K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2013, 23:40   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
hvad skal jeg snart prøve?????

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op for lige meget hvor jeg har spurgt om hjælp bliver jeg afvist eller kastet videre.....

Jeg fik tilkendt fleksjob i oktober 2011 og har ikke et antal timer på min fleksjob, jeg har deltaget i et kursus på 12 uger sidste forår og har siden bare haft det dårligt, min sagsbehandler på fleksjobafd. er ikke interesseret i andet end at jeg skal sendes ud i en lang virksomhedspraktik så hun kan finde ud af hvor mange timer jeg kan klare..

Endelig har hun så forstået lidt at jeg har det dårligt og har henvist mig til psykolog og denne psykolog ved slet ikke hvad det er at min sagsbehandler vil have hun skulle gøre for mig da hun jo ikke kan gøre noget ved min opmærksomhedsforstyrrelser som gør at jeg kan magte et fleksjob og have et liv hjemme også..

Samtidig venter jeg på min psykiater bliver raskmeldt så jeg kan komme igang hos hende om der kan laves ændringer i min medicin.

Jeg har efterlyst noget som kan hjælpe mig til at kunne klare min hverdag nemmere hjemme og kombinere det med et job. Men kommunen siger de tilbud ikke findes?????????

min diagnos høre under ADHD diagnoserene men alle afviser at hjælpe mig min læge har henvist mig til psykiatrisk både i silkeborg og i viborg men begge afviser mig da de ikke kan hjælpe mig

Min sagsbehandler mener ikke jeg kan komme i praktik/afklaring på jobkompagniet hvor der er psykologer mm tilknyttet men at det skal være en rigtig virksomhed jeg skal have tilknytning til
hvad pokker kan jeg gøre så jeg evt kan søge om pension trods jeg kun er 38år
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 10:27   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Jeg har efterlyst noget som kan hjælpe mig til at kunne klare min hverdag nemmere hjemme og kombinere det med et job. Men kommunen siger de tilbud ikke findes?????????
Har du prøvet at spørge om det skriftligt?

Altså simpelthen skrive dit spørgsmål ned på et stykke papir, aflevere det ved skranken i jobcenteret, og bede om en kvittering på, at de har modtaget dit brev.

Hvis du spørger skriftligt, så skal de svare dig skriftligt, og svaret kan du evt. klage over.

Mange sb'ere slipper meget nemt om, at give et afslag mundtligt, da det både er det nemmeste og billigste, for kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 12:15   #3
Lotus80
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
Lotus80 er ny på vejen
Jeg har ADHD og jeg har en mentor støtte spm kommer i hjemmet mener det er en paragraf 85 eller 78 men det er her i aalborg som har det der hveder team a det er primært for os der har ADHD og asperger
Du kan godt få hjælp men ikke alle er klar over det. Det var min mor som fandt ud af det. Jeg kan ikk selv og det er jo det typiske billed ikke sandt

Der skal søges om det og ikke alle får det de bevilger ned til en halv time om ugen. Jeg har selv halvanden times støtte
Lotus80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Skal også snart i arbejdsprøvning igen Dragking Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-04-2012 15:19
Skal vi ikke snart have et Dansk forår? Indiansummer Politik og Samfund 2 05-01-2012 18:40
skal snart i arbejdsprøvning - går jeg ud fra! hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 19 01-04-2011 21:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension