K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2008, 16:07   #11
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
Du skal virkelig være meget omhyggelig med at beskrive dine problemer... et eksempel på hvad der ikke er nok til at modtage hjælp...

(jeg har en opgørelse på 175.085 kr på mer udgifter siden 1998 som jeg ikke kan få dækket.. jeg kan ikke selv gå i bad, tage strømper på eller bære tunge ting fra komfur til køkkenbord. Jeg kan ikke stå op og lave mad! det kan min mand bare gøre når han kommer hjem - ifølge assens kommune er jeg ikke berettiget, da jeg selv kan tørre røven!!! undskyld udtrykket.. jeg bruger kørestol / krykkestokke og i vinterhalvåret kommer jeg ikke udenfor da jeg ikke er berettiget hjælp) -

så du skal nærmest være død inden de gir noget ud - så forvent ikke for meget bare et råd..
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 11:46   #12
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
Hej!
Du skal tænke på ALLE udgifter. Skal du for eksempel, for at komme fra A til B køre, skal du skrive dine parkeringsbilletter på, udgifter til at have bil, hvis du har det. I fald du IKKE ville have haft nødig at have bil, hvis ikke du havde nedsat funktionsevne. Jeg har til eksempel skrevet på, da jeg har insulinkrævende sukkersyge, at jeg hvert andet år skal have fornyet kørekort. At jeg, når jeg kører bil, SKAL have en mobiltelefon, da jeg skal kunne kalde falck( 112), hvis jeg går voldsomt sukkerkold og bliver dårlig. Jeg er gangbesværet, og det er også et argument for mobiltelefon. Får jeg motorstop, kan jeg IKKE gå til nærmeste nødtelefon eller telekiosk.
Fodterapeut...nej, den tager de fleste kommuner ikke, da jeg får 60 % dækket af kommunen iforvejen grundet sukkersyge.
Jeg har skrevet træningsophold på til gigtcenter 1 gang årligt, da det er fornødne ophold i forbindelse med at BEVARE nuværende funktionsevne i forhold til en gigtsygdom.
Min sag er gået i ankenævnet, da kommunen ikke vil godkende mine udgifter. Der står SANDSYNLIG-GJORTE udgifter. Du skal ikke dokumentere, men sandsynliggøre. Der skal altså ikke foreligge kvitteringer et år bagud. Det kan de ikke forlange.
Jeg har Sjøgrens Syndrom, og har fået godkendt, at jeg på grund af skedetørhed, har ekstra udgifter til glidecreme, for at have et fortsat sundt sexliv:-)
MVH
Laicapigen
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 12:26   #13
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af laicapigen Se meddelelser
Jeg har til eksempel skrevet på, da jeg har insulinkrævende sukkersyge, at jeg hvert andet år skal have fornyet kørekort.
Det har jeg også brugt i min ansøgning, som jeg fik afslag på i går, der skriver de, at det kun er hvis kørekortet bruges ifm arbejde og det gælder ikke hvis man bare kører frem og tilbage til arbejde.
Det synes jeg lyder underligt, for det er jo en udgift man ikke ville have hvis det ikke skulle fornyes, uanset om det bruges på arbejde eller ej.
Er der nogen der har lidt §§ eller andre gode ting om emnet?
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Merudgifter § 100 Peppe Dit og Dat 52 19-02-2012 19:03
Merudgifter Zastrow Politik og Samfund 2 28-01-2012 16:26
Merudgifter §100 og hjælp til bil 40manne Alt det andet 0 23-08-2011 16:45
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Merudgifter §100 lena Nyt om loven 3 11-10-2007 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension