om jeg jubler over pension, for det var sq min ret.
Jeg havde jublet mere hvis det var lykkedes mig at få lavet et kæmpe oprør.
Det havde jeg også juble over hvis det var lykkedes for dig , men jeg har prøvet at ændre tingene nu i tre år og jeg giver ikke op fordi resultaterne udebliver jeg tror at det er en kæmpe vandre tur inden vi ser resultater..


Du har valgt at kæmpe på en anden måde end jeg men det skal ikke afholde mig fra at ønske dig held og lykke kan jo så glædes over at du har overskuddet til politik det har jeg ikke så jeg må fortsætte på denne her måde , en måde hvor vi hver dag bliver flere og flere og debatten bliver større og større med over mere end en million der har været inde og læse vores historier bliver vi svære og svære at overse anonyme eller ej ..


Citat:

Jeg er med på sidelinien på K10 - en gang k10 -altid k10, men jeg kan ikke byde ind med så meget, da jeg ikke aner noget om §§§.
Er da glad for at høre at du ikke er helt væk (og håber heller ikke at min svada får dig helt væk ) men §§ er bestemt ikke en forudsætning for at være her du kan jo se hvor meget folk værdsætter bare lidt opbakning
Citat:
"min historie" skal også afsluttes, men jeg venter lige de sidste papirer, da der er noget med tilbagevirkende kraft.
Det siger jeg så held og lykke med
Citat:
Jeg er en hidsig apparat. Jeg finder mig ikke i noget fra div instanser. Jeg har ret til at være her på lige fod med en socialrådgiver.
Ja selvfølgelig det har vi alle

Og her på siden vil vi overbevise folk om at de er lige så meget værd som nogen socialrådgiver og at de har krav på en ordentlig og fair behandling loven er der , men kommunerne skal bankes til at overholde den.. og da det ikke ser ud til at politikkerne har tænkt sig at hjælpe os i den mission så må vi klare os selv
  Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 19:01   #15
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Svada

Heidi - vi er ikke uenige overhovedet.

Når jeg skriver at jeg er for krigerrisk, er det i forhold til de mennesker der måtte være bange for kommunen. For dem må jeg jo absolut være en Veran af de største. De må tænke - nej ikke hende igen. Hun vil kun lave vrøvl og have os til en masse.

Derfor trækker jeg mig lidt i baggrunden. det er ikke fair over for dem der har brug for omsorg og råd, at jeg så kommer blæsende ind fra sidelinien som Florense Nightingail, der ønsker at redde verden.

Forstå mig ret. ( du må gerne lyde irriteret)

Jeg kan ikke stryge folk med hårene og synes det er synd for dem. Jeg kan vende dem om og gi dem et kærligt spark bagi, og sige - Løft dit hovede du raske gut.

Jeg må finde de kanaler hvor jeg kan kæfte op, og det er ikke k10.
Der er så mange skrøbelige mennesker på sjæl og krop, og de har ikke brug for en hyæne der vil tvinge dem til noget de ikke vil.

Har jeg mon forklaret mine hensigter godt nok. Hvis ikke prøver jeg igen.

Jeg kæmper - og jeg bliver ved med at kæmpe.
Men det må blive i et forum, hvor man ved hvem modparten er.

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2008, 00:40   #16
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
72 underskrifter....

....vi skal bruge mange flere endnu, men det begynder at ligne noget, og iøvrigt ville jeg lige bringe emnet, op på toppen af listen igen

Skriv under her http://www.pension.skrivunder.dk/?s=1

Godt Nytår,

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2008, 10:50   #17
Brogaard
Føler sig hjemme på K10
 
Brogaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2008
Lokation: sønderborg
Indlæg: 25
Styrke: 16
Brogaard er ny på vejen
Halløjsa Annasen!!! Tillykke med din "ret" FPèn, den er din indsats værdig..du har desværre evig ret i at der forfindes hvid-slavehandel i dk...meen derfor har vi brug for dig, alle som kæmpe kan, bør gøre det,tænk på der sidder så mange ude i det "yndige" danske land" som ej kan /tør,men som får håb gennem alle OS der både tør og vil, skidt med der nogen gange kommer en faren ind og bruger fy-orde og hvad ved jeg...det renser luften og giver nye imput.... Så mon ikke du fortsat vil deltage? det tror og håber jeg på du vil...

God jul og godt nytår!! "Miss F:Nigtinggail-smill/Qnuzzz

Sidst redigeret af Brogaard; 26-12-2008 kl. 10:56.
Brogaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2008, 11:54   #18
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Jo da Brogaard.

jeg havde en ide om at jeg i det nye år ville sætte mig i gyngestolen og strikke uldne sokker, og så blæse på verden udenfor - Meeeen - Så ville jeg miste gnisten, og det har jeg slet ikke ro i bagen til. Så Florence må i aktion. (jeg skal nok PRØVE at skrive lidt sober herinde) , Men tak for dine ord, de satte gang i lidt oprør igen. He He.
Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2008, 14:23   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Til dem af jer der endnu ikke har set denne her underskrift indsamling http://forbedrehandicappede.skrivunder.dk/ ..

Hvis ikke du har skrevet under så hop over og se om ikke det er noget du kan støtte op om, her er også allerede gang i et tiltag om en demonstration..
  Besvar med citat
Gammel 26-12-2008, 15:06   #20
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
@Hejdien...

Så kom der lige en kommentar ind på den også

Jeg vil gerne høre hvis der er nogen der har nogle gode forslag debatsider og links til fora, hvor man måske med lidt held kan være med til at præge holdningerne i Danmark?



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension