K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2012, 16:12   #1
thoughtfox
Ved at vænne sig til K10
 
thoughtfoxs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
thoughtfox er ny på vejen
Svær angst - cand mag men slut dagpenge 1/1 - Aner ikke noget om Fleksjob/førtidspens

Indkaldt til Jobcenterbesøg med socialfobi - Kæmpede mig til uddannelse og har søgt job i 2-3 år - indser efterhånden jeg skulle have søgt fleksjob eller førtidspension for mange år siden, i stedet for pligtskyldigst at blive ved at prøve at få udd og job Men tal om at tale forbi hinanden til det møde, fordi folk ikke fatter hvor belastende socialfobi kan være: "den rar dame" forklarer mig at jeg da heller ikke er "deres bord" på "Akademiker-indsaten" siden jeg jo er så dårlig, men der er da endnu et (eller to) andre jobcentre i København som jeg "lige kan kontakte og smutte hen til" (HA! det tager jo måneder at turde) Et for syge og et for flex/førtidspension - men nu har hun så også arbejdet med det felt engang - og hun kan da "ligeså godt sige mig at det nok ikke er NOK, det du fejler" - at de andre centre vil hegle mig igennem og "bede mig gå til flere andre psykiatere og læger uden at det nok vil lykkes" - det er håbløst - jeg er egentlig ligeglad med diagnoser, men fakta er jo bare, at jeg ikke KAN være på en arbejdsplads i mere end få timer om ugen, fordi min socialfobi er så pinefuld(har flere speciallæge erklæringer). Tror de ikke jeg også gerne selv ville have at det ikke var sådan? Jeg tænker ofte på hvor meget nemmere det ville være for alle - også samfundet - hvis jeg gik op i røg efter 1/1 når mine dagpenge løber ud og ikke var her de sidste måske 30 år af mit liv. hjælp - hvordan overlever jeg systemet? Det skræmmer mig mere end noget andet Nogen råd?
thoughtfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 16:31   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker om et godt job for dig måske ville være oversætter.. hvor du kan sidde hjemme ved din egen pc og blot få tilsendt opgaver, som skal oversættes og returneres.. eller læses korrektur på.

Ved ikke om man kun kan det som selvstændig, eller man med den rette uddannelse ville kunne få det som job...

Og i givet fald, om de så vil revalidere dig til det...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 16:46   #3
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
Jeg vil blot sige, at jeg virkelig føler med dig.
Har selv socialfobi og ængstelig personlighedsforstyrrelse, og fik på den baggrund førtidspension i 2007.
Det er hårdt at kæmpe med sin angst, og det er svært for andre, inkl. diverse folk på jobcentre m.v., at sætte sig rigtig ind i, hvad det vil sige, at have angst.
Men jeg tænker: Når du skriver, du har flere speciallægeerklæringer på, at du døjer med det, du døjer med, burde det så ikke være en smal sag for dig, at få systemet til at forstå, at du skal have noget hjælp - at du ikke "blot" kan klare et 37-timers job?
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 17:23   #4
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af -Henrik- Se meddelelser
burde det så ikke være en smal sag for dig, at få systemet til at forstå, at du skal have noget hjælp - at du ikke "blot" kan klare et 37-timers job?
What - forstår ikke den medfølende kommentar
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 21:03   #5
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg er også cand.mag, og har fået fleksjob - fortvivl ikke, det kan lade sig gøre!
Har du en psykiater/kontaktperson/god ven, der kan hjælpe dig med at holde styr på det hele?
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 01:45   #6
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Jeg er også Cand.mag, og er blevet tilkendt FP, dog pga. fysiske problemer. Men ro på: Det er din ARBEJDSEVNE, du skal bedømmes på. Men du skal være stationær, færdigbehandlet og tilstanden skal være varig. Godt du har fundet K10 - man overlever bedre med vennerne her i hånden - for mig har de været en megastøtte.
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 11:22   #7
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
What - forstår ikke den medfølende kommentar
Jeg forstår så til gengæld ikke, hvad det er, du ikke forstår?
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 18:35   #8
thoughtfox
Ved at vænne sig til K10
 
thoughtfoxs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
thoughtfox er ny på vejen
Mange. mange tak for al jeres indsigt! K10 virker som om det kunne redde mit liv tak <3 Sagen er at det jeg ikke forstår ganske enkelt er ALT hvad der har med hvordan man dog søger, hvor man søger etc...fleksjob/førtidspension - eller måske snarere at jeg INTET ved nu : hvad ER det jeg skal gøre for at have en chance for at komme ud af denne situation med at jeg "lover at kunne tage et fuldtidsjob" med dags varsel. Min socialfobi gør jeg knap kan kontakte min egen læge og at det tager f.eks 1,5 år efter henvisning at turde gå til psykiater (en jobcoach sagde jeg ikke kunne bruge en speciallæge erklæring fra 2001) så den blotte ide om at turde "tackle kommunen" (hvis det da ER dem?) skræmmer mig mere end altr det andet til sammen - der er jo tilsyneladende adskillige "jobcente"? Er det der man begynder at søge fleks job /førtidspension - eller er det en sagsbehandler et andet sted? Er der noget man skal passe på at sige/ikke at sige? Noget man hellere bør have med? Min socoialfobi gør desværre at jeg ikke magter at gå fra den ene til den anden i hurtig rækkefølge - jeg ville sådan ønske jeg vidste hvem der kunne starte en sådan sag for mig - og jeg ved ikke på hvilket kontor jeg skal starte og med hvad?
thoughtfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 18:59   #9
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Ja den er sørme tung. Det jeg tænker er at du har brug for en hjælper ellers bliver vejen filme lang.

Der er Ricky men ved ikke hvor han befinder sig i landet og det du har brug for er en kontinuerlig kontakt - og derudover koster han penge.

Så er der kontaktperson i psykiatrien men kender ikke til KBH.

Hvad med herinde er der en sjæl her herinde der kunne være din hjælper i forhold til at komme ud af døren og gå med dig og vil det hjælpe med en sådan. Du har jo ikke brug for hjælp til sagsgang osv mere en " social krykke "
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 12:01   #10
thoughtfox
Ved at vænne sig til K10
 
thoughtfoxs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
thoughtfox er ny på vejen
Tak - men jo, jeg HAR brug for hjælp med sagsbehandlingen, og jeg er åbenbart for dum til at finde rundt herinde i alle de mange kategorier og grupper mm - Jeg håbede på K10 at finde en vej ind for en helt "uvidende" - hvordan starter jeg overhovedet sådan en sag? Hvem går jeg til? Lægen? "kommunen"? (hvem i kommunen) Eller sygemelder jeg mig bare, så "kommer systemet efter mig" automatisk? Den eneste jeg har kontakt til pt er min psykiater... Men i følge mange tjeklister mm herinde er det jo laaaangt fra nok med en diagnose, og det store kommunale system skræmmer mig usigeligt Hvis I bare kunne pege mig lidt i den rigtige retning på hvor man går hen ville jeg være SÅ taknemmelig
thoughtfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aner ikke hvad jeg skal stille op!!! bimmer Spørgsmål ang fleksjob 11 25-03-2012 08:35
Aner ikke hvad min fremtid bringer. Veras mor At søge førtidspension 7 21-09-2011 18:17
fortabt.. aner ikke hvad jeg skal stille op! dennis skov Alt det andet 6 10-01-2011 19:17
Jeg aner ikke hvor jeg står Toullouse Er det overhovdet til at få fleksjob? 45 13-04-2009 17:07
aner ikke hvad der sker!!! vibeke Spørgsmål ang fleksjob 18 08-10-2007 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension