K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2017, 18:06   #11
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MortenH Se meddelelser
Så er spørgsmålet nu, om jeg kan hæve min opsparede pension, har knap 400.000 ?
Tillykke med resultatet.

Er det en pensionsordning du selv har lavet og indbetalt til, eller er det en du har igennem dit (tidligere) job?

Er den tegnet i banken, eller i et pensionsselskab?

Er der forsikringer tilknyttet pensionsordningen?

Du kan få svar på de fleste af disse spørgsmål på pensionsinfo.dk, log ind med nem id.

Du skal endelig ikke ophæve ordningen før du ved om der er nogle forsikringer eller lig. Du kan have gavn af.

Har du haft betalt til efterlønnen?

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2017, 09:02   #12
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Tak for svar, jeg ringer mandag.
Og det er igennem tidligere job.
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2017, 11:00   #13
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Der er intet at komme efter..
Kære Morten. Du har følgende opsparinger i PensionDanmark, liivsvarig alderspension, ratepension og aldersopsparing. Du har ikke mulighed for at påbegynde udbetaling af dine pensioner før dit 60. år. Jeg kan se du har talt med en af mine kollegaer tidligere i dag, hun har oplyst dig om, at du kan forsøge at søge om udbetaling af supplerende førtidspension fra PensionDanmark. Som hun har oplyst, har du ikke forsikringsdækninger længere, men vi vil gerne kigge på din sag.

Kan hverken hæve rate, livsvarig eller aldersopsparing..
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2017, 09:13   #14
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Fik et brev i dag, jeg vil modtage brøkpension ?? Kom til dk i 1979, fik statsborgerskab 7 år efter (86) .. Er fra Norge.. er fra 1971.. ?? kan det være korrekt jeg skal straffes yderligere nu ?
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2017, 19:06   #15
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MortenH Se meddelelser
Fik et brev i dag, jeg vil modtage brøkpension ?? Kom til dk i 1979, fik statsborgerskab 7 år efter (86) .. Er fra Norge.. er fra 1971.. ?? kan det være korrekt jeg skal straffes yderligere nu ?
Brøkpension får du hvis du ikke opfylder bopælskravet til at få fuld førtidspension

http://star.dk/da/Ydelser-og-ferie/P...dspension.aspx

Se afsnittet optjeningsprincippet.

Har du efter du fyldte 15 år været bosat udenfor Danmark? Hvis ja, kan det være derfor at du får brøkpension.

Din pension i Pension Danmark. Hvornår er der sidst indbetalt til denne? Jeg tænker om det er nogen år siden du havde job hvor der blev indbetalt til pensionen. i så fald er den sikkert lavet til indbetalingsfri ordning, hvorved forsikringerne er ophørt og opsparingen bare står uden at der kommer flere penge ind på den.

Bare øv at forsikringerne er ophørt og at du ikke kan få den udbetalt.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2017, 21:28   #16
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Fik denne i dag.

Vi har tidligere sendt en afgørelse til dig med oplysning om brøkpension. Denne afgørelse erstatter tidligere afgørelse, da der desværre var sket en fejl i beregning af din bopælstid i Danmark. Du er berettiget til fuld pension, idet du har haft fast bopæl i Danmark fra dit fyldte 15. år og til du får tilkendt pension.På din pensionsmeddelelse kan du se, hvor meget du får udbetalt. Du får pensionsmeddelelsen en af de sidste dage i måneden.
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension