K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2012, 19:59   #1
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
? Ang ansøgning af ftp

Hejsa k10.

Vedr den nye pensionsordning fra det nye år,hvis nu man ikke er blevet indstillet til en pensionssag inden 1/1-13 er man så helt på bar bund?
Jeg har været ved læge for 3 uger siden da min sb bad om en specifik heldbredsundersøgelse.
Min læge mente ikke der var flere muligheder for mig.
Hun vil udfra den kunne afgøre om der var grundlag nok til at der evt kunne startes en pensionssag.
Jeg modtog så brev fra min sb i fredags.. Hun mangler oplysninger fra ADHD klinikken som hun skal indhente og andet har hun ikke skrevet.
Som vi jo ved så tager ting tid i det her system og jeg tror ikke på det kan nåes inden månedens udgang-enda før pga juleferie..
Men hvis nu der er grundlag nok til en mulig pensionssag men hun ikke når at modtage noget inden julen,hvordan ser det så ud for mig?
Ville det anderledes ved at søge på en 17?
Min verden vil vælte hvis det går hen og bliver "for sent" for mig)-:
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 20:28   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man vil ikke være på bar bund...hvis ens sag ikke kommer for før nytår....

Alt det der er indhentet og det du har været igennem....det vil jo stadig være i sagen...

Det vil så bare blive meget sværere at få en førtidspension under de nye regler...da alle dem som man før ville have givet en førtidspension...ja dem vil man sende i ressourceforløb....

Hvis man har bare to times arbejdsevne....ja så vil det være fleksjob man vil blive visiteret til...

Hvis der ligger nok i sagen som du skriver....ja så bør hun jo indstille dig til førtidspension....

Nu ved jeg ikke hvad det er for oplysninger hun mangler fra den klinik du skriver om....men hvis det er noget du selv kan indhente....så bør du gøre det og så selv søge en førtidspension på det foreliggende grundlag hvis din SB ikke vil....

Men hvis sagen ikke er helt oplyst....og alt er i den...ja så vil chancen for at den går igennem være meget lille....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 20:35   #3
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
Tak for svar(:

Jeg har været tilknyttet adhd klinikken i forbindelse med medicinering og hun vil bare have udtalelser fra dem.. De kan nu ikke sige meget om mig som person,da det kun er medicin vi har snakket om..
Jeg lider af add, meget svær social angst og personlighedsforstyrrelse.
Hvad går et ressourceforløb ud på?
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 20:48   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det ikke noget som er vedtaget endnu....men det er op til femårig forløb...og er man under 40 år så kan man sendes i flere på hinanden følgende ressourceforløb....

Udgangspunktet er at man ikke vil gie folk under 40 år førtidspension....man kan dog i meget skælde tilfælle godt kunne få en alligevel....men slet ikke som man kan i dag...

Er man over 40 så skal man sendes i mindst et forløb....

Men du kan læse mere om det her http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...0reformen.aspx eller se i det udkast der ligger på forsiden af K10 ude til højre i boksen Nyt på K10
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 22:50   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg tænker, om det evt. vil være nok med en aktindsigt fra adhd klinikken.

Kontakt evt. adha klinikken og spørg, om de vil kunne nå at skrive noget, så kommunen har det før juleferien, og spørg hvor meget der vil fremgå af en aktindsigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 02:57   #6
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
Angry

Tak for svar(:
Jeg har været inde og se min e-journal inde på sundhed.dk.
Derinde er der notat fra de få samtaler jeg har haft med sygeplejerske derude..
Hold op hvor blev jeg ked af at læse dem)-: )-: jeg kan slet ikke genkende mig selv i det hun skriver!! Til hver samtale hos hende har jeg snakket om hvor meget angsten fylder i mit liv.. Samt at min medicin mod adhd har forværret angsten.. Jeg for angstanfald ved bare det mindste... Alligevel har hun skrevet at jeg er begyndt og komme meget mere ud og at jeg ligefrem nyder det!!! Jeg er enda meget overrasket over hvor nemt det er for mig nu efter medicinen.. Jeg er så ked og frustreret nu... Det passer slet ikke)-: jeg har sjovt nok lige fra 1 samtale derude, givet udtryk over for både sb og læge, at det virkede ikke rigtigt for mig derude.. Jeg har ikke følt mig forstået/ lyttet til... Det eneste hun snakker om er den her medicin som skulle være så godt og om det store forskningsprojekt de har gang omkring methylphenidat... Gudskelov havde jeg min bostøtte med sidste gang og hun rystede også bare på hovedet efter samtalen..
Min moster som er umedicineret adhd'er foreslog hun,jeg kunne prøve at stikke hende en af mine piller!! Både jeg og bostøtten var vildt chokeret.. Jeg fik taget alverdens blodprøver,tjekket hjerte og sygehistorie inden jeg måtte komme på medicin.. Hun spurgte ikke engang hun fik andet medicin eller fejlede osv!!! Skal lige siges,det kunne ALDRIG falde mig ind og gi medicin til en anden..
Jeg har sendt hende en mail om min frustration (vil også oplyse min sb om det).
Er det forkert af mig??
Jeg er så ked af det... Jeg kan ikke ha hvis folk opfatter mig som uærlig )-:

Mht aktindsigt bestemmer man selv hvor meget man vil videregive til sb??
Undskyld hvis jeg spørger dumt,men er virkelig uviden på det område her..
Kender slet ikke til rettigheder osv...
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 08:03   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tullepigen Se meddelelser
Jeg har sendt hende en mail om min frustration (vil også oplyse min sb om det).
Er det forkert af mig??

Nej, det lyder fornuftigt. Men sørg for, at det ikke kun er denne sygeplejerske, som bliver gjort opmærksom på uoverensstemmelserne, evt. læger på stedet skal også vide det.

Jeg er så ked af det... Jeg kan ikke ha hvis folk opfatter mig som uærlig )-:

Mht aktindsigt bestemmer man selv hvor meget man vil videregive til sb??
Undskyld hvis jeg spørger dumt,men er virkelig uviden på det område her..
Kender slet ikke til rettigheder osv...
M.h.t. aktindsigt fra adhd klinikken synes jeg du skal vente og se hvad de svarer på din mail.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 10:35   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Ja, vent og fremhæv alt, der ikke er sandt - og få det vedlagt din sag

Det er en rigtig træls situation for dig, men det er hvad du kan gøre på nuværende tidspunkt

Kæmpe kram til dig
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 13:58   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg heller ikke lige se en §17 vil være til nogen gavn.
din lidelser skal først være vurderet varig og uden nogen form forbehandling
dernæst skal du i arbejdsprøvning, for at kommunen kan vurdere din arbejdsevne.
så må indrømme din sag er langt fra afsluttet.
Men nej du skal ikke begynde fra nul, men reglerne for tilkendelse af førtidspension
bliver langt sværre end i dag. så giver web ret i at ressourceforløb bliver i stedet for en førtidspenison.
dog behøver man ikke starte med 5 år. men fra 1 til 5 år.

men i dag på de gamle regler er det allerede rigtig svært og få
din arbejdsevne skal være ubetydelig og det betyder faktisk nul timer
eller ganske få og man ikke kan opret holde disse timer.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 03:19   #10
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
Hej.

Jeg har fået snakket med både, den omtalte sygeplejerske og sb omkring det..
Min sb kunne godt forstå jeg var frustreret over det og synes det var fint at jeg havde mailet sygeplejersken.
Sygeplejersken beklagede og forklarede at hun ikke var i tvivl mht min angst problematik. Vi har aftalt et møde i jan for lige at snakke journalerne igennem.
Mht afprøvning så har jeg skam været der(-; har også været igennem flere psykolog/psykiater samtaler.. Kognitiv terapi, mindfuldness forløb, fobiskole medicin osv.. Det hele har stået på siden 07 nu..
Sidst var på fobiskole(16 mdr siden) hvor psykologen gjorde klart at det var meget svært for mig at være ude blandt andre.. Jeg står nu som det (man vist nok)kalder en passiv person og må ikke sendes ud i mere da det vil forværre min situation.
Jeg fik i december sidste år stillet diagnosen add,så der var så den mulighed at afprøve adhd medicinen.. I håb om en positiv effekt,men ak nej... Min angst er så slem nu og jeg kommer minimalt ud.. Det har virkelig været hårdt for jeg havde så store forventninger til den medicin...
Psykologer og læger vurdere at der ikke er nogen form for behandling der kan hjælpe og nu mangler min sb så en vurdering fra adhd klinikken.
Jeg må indrømme at jeg er meget spændt på hvad hun finder på at skrive til min sb....
Mine lidelser i vurderet varige.
Det æder mig virkelig op at gå og have det sådan)-: Gud hvor ville jeg ønske jeg kunne forsørge mig selv.. Har haft 1000 vis af drømme.. Og mange bristede forsøg.. Og ønsker om hvordan mit liv kunne være.. Bare at kunne være "normal" .. Det var så svært for mig da jeg ville fortælle min sb, at jeg havde overvejet at søge ftp.. Af en eller anden grund så skammende jeg mig...
Jeg håber,men forventer slet ikke at udfaldet bliver til min fordel..
Tak for jeres svar(-:
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Paragraf 17, hjælp ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 08-12-2012 20:42
Hjælp til paragraf Tullepigen90 Dit og Dat 2 28-09-2012 22:05
Paragraf 34 hjælp til ekstra høje boligudgifter Birkes-musen Alt det andet 8 14-02-2012 22:58
§102 - har du som psykisk ramt fået tildelt hjælp efter denne paragraf? L.S. Alt det andet 20 23-07-2011 09:29
paragraf 20 stk 1 knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 19-10-2008 15:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension