K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2010, 00:42   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis man har en arbejdsevne på 12 timer, så er det da sært at jobbet ikke bliver oprettet som et fleksjob - det må man nemlig gerne selvom man er førtidspensionist, det ville da give mere mening for den arbejdende, og flere penge. Og pænere titel!
Det er bla derfor jeg synes historien er temmelig søgt, for den læner sig lige lovligt meget op af en fleks og kaster ligesom bolden op til, at folk skal tænke, hvorfor førtidspension, hvorfor ikke fleks.......

Jeg er stensikker på vi vil se massere af den slags historier i nærmeste fremtid. Førtidspensionister der er glade for at arbejde.
På den måde vil befolkningen være med, hvis Støjberg langer ud med riven, og de uarbejdsdygtige og virkelig syge førtidspensionister begynder at hyle op, for så kan hun henvise til de mange mange glade førtidspensionister der ér i arbejde og som trives (og dermed indirekte gøre os andre til hypokondere), som den bredde befolkning må sætte spørgsmålstegn ved....

Det er sgu da spin der vil noget!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 07:13   #32
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvem står bag denne side
http://www.foertidspensionister-i-job.dk/

hvis jeg kunne hvad de folk her giver udtryk for på pension, så vil jeg da også gerne have et skånejob eller flex.

Men min situation er alså noget anderledes og sikkert også mange andre.
de snakker jo om 12-19 timer om ugen og på pension.

har endnu ikke hørt om nogen med 15 timer om ugen og fået pension, på den nye ordning
synes den side giver et helt forkert indtryk af pension.
eller er det bare fordi min situation er noget dårligere, end de eksempler der fremhæves.
Jeg vil sku da også gerne arbejde, men der er alså en grund til jeg ikke kan.

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-05-2010 kl. 07:23.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 13:07   #33
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Jeg æælllsssker også dine indlæg, ace.dk

Tak for dit bidrag til at jeg husker HVORFOR, det er nødvendigt med knibeøvelser HVER dag

Citat:
Hmmmm min gamle morfar sagde altid, at titler hænger man jo på idioter,,

så mon ikke der nok skal findes en titel til en 5-700000.-

som der er en eller anden der gerne vil bryste sig med.

navnet bliver i givet fald en ......

næ næ næ .. stop nu lige engang ... dette kan der drives meget mere suppe ud af , der skal naturligvis nedsættes et panel til oprettelse af .... ja netop afvisning. af arbejdstalssløringsmekanismer opstået ved af kommuner, fejlplacerede arbejdstalsregistreringsmekanismer........
Sådan en stilling vil have titlen : arbejdstalsregistreringssløringsmekanismechef ?

Mon det er en stilling som jeg kan varetage med en resterhvervsevne på max. 4 timer pr uge med ca 50 % effektiv indsats ?

Citat:
og nu om dage, da er det jo ikke nok og drikke 8 guldtuborg, og nappe 4 stesoer.....

det var dengang i 80erne at kommunerne ikke kunne få folk hurtigt nok ud af systemet.
ØV -DA også, for så ville jeg da bruge min resterhvervsevne på en bænk, med min hund ved siden af,
og 6 elefanter ( kan ikke lide guldtuborg).

Selv om jeg kyler dem i halsen med 100% effektivitet, vil det tage mere end den ½ time som jeg kan være effektiv i.

Mon kommunen så vil konkludere, at resterhvervsevnen i virkeligheden er større ?

På den anden side, så sidder jeg jo på en bænk. D.v.s. at der IKKE er brug for helbredsbetingede pauser.

Jeg kan jo "nøjes med" at hælde elefanterne i halsen med noget nedsat effektivitet, og kan dermed være ca. 4 timer om projektet.

Og skal da liiige huske at holde fri om onsdagen.
(Skal jo have fat i Stesoerne ).

Vil det SÅ sige at jeg ikke kan regne med at kunne få min pension på ovennævnte indsats her i år 2010 ?

Skal jeg være henvist til at være ledig fleksjobber lige indtil jeg kan gå på fleksydelse ?

For så gider jeg ikke det med bænken, hunden og elefanterne (og stesoerne).
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 14-05-2010 kl. 13:10.
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 15:38   #34
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
men det er virkelig pointen kære florken.........

helene har også fingren på pulsen, fordi den kære "støjmaskine" kan jo netop fremvise, et UTAL af f.t.per som bare "suuuuser" med 100 km i timen,, deruuuudaf.....

og i et hav af lys der blinker står der pludselig en ½ mill: pensionister og glimter.....

men det bliver da med deres fravær......

for mage til selvpromoverende stk quindfolk skal man da lede længe efter...... jeg troede "hjortedrengen" var slem ..... men frk: støj på linien. sprænger S.. snart alle rammer, for etik og moral.

mvh eders ace dk... kan det anes han ikke syntes om "suppen"..
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 20:47   #35
Hjerneskaden
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
Hjerneskaden er ny på vejen
http://www.foertidspensionister-i-jo...main=5&itmi=77

Hvis det er regeringens billede af en førtidspensionist - Så er det hele jo bare fordi noget er gået galt i kommunikationen.

Det her er langt fra min virkelighed.
Hjerneskaden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 21:58   #36
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Jeg vil tro at det er jobcentrene der har lavet den = regeringen. Det er i hvert fald denne side som der bliver linket til i det omtalte brev i tråden (det ligger et eller andet sted ude i mit køkken ).
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 22:09   #37
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hvis man følger linket nederst i højre hjørne, så kommer man ind på denne her side... http://www.discus.dk/
Det plejer at være enten vedkommende der ejer siden eller vedkommende der har lavet website.. og i dette tilofælde så er det nok begge dele ..

Jeg har kun lige bladret hurtigt rundt på siderne....
Kh
Lone

PS. Er det der discus ikke en anden aktør??? - eller husker jeg fejl...
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 23:13   #38
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
DISCUS er et rådgivningsfirma, der beskæftiger sig med de menneskelige ressourcer på arbejdsmarkedet.
Vi løser opgaver for offentlige og private virksomheder og virksomhedsnetværk; for jobcentre, kommuner, regioner og beskæftigelsesråd; for ministerier og styrelser samt for fagbevægelsen og andre organisationer.

dette var at læse på lunasdatter link...
så jo... ren bestilling..

det er da alles drøm at kunne, men ikke muligt..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2010, 08:00   #39
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Jeg vil tro at det er jobcentrene der har lavet den = regeringen. Det er i hvert fald denne side som der bliver linket til i det omtalte brev i tråden (det ligger et eller andet sted ude i mit køkken ).
Ok

Ja for hvis det var et billede af mig, så havde jeg været ud og søge et arbejde med det samme.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2010, 08:17   #40
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Seneste nye fra Beskæftigelsesministeriet. Målet er at få 900 førtidspensionister i job

20.500 førtidspensionister får tilbudt hjælp til at få job
hvis det nu bare bliver ved et tildbud så kender jeg mange der siger ja tak men tvivler det kun er et tildbud i den sidste ende
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
må førtidspensionister have et job ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 09-08-2012 23:40
Boligstøtte til førtidspensionister Klund Dit og Dat 20 17-09-2011 16:24
Nye tider for førtidspensionister m.fl. @PerChr Politik og Samfund 17 25-07-2008 18:49
job til førtidspensionister carlos2 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 01-07-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension