K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2017, 11:22   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg mister min mentor til jul - inden min sag er på skinner

Min sagsbehandler er ved at rejse pensionssag. Hun er meget reel, men jeg har på fornemmelsen, at hun bliver beordret til at skynde sig langsomt. Endvidere bliver min mentor afsluttet ved juletid - inden sagen er afgjort - inden diverse møder osv osv....men jeg er stadig flekser på ledighedsydelse...

Jeg er både personligt ked af det, fordi jeg så godt kan lide hende - og fordi jeg er stærkt foruroliget på grund af min uafsluttede sag.
Mit lange forløb, min psykiske slidthed og mine diagnoser gør, at jeg har et støttebehov i dette forløb.

Hvad gør en klog?

Sidst redigeret af mukke; 28-11-2017 kl. 11:24.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2017, 11:27   #2
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Hvad er begrundelsen for at den ikke kan forlænges?
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2017, 11:39   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Min sagsrepræsentant sagde også da de trak min dag ud, at jeg/partsrepræsentanten ikke skulle rykke for at der ikke skete noget da hun oplevede at selv om de ikke måtte så var det bare lidt nemmere at få en pensionssag igennem først på et nyt budgetår end sidst på et budgetår.

Hun havde selvfølgelig ingen beviser men det var hendes oplevelse efter mange år i systemet, så måske det ikke før noget at den først afsluttes næste år
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2017, 11:49   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak, Tazoom. Jeg vil skrive og spørge, hvorfor.
Hej, Gisne. Jeg forstår ikke helt, hvad du skriver, men så vidt, jeg ved, er dine diagnoser fysiske....mine er ikke. Det gør en forskel.
Jeg fik min autisme-og ADHD diagnose for sent....og jeg tænker, de vil trække sagen ud på grund af min alder. Det har jo alle år været planen at holde mig fast på kontanthjælp indtil folkepensionen...og det gør de nok, selvom min sagsbehandler gør, hvad hun kan for at få sagen belyst bedst muligt.
Måske skulle mentor og jeg søge et møde med de overordnede for at få en forklaring.

Sidst redigeret af mukke; 28-11-2017 kl. 11:53.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2017, 11:57   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det gør ingen forskel ifht at få en pension.

Det kommer an på ens dokumentation ikke om det er fysisk eller psykisk.

Det jeg skriver er at det nogle gange er nemmere at få en pensionssag igennem først på et nyt år da kommunen her har et nyt budget og penge i kassen hvorimod de sidst på året ikke har flere penge og kan finde på at trække pensionssager ud - det er ikke lovligt men min sagsrepræsentent oplevede det mange gange
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2017, 12:20   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ok. Jeg må skynde på sagsbehandleren i mangt og meget....få hende til hurtigt at bede om en læ265 istedet for at vente 3 uger....
Hun gjorde det også....

Hmmm. Kommunen var da pænt ligeglade med min asperger-diagnose...

Nå, nu har jeg skrevet og spurgt, hvorfor, jeg mister min mentor.
Realiteten er, at jeg bliver lettere og lettere at vippe af pinden - og jeg tager ting meget bogstaveligt, hvorfor jeg har brug for en ressourceperson i sager med kommunen...og jeg er stadig flekser på ledighedsydelse.
Må indrømme, at jeg er gået lidt i panik.
Jeg tror ikke så meget på den pension.

Sidst redigeret af mukke; 28-11-2017 kl. 12:32.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2017, 14:45   #7
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Det er muligt at få en bisidder via Sind. http://www.sind.dk/sind-bisiddere
Kender du andre der evt kunne bistå i forhold til kommunen? Familie, venner, naboer, kollega eller?
Er du tæt på en folkepension aldersmæssigt?
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2017, 17:53   #8
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Ok. Jeg må skynde på sagsbehandleren i mangt og meget....få hende til hurtigt at bede om en læ265 istedet for at vente 3 uger....
Hun gjorde det også....

Hmmm. Kommunen var da pænt ligeglade med min asperger-diagnose...

Nå, nu har jeg skrevet og spurgt, hvorfor, jeg mister min mentor.
Realiteten er, at jeg bliver lettere og lettere at vippe af pinden - og jeg tager ting meget bogstaveligt, hvorfor jeg har brug for en ressourceperson i sager med kommunen...og jeg er stadig flekser på ledighedsydelse.
Må indrømme, at jeg er gået lidt i panik.
Jeg tror ikke så meget på den pension.
Hej Mukke. Jeg har intet klogt at skrive. Men kan altid huske dine skriv, der vidner om en klog og stærk kvinde trods en hel urimelig modgang i din sagsbehandling. Har også gået hos Jes Gerlach, som du, hvor han ikke var skarp på vores diagnoser. Sender dig et kram, hvis du vil have et og håber at du får lov at beholde din mentor.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2017, 22:53   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, Løvinden....det er sikkert min alder - 64....men det har jo hele tiden være meningen, at jeg bare skulle forblive på KH.
Sind kan kun levere bisiddere. Sidste gang, jeg havde en bisidder derfra, var det en ældre, meget træk kvinde, der blev brugt 25-7 af sin søn - og hun havde et kvarter til at sætte sig ind i sagen. Det skal være en, der kender min sag. Måske skulle man tale med borgerretshjælpen...

De 7 små dværge... tak for dine ord. Ja, man kan håbe, men ellers må jeg tale med Borger Handicap om at få en kontaktperson, der kan hjælpe med den slags - istedet for den søde unge mand, der kommer og snakker hver 14. dag.
Jeg har kaos derhjemme.

Jeg kan prøve at snakke med min sagsbehandler derinde, men han er sådan en, der glider af på tingene.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2018, 12:32   #10
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Pludselig har jeg en anden konsulent!

Min sag var sat på skinner og jeg har bevaret tilknytningen til min mentor.... men pludselig har jeg fået et brev fra en anden sagsbehandler fra Cab.
Han vil snakke "hurtigst muligt i fleksjob"....

Min sagsbehandler skulle være på barsel, lød det i telefonen - men hun så altså ikke gravid ud sidst i november.
Enten skal min sag syltes, eller også har han bare sendt et standardbrev.

Når der er sat en pensions-sag igang, er jeg overhovedet ikke forpligtet til at søge job (der er heller ikke nogen, der vil have mig).

Jeg forsøgte at ringe igår formiddag, men ingen kunne få fat i manden.

Alle mine alarmklokker ringer og på mandag søger jeg fuld aktindsigt.
Det her bliver en anspændt weekend.

Sidst redigeret af mukke; 17-02-2018 kl. 14:12.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension