K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2009, 11:38   #1
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
SENSATIONEL DOM (fra Hanne Reintofts brevkasse).

Hanne Reintoft skriver i Søndag nr. 48:

I brevkassen møder både jeg og læserne mange mennesker, der er kommet fuldstændig i klemme, når deres sag om manglende arbejdsevne skal behandles.
Sygedagpenge standses, og den syge får besked om at være for syg til fleksjob og for rask til førtidspension, hvorefter de står uden forsørgelse. Et ægtepar har ikke villet affinde sig med den sagsbehandling og anlagde sag mod deres kommune, der nu er dømt til at betale 425.000 kr for manglende udbetaling af ledighedsydelse i perioden fra 11.03.07 til 12.08.09, samt renter og sagsomkostninger.
Dommen faldt den 9.9.2009 og kommunen har ikke anket. Af rettens begrundelse og afgørelse fremgår:
Efter forarbejderne til lov om aktiv beskæftigelsesindsats er der tilsigtet en klar sammenhæng mellem førtidspension og fleksjob. Er en person ikke berettiget til førtidspension, og er det ikke muligt at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet, skal den pågældende visiteres til fleksjob.
En ganske sensationel dom, der bør blive bekendt i offentligheden.
Tak og til lykke til ægteparret, der sendte mig dommen.
Underskrevet Hanne Reintoft.

Jeg ved ikke om nogen evt. kan bruge dette til noget - men synes jeg ville gøre K10 brugere bekendt med dette.

Mange hilsner
Kirsten Zastrow
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 12:54   #2
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Smile Dom omkring arbejdsevne.

Hej. Og tak fordi du har lagt den ind. Men den er faktisk også lagt ind i en anden tråd her et eller andet sted. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 17:15   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det var da noget af en nyhed!

Indiansummer nævner at det er nævnt før. Jeg har besvær med at finde den anden tråd. Håber den indeholder link til dommen, fordi:

Så vil jeg opfordre alle, der har lidt kræfter i overskud, til at vidersende dommen til handicapråd, socialforvaltninger og lokalperessen.

Når jeg har dommens præmisser vil jeg begynde i Tårnby og Dragør kommune at offentliggøre denne dom.

Zuza, er du med på båndet og hjælper mig lidt på vej?

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 28-11-2009 kl. 17:19.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 17:48   #4
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
mon ikke det er den her fra den 2/11 --passer vist godt nok når man lægger sagsomkostninger til

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-26184118.html
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 17:52   #5
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
http://www.k10.dk/showthread.php?t=10388

http://avisen.dk/syge-danskere-kan-f...ng_117054.aspx
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 18:22   #6
stroom
På vej til at lære K10
 
strooms avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2009
Lokation: brønderslev
Alder: 70
Indlæg: 9
Styrke: 0
stroom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Hanne Reintoft skriver i Søndag nr. 48:

I brevkassen møder både jeg og læserne mange mennesker, der er kommet fuldstændig i klemme, når deres sag om manglende arbejdsevne skal behandles.
Sygedagpenge standses, og den syge får besked om at være for syg til fleksjob og for rask til førtidspension, hvorefter de står uden forsørgelse. Et ægtepar har ikke villet affinde sig med den sagsbehandling og anlagde sag mod deres kommune, der nu er dømt til at betale 425.000 kr for manglende udbetaling af ledighedsydelse i perioden fra 11.03.07 til 12.08.09, samt renter og sagsomkostninger.
Dommen faldt den 9.9.2009 og kommunen har ikke anket. Af rettens begrundelse og afgørelse fremgår:
Efter forarbejderne til lov om aktiv beskæftigelsesindsats er der tilsigtet en klar sammenhæng mellem førtidspension og fleksjob. Er en person ikke berettiget til førtidspension, og er det ikke muligt at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet, skal den pågældende visiteres til fleksjob.
En ganske sensationel dom, der bør blive bekendt i offentligheden.
Tak og til lykke til ægteparret, der sendte mig dommen.
Underskrevet Hanne Reintoft.

Jeg ved ikke om nogen evt. kan bruge dette til noget - men synes jeg ville gøre K10 brugere bekendt med dette.

Mange hilsner
Kirsten Zastrow
God dom...
Dem ligger der sikkert mange af,den slags domme.
stroom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 19:29   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Det var da noget af en nyhed!

Indiansummer nævner at det er nævnt før. Jeg har besvær med at finde den anden tråd. Håber den indeholder link til dommen, fordi:

Så vil jeg opfordre alle, der har lidt kræfter i overskud, til at vidersende dommen til handicapråd, socialforvaltninger og lokalperessen.

Når jeg har dommens præmisser vil jeg begynde i Tårnby og Dragør kommune at offentliggøre denne dom.

Zuza, er du med på båndet og hjælper mig lidt på vej?

Hilsen Peter
Selvfølgelig, kære Peter.

Der ligger et link til en anden tråd, og der ligger et link til selve dommen, men jeg lægger den lige her til dig, så du slipper for at lede.

http://www.avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Ellers kan jeg læse i den anden tråd, at Hejdien har bedt Connie om at sende domme til hende.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 03:29   #8
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
Hahaha! Jeg smiler i hele hovedet nu
Skøn læsning her i de sene nattetimer
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 10:07   #9
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Efter forarbejderne til lov om aktiv beskæftigelsesindsats er der tilsigtet en klar sammenhæng mellem førtidspension og fleksjob. Er en person ikke berettiget til førtidspension, og er det ikke muligt at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet, skal den pågældende visiteres til fleksjob.

Det lyder jo fint, men gælder det også alle os på KH, der har søgt FP??

Når vi får afslag, og enhver kan se at vi aldrig kommer i ordinær beskæftigelse, skal vi så automatisk tilbydes flexjob efter den dom??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hanne Reintoft: jeg har svigtet østerbro Politik og Samfund 6 16-04-2012 19:01
Hanne Bruun amacing Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-12-2011 20:37
familieadvokaten brevkasse østerbro Den nyttige viden vi alle har 0 25-07-2011 09:11
Hårdtslående Hanne - Halleluja Ragdoll Politik og Samfund 1 30-05-2010 10:58
Beskæftigelsesministeren versus Hanne Reintoft! buster Politik og Samfund 2 25-01-2010 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension