K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2009, 10:41   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Bytte handler eller hat og blå briller?

Hej. Når jeg sidder her og læser, alle jeres indlæg omkring lægeerklæringer, som kommunen dog må betale en formue for, vel og mærket hvis det er dem som har betalt for dem altså?

Så sidder jeg her og tænker, hvad i h*****, foregår der egentligt? For sagsbehandleren kan underkende denne erklæring fra lægen, som vi forestiller os de selv har betalt. Måske er man oveni købet helt specifikt blevet henvist til denne læge fra kommunen, og når vi nu er ved snyd og bedrag, kunne man så måske forestille sig, at det var nogen som havde købt sig ind i den lukrative forretning som læge?

Uha for en påstand jeg kommer med der, måske man har fået lidt paranoia...

For det må da være underligt som læge, at tage en hulens lang uddannelse, og så i sidste ende at se sit arbejde, blive fuldstændigt negligeret af en sagsbehandler, som måske måske ikke, kun er kontoruddannet, og som aldrig har været socialrådgiver.

Mon ikke, at vi er på vej ( allerede er der), hvor sagsbehandleren har al magten ( staten)?, og hvor vi andre kun er brikker i et spil? Jamen vil nogen sige, det er jo kommunen, og ikke staten, men er det ikke en og samme ting?

Måske dette indlæg, skulle have været lagt under politik i stedet? Men jeg er i hvert fald selv træt, af at leve i et land, hvor man i den grad laver hån om mennesker i nød, bare fordi at sådan er det.

Man sender mennesker i arbejdsprøvning som er dødsyge, fordi det er man blevet dikteret fra staten, men for fanden hvordan kan man som sagsbehandler forsvare sig selv, og sove godt om natten, når man behandler sine medmennesker på den måde?

Hvorfor f**** gør de ikke oprør? Så melder tanken sig, måske er det specielle mennesker, som faktisk nyder at pine andre mennesker, og føle sig mægtige overfor andre? Fordi de tror, at de aldrig selv kan ende i sådan en situation?

I det hele taget, er min holdning overfor sagsbehandling af mennesker i dette land, at der er noget som lugter langt væk ( sav ikke den gren over, som du selv sidder på agtigt)..

Nåh! Jeg må hellere stoppe, jeg går fuldstændig i selv sving. Men min mening den kan de ikke ta fra mig. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 11:10   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Tjaaa...eller som min gamle Bedste altid sagde:"Når skidt kommer til ære, véd det ikke hvor det skal være!"

Den syns jeg er meget rammende for såkaldte velfærdsDK
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 11:13   #3
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
godt skrevet

Når jeg kommenterer den manglende forståelse fra sagsbehandleren over for andre, undskylder de det med at de har nogle regler der skal følges.

Javist, men de har selv valgt deres job og de skal se sig selv i øjnene hver gang de kigger sig i spejlet og tænke "jeg håber ikke jeg bliver syg" eller "jeg håber at jeg som sagsbehandler kan få særbehandling"

Skal man beholde jobbet for enhver pris ? ? ?
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 11:16   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nej ,jeg kan ikk tro at sagsbehandler er onde ,de er jo bare regel rytter der vil holde sig i sadlen Uden at kende lovginingen så tror jeg at reglerne er blevet noget firkantet .....måske siden ham Sclytter sad ved roret ,og jeg ved navnet også er stavet forkert ,men ham der kom ind i starten af 1980 hans kartofel kur kostede en 3. del af hvad der ellers var til kost .....af min bistandshjælp dengang....men ellers er jeg nok en af dem der har været forskånet for dårlige sagsbehandler -----Men angsten er der de sidder med en enorm magt,selv har jeg lige været i arb.prøvning,og skal skrive profil for 3. gang i næste uge. har ellers lavet den og underskrevet hos anden aktør og skal så igen og jeg mener hun kun er jobkonsulent i konunnen.....men de har jo fat i den lange ende og man kan bare følge med, og man er jo mig . jeg tør ikk andet og måske er det derfor der ikk er de store problemer . Men er hunde rad denne gang for er gået fra 20 timer til 12½ time om ugen det kan måske besværlig gøre det hele ....undskyld det blev vist langt det her og måske lidt ved sidden af ,men havde vist brug for at komme af med noget ..GOD VEEKENDT
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 00:46   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Indiansummer, jeg kan sagtens følge din tankegang, får af og til lignende tanker.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 03:13   #6
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
Jeg har ofte tænkt det samme.
Men jeg har da hørt om sagsbehandlere der rent faktisk prøver at hjælpe folk og hvor må det da være nedtur at brænde for at hjælpe mennesker og så skulle arbejde sammen med nogen magtliderlige bedrevidende folk der ikke ser deres klienter som mennesker men som et nummer på et stykke papir.
God skrevet indiansummer
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
x faktor, hvorfor sagsbehandlerene handler som de gør østerbro Dit og Dat 0 16-10-2011 18:36
Møde med pensionsteamet - handler om? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-07-2010 00:17
Handler de med mennesker? zuza Dit og Dat 8 10-08-2008 20:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension