K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2008, 02:09   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Susanne2412

Kan sgi godt forstå at du føler dig lidt til grin, nu er det sådan at der skal være et formål med alt...

Så hvis jeg var dig så ville jeg bede dem om at forklare hvad formålet er med at komme og drikke kaffe, hvordan bringer det dig tættere til arbejdsmarkedet og hvordan skal det kunne hjælpe dig i forhold til det at være flekser...

jeg ville også skrive til min sagsbehandler og bede om en forklaring, der skal jo være et formål med galskaben ....
  Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 13:32   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hey...
Jeg har fulgt med her, for jeg kan heller ikke forstå, at du skulle ud i det her, når du så snart er blevet godkendt som fleksjobber skal så yderligere kastes ud i noget mere..?? høhø... Når man er blevet fleksjobber og er ledig, så skal man da bare ud og søge arbejde som alle andre ledige arbejdsløse.... Skrive ansøgninger osv... Ikke sættes på et hold af jobcentret/ekstern aktør og bare sidde og råhygge med kaffe og kage og ingenting at lave... hmmm
Har aldrig hørt om sådan noget - og heller ikke om andre har oplevet noget lignende her på K10...
Det er noget andet, hvis man har været ledig fleksjobber i længere tid, hvor man skal opfølges som nedenstående:

§ 74 c. Kommunen skal vurdere, om betingelserne for at få et fleksjob fortsat er opfyldt, når en person har fået ledighedsydelse i 18 måneder inden for 24 måneder. Perioder med ledighedsydelse under barsel medregnes ikke.

Stk. 2.Ved vurderingen skal kommunen anvende arbejdsprøvning, arbejdspraktik eller lignende.

Man skulle tro, de har blandet noget sammen, selve omkring forståelse af lovene eller bare, hvor du er henne i systemet som fleksjobber...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 18:23   #13
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Er der en der kan hjælpe mig

med at stykke en klage sammen om denne aktivering, da det ikke er min stærke siden, for jeg får bare skrevet en hel masse sludder.
Jeg har stillet nogle spørgsmål på en side der hedder Fleksjobber.dk og de har også givet mig ret i at denne aktivering ikke er helt ok, de mener bla. at det er for tidligt, og at man kun skal aktiveres hvis der er tvivl om ens rådighed og det er der jo ikke da jeg er afklaret på Reva.
Og så skal man som fleksjobber først sendes til anden aktør efter 12 mdr.
Er der en som vil hjælp, det er blevet aftalt d. 4.sept. og jeg har 4 uger til at klage i så der er ikke meget tid tilbage.
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2008, 16:41   #14
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Exclamation Er også sendt til anden aktør straks efter bevilling af fleksjob

Hej Susanne2412

Jeg genkender en del af det du fortæller (desværre ). Jeg er også straks efter bevilling af fleksjob blevet sendt til anden aktør, så de kunne hjælpe med at finde fleksjob til mig.

Ved første møde med anden aktør prøvede min sagsbehandler at presse mig udi ny arbrejdsprøvning for dermed at øge antal arbejdstimer, så refusion ikke længere er på 2/3 men på 1/2. "Anden aktør" ville forøvrigt have mig til at komme og lave tøjklemmer, folde papkasser og lave gymnastik hver dag, men jeg ser ikke hvordan det bringer mig nærmere arbejdsmarkedet. Og derudover ville de heller ikke tage hensyn til mine skånebehov.

Jeg fik dog efterfølgende (med hjælp fra bisidder) sagt fra mht. øgning af antal timer og min arbejdsprøvning var også kun lige afsluttet et par uger før mødet, så hendes plan virkede helt grotesk(!).

Aftalen blev sådan, at jeg i hver uge mødes med en jobkonsulent og selv søger jobs ved siden af. Den vejledning jeg har fået igennem 2 måneder kunne være komprimeret til 1-2 møder. Inholdet har været: Kaffedrikning og ustruktureret fortælling om andre brugeres jobsøgning og deres succes eller mangel på samme. Jeg er ikke imponeret! Men jeg tør ikke melde fra - for hvad finder kommunens sagsbehandler så på?!

Du skrev at du vil klage. Har du gjort det? Og hvordan er det gået?
Er du stadig igang der? Og hvordan går josøgningen?
hilsen Tino
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 15:18   #15
Orsoq
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Indlæg: 21
Styrke: 16
Orsoq er ny på vejen
Din kommune må ikk sende dig i aktivering. Men de har pligt til at anvende anden aktør. Mentor ordninger er noget man bruger når du har fundet fleksjobbet, så kan Jobcenteret betale en anden på virksomheden for at introducerer dig i arbejdsopgaverne. man bruger ikek mentor før jobbet er fundet, der kaldes det konsulenter.

Du må heller ikke melde fra....så lukker de kassen og det skal de. Se evt Retsinfo Bekendgørelse nr. 114 af 25/02/08 om fleksjob og ret og pligt

Sidst redigeret af Stezu; 08-10-2008 kl. 15:29. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Orsoq er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Konsekvensberegning for skift fra gammel ordning til ny ordning. Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 4 25-03-2013 20:26
bostøtte/mentor Guldfax Alt det andet 4 14-09-2012 16:06
Mentor...hjælp til at søge job §ABC Spørgsmål ang fleksjob 14 11-02-2012 22:59
Mentor - ny lovgivning zuza Nyt om loven 2 09-11-2009 23:40
Mentor SkovImer Spørgsmål ang fleksjob 7 22-06-2009 11:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension