K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2013, 15:01   #1
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hvem skal der klages til? Sygedagpenge

Hej herinde.
Jeg er meget frustreret over min situation, og søger lidt råd og vejledning til hvad jeg skal gøre i den her situation.

Situation er at jeg får medhold i BAN d. 24 April.
De skriver at jeg skal forlænges i 39 uger paragraf 27 stk 1 nr 2 - arbejdsprøvning 39 uger


Medhold ban: 24 april
Varighedsbegrænsning på 39 uger: 1 Maj
Møde SDP: 23 Maj - Der bliver primært diskuteret yderligere forlængelsesmuligheder, men også sdp med tilbagevirkende kraft
Der aftales at jeg skal modtage afgørelse SDP tilbagevirkende kraft: 06 Juni (i telefon)
Afgørelse yderligere forlængelsesmuligheder: 20 Juni (Fik jeg fortalt i tlfen)


Jeg faar af vide at jeg vil modtage afgørelsen inden to uger. Det sku så være den 6 Juni . Og nu er der gaaet en uge over tid.

Inden jeg sku til moede, havde jeg anmodet om at faa en ny sagsbehandler, men det kunne jeg ikke faa!! Tilgaengaeld ville der vaere en faglig koordinator med .

Ting jeg er utilfreds med:
Der er ikke varslet sdp stop paa de 39 uger, i form af et brev.
Har ikke modtaget en kopi fra mødet.
Har stadig ikke faaet sdp med tilbagevirkende kraft. Fordi udbetalingen venter på afgørelse fra SDP, om kommunen giver BAN medhold(?)
Ingen partshoering/afgoerelse paa sdp med tilbagevirkende kraft (over en uge forsinket som aftalt)

Jeg ringede til sagsbehandleren en uge efter vores møde omkring torsdag d. 30/05
Hvor jeg får af vide:
At jeg vil modtage afgørelsen med SDP med tilbagevirkende kraft 2 uger efter mødet, og at de vil træffe afgørelse om jeg kan forlænges yderligere slut i Juni.


men har ingen ting modtaget fra kommunen overhovedet. Ikke engang et eneste brev, om mine rettigheder, og hvor længe de har tænkt sig at partshøre begge sager.

Forvaltningsloven Paragraf 19 er ikke overholdt.

Hvem klager man til? Faglig koordinator? Jobcenter chefen?

Sidst redigeret af Bodrum; 12-06-2013 kl. 16:28.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 15:10   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Borgmester + kommunaldirektør + alle medlemmer i sociale udvalg

Det gjorde jeg på et tidspunkt, da jeg blev tilstrækkelig gal på visitationen i min kommune (jeg sendte mail til dem alle) - der gik kun 20 minutter, så fik jeg svar fra kommunaldirektøren at hun personligt ville undersøge sagen og jeg ville høre nærmere inden 14 dage

Jeg fik et svar fra hende indenfor de lovede 14 dage - så kan de lære det
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 16:46   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg tænker lidt, at det ville være bedre at starte nedefra, altså jobcenter chefen først?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 18:31   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan jo gøre som du vil....

Du spurgte bare hvem du skulle klage til....og det var et helt korrekt svar du fik af @Dancer

Det er nemlig borgmester og kommunalbestyrelsen man klager til...når det drejer sig om selve sagsbehandlingen...

Så man kan godt stille sig lidt uforstående til at du så selv skriver bagefter at du vil klage til jobcenterchefen...

Det kan du selvfølgelig godt..det står jo en frit for.....men ansvaret for de ansatte på kommunen er borgmesteren og kommunalbestyrelsen....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 18:52   #5
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Tjaaa hvorfor gå til "røven" når man kan gå direkte til hovedet ?
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 18:53   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja tak, det sætter jeg os pris på. tak for jeres besvarelser.

Jeg sendte en klage afsted igår direkte til min sagsbehandler, men var lidt i tvivl om hvad hun gør ved den, derfor spurgte jeg herinde.
Men nu har jeg modtaget det HELE idag kl 17:30 på e-boks.

Sidst redigeret af Bodrum; 12-06-2013 kl. 18:56.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 20:29   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Tur igennem BAN 2 gange? Sygedagpenge

Hej.
Jeg har modtaget sygedagpenge i 52 uger, rammer varighedsbegrænsningen, mister sygedagpenge, ryger på kontanthjælp. 10 måneder efter får jeg medhold.
En uge EFTER jeg modtager BAN's afgørelse, står jeg for varighedsbegrænsningen på de 39 uger igen.

Kommunen fastholder igen at jeg ikke er berettiget til sygedagpenge mere.
Hvis nu forvaltnigen giver kommunen medhold, kan det så virkelig være rigtigt at jeg skal vente 10 måneder igen, på at få en afgørelse?

Der er ikke tale om samme sag, som bliver hjemsendt til kommunen.
Kommunen giver jo BAN medhold i at jeg var berettiget til sygedagpenge med tilbagevirkende kraft. Der er tale om det videre forløb, og om jeg fortsat er berettiget. Men BAN's svar til den første sag, er også grundlag for yderligere forlængelse - at jeg ikke er blevet arbejdsprøvet, og det skriver ban at de skal.


Jeg klager selvfølgelig over stoppet.. Men jeg vil bare gerne vide om jeg skal igennem baduljen igen. Jeg syntes bare ikke det er fair, at kommunerne skal have lov til at bryde loven så mange gange uden konsekvenser .

Sidst redigeret af Bodrum; 13-06-2013 kl. 22:50.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 07:48   #8
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Ja du skal hele turen igennem igen

Jeg har selv prøvet nøjagtigt det samme. Kommunen stoppede mine sygedagpenge. Efter 7 måneder ændrede BAN afgørelsen, jeg fik udbetalt sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.

Kommune skulle så igen tage stilling til yderligere forlængelse (jeg var ikke blevet arbejdsprøvet). De nægtede forlængelse. Sagen røg igen i BAN, som efter 6-7 måneder ændrede kommunes afgørelse, da jeg STADIG ikke var arbejdsprøvet. Jeg fik udbetalt 39 ugers sygedagpenge og nu skal kommuen IGEN vurdere om jeg kan forlænges

Det er noget svineri at kommunerne igen og igen kan lave ulovligheder.... uden at blive straffet
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 08:33   #9
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Det er trist at hoere at der ogsaa er andre som hAr vaeret ude for der.


Hvad skete dere med din formue da du fik sdp med tilbagwvirkende? Taenker paa kth
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 08:38   #10
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Jeg er så "heldig" at være gift, have hus og en mindre opsparing, så jeg kunne ikke få kontanthjælp.

Det var selvfølgelig meget irriterende, at jeg intet kunne få.... men dejligt når sygedagpengene så blev udbetalt, at jeg kunne beholde alle pengene

Begge gange har vi dog ikke turde bruge pengene, da vi jo aldrig ved hvornår vi igen skal leve af én indkomst
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal jeg kontakte? stolpesten Alt det andet 5 06-05-2013 13:35
Hvem skal politianmeldes jonas Skal kommuner ikke overholde loven? 6 12-01-2013 21:02
Mon der skal klages? FrkSilverfox Dit og Dat 5 19-04-2012 10:02
Nu kan der klages til Ligebehandlingsnævnet Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 03-01-2009 04:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension