K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2009, 10:00   #11
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
EU-Kommissionen

Jeg tror, jeg udtrykte mig lidt forkert, for som A-Odense siger, så kan man altid henvende sig til EU-Kommissionen om mulig brud på EF-traktaten og Rådets forordninger 1612/68 og 1408/71 - også selvom man ikke selv er berørt af det.

EU-Kommissionen har i min sag sådan set bare givet mig det gode råd at udnytte klagesystemet i Danmark også, fordi det er den enkelte medlemsstats pligt at sørge for, at EU-retten overholdes.

EU-Kommissionen har derfor overgivet sagen til Karin Møhl Larsen, som er medlem af Det Rådgivende Udvalg for Vandrende Arbejdstageres Sociale Sikring ved Rådet for den Europæiske Union og repræsentere der den danske regering, og pålagt hende at svare på min klage til EU-Kommissionen.

Skulle hendes svar ikke være tilfredsstillende for mig, så kan jeg om 6 måneder igen henvende mig til EU-Kommissionen, men hvad de så vil foretage sig, kan jeg ikke sige noget om.

Jeg tror, det ville være en rigtig god ide, at lave en fælles klage til EU.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 12:00   #12
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Ros

Jeg vil lige rose phhmw for henvisningen til socialjura.dk ang. retssikkerhedsloven, for også der står der, at unionsborgere med bopæl i Danmark har ret til ligebehandling og ret til fulde sociale ydelser.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 18:08   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi må ikke glemme.....

Tak, for rosen.

Her på k10 findes fængselsfanger, skitzofrene, AHDR, sjældne diagnoser, skøre, flexer, pensionister, ordblinde og meget andet godt........og vi skal huske hinanden på, at selv om alt ser så Fandens fint ud, med love og §er samt EU-forordninger, Vejledninger etc...så skal vi aldrig blive bange for at kræve at loven skal overholdes.

Som eksempelvis Brøkpensionistens kamp nede i det uoverskuelige EU. I EU og på kommunekontoret findes der bare mennesker......hverken mere eller mindre kloge, end os på k10....mennesker som tilfældigvis pt har vores skæbne i hånden......og som vi ikke skal være "bange" eller benovet over......vi er lige så dygtige som dem.......vi forlanger kun at lovgivningen overholdes.....med stolthed og oprest pande og ved glæden at hjælpe dem, som for en stund har mistet overblikket.

Mange hilsner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 22:31   #14
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Helt enig

For loven skulle vi alle være lige.

Og lige meget, hvordan vi end formulerer os, så skulle vi alle blive hørt, hvis vi bare giver lyd fra os.

Men desværre blive ikke alle hørt - og det er vel ikke uden grund, at Justitia har bind for øjnene.

Jeg selv fører en kamp på mange fronter - EU-Kommissionen, den danske regerings repræsentant ved Rådet for den Eurpæiske Union, Beskæftigelsesministeren, Folketingets Socialudvalg, Pensionsstyrelsen, Det Sociale Nævn, Beskæftigelsesankenævnet og ved Ankestyrelsen.

Nå ja, og så kæmper jeg også ved Sozialgericht Berlin, fordi jeg altså også gerne vil have den pension, jeg har optjent ret til i Tyskland.

Og en tid prøvede jeg også lykken ved Folketingets Ombudsmand, som dog ikke kan gøre noget, så længe jeg har mulighed for at klage ved andre instanser - men han vil høre fra mig igen, så snart jeg har nået vejs ende.

Det er hårdt og sejt og trækker tænder ud, og tit tænker jeg, nu orker jeg ikke mere. Men jeg vil ikke give op endnu.

Hvis jeg ikke får medhold fra Ankestyrelsen, så bliver det næste, at jeg vil indgive et andragende til EU-Parlamentet.

Og det med, at dem på den anden side også bare er mennesker, der kan gøre fejl, har fået mig næsten til at tilgive min kommune, for i min sag er det Pensionsstyrelsen, der har løjet over for min kommune, og Beskæftigelsesankenævnet, der har truffet en afgørelse, der tilsidesætter mit barns rettigheder, så efterhånden så tror jeg, min kommune allermindst kan gøre for den elendighed, jeg og mit barn nu sidder i, for det var sådan, kommunen skulle handle efter ordre fra øvre instanser.

Men så tænker jeg, hvorfor har min kommune ikke handlet efter deres egen overbevisning og samvittghed?

Og når jeg ser alle de indlæg fra alle andre her på k10, så fører alle herinde en kamp for retfærdighed, som fortjener et ærligt og velment: Held og lykke - Må I alle få fremgang

Sidst redigeret af brøkpensionist; 02-12-2009 kl. 22:39.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det rimeligt? nobelis Dit og Dat 11 20-04-2010 19:00
Mere håb til brøkpensionister, der er unionsborgere brøkpensionist Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 11-08-2009 23:07
kan det være rimeligt madsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 11-11-2008 17:10
Mere end 2 års sagsbehandlingstid er det rimeligt? akp Er det overhovdet til at få fleksjob? 3 11-12-2007 16:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension