K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2011, 12:38   #21
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lunaQinde Se meddelelser
Hej Ingrid

PENGE ER IKKE ALT !
Men desværre nødvendige for at kan betale for tag over hovedet og smør på brødet.
Jeg er meget taknemlig for mine pensionskasser og at min arbejdsskade gik igennem ved ASK.
Men jeg har lige som Ukken været igennem et helved,som jeg må indrømme,selvom det gør meget ondt at fortælle,næsten fik mig til at tage strikken. Samtiddigt med jeg skulle kæmpe min kampe,med en dyb depression,måtte jeg kæmpe en kamp mod skolen,familie ,kommunen omkring min søn som bare ikke havde det godt og som i en alder af kun 10 år ønskede at dø.Han blev moppet hver dag i skolen og lærene sagde bare han var overfølsom,og jeg burde opdrage ham lidt bedre.Det tog hårdt på mine andre 3 børn,og hele familien endte med psykiske problemer. Så fik min yngste søn problemer i skolen og skolen sendte en indberetning til kommunen om at jeg ikke kunne sørge ordentlig for mine børn.Der var jeg ved at opgive alt,og følte jeg ikke virkede som mor,og det var da bedst de var foruden.Først da min søn blev udredet ved børnepsykiatrisk afd i Århus.Kom der andre boller på suppen,angående mine børn!.Vi fik en familierådgiver på,vi kom i handicap afd. Og så kørte ellers en masse afprøvninger med min søn,som i sig selv var et *******. To aflastnings steder kunne ikke rumme ham,han var ved at slå sin bror ihjel 2 gange.Så gik det for alvor op for kommunen hvor galt det var fat og at DET IKKE VAR MIN SKYLD.
Men kampen var ikke slut!
Nu begyndte hekse jagten fra jobcenters side,hende kragen (ja undskyld mit sprog,men er lige nu så gal igen)mente det var på grund af min søns vanskeligheder at jeg ikke kunne varetage et stykke arbejde. En dag kørte hun mig så langt ud at jeg kastede op og næsten besvimmede.
Endvidere havde jeg en bankrådgiver der ringede mig ned hele tiden om at nu havde jeg igen et kæmpe overtræk,og nu måtte jeg vidst heller få solgt det hus.
Tro mig jeg ville gerne fra det hus,men her stod jeg alene med 4 børn,og kunne stort set intet,så alt det økonomiske udsatte jeg 2 år drejede det sig kun om at overleve.
Jeg troede fra starten selv på at det bare var for en tid,men sådan skulle det jo slet ikke gå.

Jeg holder lige en pause ,men vender tilbage........
Jeg tror pointen i mit indlæg, er gået lidt tabt.

Livet skal gå videre, og helst uden bitterhed og ærgelse. Men en erstatning for erhvervsevnetab, er erstatning for indtægtstab og ikke for de lidelser der er fulgt med. Når det, trods alt regnes med, at når erstatningen udbetales som et engangsbeløb, er den skattefri - i modsætning til, at var det løn man fik udbetalt på arbejdsmarkedet så skulle der betales skat - plus at man som regel får noget i pension, sådan løbende - som jo også erstatter lidt af den indtægt man ellers ville have haft - så er livet for kort til ærgelser. Man må kort sagt deale med det nittelod, man uheldigvis fik trukket.

Vi alle ville, selvfølgelig, gerne have undværet arbejdsskaden eller ulykken (som i mit tilfælde) og gerne have undværet en langvarig kommunesag og en langvarig Ask/forsikringssag (5 år i mit tilfælde), men når nu det hele er som det er, og man BLEV ramt og har haft nogle skrækkelige konsekvenser man intet kunne gøre ved - så er det dejligt at læse når èn kan skrive - men nu er jeg pensionist, og så må jeg sørge for mine børn og få det bedste ud af det. Lige netop, for livet er trods alt dejligt, og skal gå videre.

Men det er vi nok heller ikke uenig i. Også jeg vil nyde min erstatning for indtægtstab, jeg har fortjent hver en krone, men det er værd at huske på at den er skattefri, i modsætning til den løn jeg ellers ville have haft -ikke på noget tidspunkt, gider jeg bitterhed og andre negative følelser - det æder menneskesjæle op, og er det ikke værd.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 17:49   #22
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hej du

Inrid - ja bitterhed kan man ikke bruge til noget men en såre menneskelig følelse.

Til Lunaquinde din konklusion kunne være skrevet af mig. Jeg er nået frem til samme og har trukket mine energier helt hjem. Desværre kom der en gigaregning for to år siden hvor mit system kollapsede og jeg fik en rigtig møjsygdom jeg stadig slås med. Sjovt nok blev det et vakeupcall på hvad der er vigtig ther i livet og hvad der ikke er men det hører man jo tit når livet sættes på spidsen. Min PTSD og jeg har indgået våbenhvile og har fundet en måde hvor der er plads til os begge - hvis du forståe hvad jeg mener.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 19:49   #23
lunaQinde
Føler sig hjemme på K10
 
lunaQindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 49
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
lunaQinde er ny på vejen
Thumbs up

Hejsa

Ingrid ,Ukken og alle andre der læser med

Lige nøjagtig! som vi siger her i Østjylland

Vi har ret til hver en krone,og jeg giver dig ret Ingrid,dejligt at der kan kapitaliseres og det skattefrit. Og ligeledes ingen grund til bitterhed nu....for nu vil jeg leve et godt liv med mine børn.

Og en tålelig PTSD ved siden af......Ved at leve med den, og ikke imod den,kan man bedre bekæmpe den Ved lige hvad du mener Ukken.

Derfor tror jeg også det er klogeste at få så mange ind på den kreditor frie konto,sådan en har jeg allerede fået oprettet,da jeg fik min godtgørelse.
Jeg og alle andre ved jo ikke hvad fremtiden bringer,og som du desværre lige skrev UKKEN,så kan der lige pludselig opstå situationer,som du kom i,håber du kom nogenlunde igennem det

Nu har jeg fremsendt en del papirer i dag og ellers taget det stille og roligt,ved jo at der igen, igen, ......kan tage tid før der kommer noget fra ASK.
Hvor lang tid gik der for dig UKKEN?Altså fra du fik tilkendt FTP og til udbetaling af erstatningen,jeg har fået løbende midlertidig mdl. udbetaling i et år,men vil nu hurtigst mulig kapitalisere 50%.

hilsen LQ
lunaQinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 05:43   #24
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hej igen

tjaa lad mig nu se - midlertidig afg. dec 2008 - førtidspension juni 2009 og endelig afgørelse november 2009 - så sådan ca alt efter hvor travlt ask har.

Og jo jeg er sådan nogenlunde ok - den sygdom jeg har ravet til mig er desværre ikke lige sådan en man slipper nemt af med og kræver en del medicin - men her to år efter har jeg tilsvarende indgået våben hvile med den - så tilværelsen er tålelig nu - sort humor hjælper også.

Det mærkelige er at før hen fik jeg antidepressiv og havde det ad h til. Her med denne sygdom fik jeg seponeret det og fik propanolol for min nye sygdom ( betablokker ) - og har det psykisk meget bedre. Det har vist sig forskningsmæssigt at propanolol har god virkning på PTSD - måske det kan hjælpe dig.

Jeg tror det er en god ide at få kapitaliseret så meget som muligt jeg gjorde tilsv. Derefter betalte vi al vores gæld ud - det giver meget ro og overblik syntes jeg. Husk hvis du vælger det at lave akkord med kreditorer således pengene ikke bliver ædt op af renter og gebyrer - de bliver møre hvis man står med et kontantbeløb ob jeg sparede mange mange penge - et lån der var blvet til 300000 fik jeg en akkord på 80000 på.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 08:01   #25
Lykkefod
Føler sig hjemme på K10
 
Lykkefods avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2011
Indlæg: 49
Styrke: 13
Lykkefod er ny på vejen
LunaQuinde:
__________________
Hilsen Lykkefod
Lykkefod er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdskade - tab af erhvervs. + afspadsering Bodrum Alt det andet 7 16-12-2013 15:16
erhvervs evnetab og kontanthjælp louisesparadis Alt det andet 1 30-09-2013 10:14
Udsigt til forbedring af arb.evne ? Vovse Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 26-04-2013 22:09
Erfaringer med afprøvning på erhvervs(reva?)centre. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 18-07-2011 21:50
Arbejdsprøvnig for at oparbejde evne...hjælp Wodpoulsen Din historie 110 05-05-2011 20:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension