K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2017, 11:33   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Innaj86 Se meddelelser
Har lige fået en vurdering af bilen igen og den er stadig på de 6000kr.

Har skrevet til min socialfaglige virksomhedskonsulent, om det ville være en ide at tilføje mit besvær med offentlig transport, både afstanden og psyken, samt de sociale ting ved at have min bil, jeg har trods alt en max afstand angående en kommende praktik, pga mit problem med offentlig transport, med angstlignende symptomer, men har intet på skrift om at det er angstlignende...

Og nu sidder jeg her og flæber af glæde over min fantastiske fys der lige har skrevet en mail til mig, da jeg måtte sætte min behandling i bero og aflyse aftalen på mandag:
“ jeg skal nok hjælpe dig, de er sgu ringe, du kommer bare på mandag som aftalt ��”
Jeg synes du skal forklare i klagen til afgørelsen, hvorfor du har behov for bilen.
Hvis de så vil have det bekræftet af nogen, må de bede om det efterfølgende
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2017, 11:36   #12
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg synes du skal forklare i klagen til afgørelsen, hvorfor du har behov for bilen.
Hvis de så vil have det bekræftet af nogen, må de bede om det efterfølgende
God ide, tak, det vil jeg gøre ☺️☺️
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2017, 15:19   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Skal du betale et totalbeløb til en fys?

Hos dem, jeg har kendskab til, betaler man pr gang eller en gang om måneden.

Håber du har henvisning, så du får sygesikringsandelen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2017, 17:38   #14
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Skal du betale et totalbeløb til en fys?

Hos dem, jeg har kendskab til, betaler man pr gang eller en gang om måneden.

Håber du har henvisning, så du får sygesikringsandelen.
Normaltvis betaler jeg pr gang, men denne gang skal jeg afsted 2-3 gange om ugen, frem til jul og så et par gange igen efter ferien og det har jeg bare ikke økonomien til selv, har ikke betalt noget endnu i denne omgang..

Har heldigvis henvisning
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2017, 17:45   #15
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Undskyld jeg spørger men hvilken ydelse lever du af?
Jeg tænker i retning af om behandlingen er noget som kommunen kræver du går til i forbindelse med et ressourceforløb eller om det er noget du gør selv for dit helbreds skyld.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2017, 18:08   #16
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
N

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Undskyld jeg spørger men hvilken ydelse lever du af?
Jeg tænker i retning af om behandlingen er noget som kommunen kræver du går til i forbindelse med et ressourceforløb eller om det er noget du gør selv for dit helbreds skyld.
Jeg er i et jobafklaringsforløb, på ressourceydelse og min “skade” er sket efter jeg har været for teamet, så det står ikke i min plan, men min socialfaglige virksomhedskonsulent, siger at vi skal have kontrol over det, inden jeg kan begynde i praktik..
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2017, 18:45   #17
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Har du ansøgt om at kommunen betaler for behandlingen?
Det er noget der så vidt jeg har forstået kunne have stået i planen og spørgsmålet er om kommunen egentligt burde tage dig til rehabiliteringsteamet igen når nu dine forhold har ændret sig så drastisk at den oprindelige plan ikke længere kan gennemføres.
Jeg synes at det er vel let bare at sige at "vi" lige skal have dette under kontrol inden planen kan gennemføres, underforstået at du lige skal have klaret det her og betale for det også.

Har du en pensionsopsparing der er løbende igen hvor du er endnu omfattet af forsikringerne?
For jeg har hørt at nogle af dem giver tilskud til fys.

Tilføjelse:
Ved ikke om dette kan bruges i din situation, da du er på jobafklaring og da dit problem er opstået efterfølgende, men det var dette indlæg jeg tænkte på da jeg spurgte ind til din ydelse:
https://www.facebook.com/IKlemmeIDet...80951522014242

Sidst redigeret af Nørd; 08-12-2017 kl. 19:01.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2017, 19:24   #18
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Jeg har søgt om enkeltydelse...
SF virksomhedskonsulent er sikker på at vi sagtens kan nå målet, hun tænker blot på mit ve og vel og at jeg jo ikke kan være optimal i en praktik, hvis ikke jeg selv “fungerer” optimalt.
Vi er stadig kun ved at snakke om hvad jeg kunne tænke mig som praktik, hvad der kunne passe til mig osv, derfor får jeg bare behandlingerne sideløbende, netop fordi vi slet ikke er nået til praktik endnu ☺️
Pensionsopsparing har jeg intet af....
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2017, 20:19   #19
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg tænker ikke at søge om enkeltydelse men simpelt skrive til jobcenter og anmode dem om at gøre betalingen en del af dit jobafklaringsforløb da du ikke selv kan finde finanserne og da I ikke rigtigt kan komme i gang med dit forløb før du har været til fys.

Ved ikke om det overhovedet er muligt, men det kan jo ikke skade at forsøge, det værste der kan ske er at du får afslag.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2017, 03:02   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du er i jobafklaring vil de kunne opdatere din indsatsdel i rehabiliteringsplanen...specielt hvis det er noget der SKAL gøres inden du kan komme videre..

I det øjeblik det står i din rehabiliteringsplan...så SKAL kommunen betale for det...

Så du bør gøre som @Nørd foreslår...kontakt jobcenteret...og bed dem om at få opdateret din rehabiliteringsplan...

Så længe det ikke står der....ja så kan man ikke forlange at de skal betale...

Som jeg forstår det du skriver (håber ikke jeg har misforstået det)...så siger jobkonsulenten jo at du skal få dette ordnet inden du kan komme videre...og dette bør han selvfølgelig få skrevet ind i rehabiliteringsplanen..

Så få fat på dem og forlang at din rehabplan bliver opdateret...og derefter vil de skulle betale...forudsat at det er noget der kræves for at du kan komme videre i forløbet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension