K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2012, 16:04   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Farligt rootkit invaderer Danmark

Over 30.000 computere er inficeret alene i Dk...det var dælme mange....

Men man kan hurtigt tjekke om man er en af dem via linket i artiklen...

Citat:
Det farlige rootkit, ZeroAccess, har inficeret mere end 30.000 maskiner i Danmark. Det danske sikkerhedsfirma CSIS har udviklet et gratis detektionsværktøj, der kan bruges til at afgøre, om din maskine er blandt de mange inficerede maskiner
Kilde: http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?id=32654
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 17:30   #2
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Tak for tippet! Min PC ser ud til at være ren.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 17:54   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er ikke så længe siden jeg fik ny computer, og der kom et prøveprogram på Norton med, men nu er prøveperioden udløbet og jeg har ikke råd til et nyt - er der ellers noget godt og billigt jeg kan gøre, for at sikre min computer??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 18:37   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Joo der er meget man kan gøre...men det vigtigste er nok....

Antivirus....her kan man hente avst antivirus som er gratis men ganske god http://www.avast.com/download-thank-...T&locale=en-ww

Så kan man sørge for at alle ens programmer er opdateret....men men det er der jo ikke nogen der kan finde ud af...

Så derfor er der blevet lavet nogle programmer som kan gøre det for en..bruger dem selv...

Nr1 er Secunia http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

Secunia opdatere næsten alle programmer på ens computere for en...

Direkte link til download af Secunia er her ftp://ftp.secunia.com/PSISetup.exe

Nr2 er Heimdal https://www.heimdalagent.com/da/home

Heimdal opdatere de vigtigste programmer for en...

Direkte link til download af Heimdal er her https://www.heimdalagent.com/da/orde...1&currency=DKK

Man kan sagtens bruge begge programmer på samme tid....

De står for det meste i baggrunden og klare jobbet....det er yderst sjændent at de popper frem og skriver at man skal gøre noget manuelt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 19:38   #5
ZZZZ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
ZZZZ er ny på vejen
helenekr ud over webs mange gode link er der avira som er gratis og fungerer godt sammen med firewallen i windows 7
http://www.avira.com/en/avira-free-antivirus

ellers køb kaspersky fra amazon.co.uk her er den meget billigere end i dk
ZZZZ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 19:41   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hov det var da godt du lige nævnte det ZZZZ...

Jeg har altid slået windows firewall til....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 22:39   #7
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Microsoft Security Essentials er et rigtig godt, lav ressource anti virus program. Det er gratis og lavet af microsoft selv. Det kræver kun at du har en original windows.

problemet med mange andre anti-virus programmer er at de har mange dialoger og indstillinger. Det kan være rigtig nemt for en uerfaren bruger at lave noget forkert og egenligt gøre sig selv mindre sikker eller også blokerer det forkerte.

Den plus windows firewal stopper det meste snavs på nettet. Resten kan du ordne ved at udvise almindelig forsigtighed og omtanke på nettet.

Også brug Chrome eller Firefox istedet for internet explorer.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 23:42   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Abraxus...

Det var netop en af grundene til at jeg nævnte de programmer jeg har linket til i mit forrige indlæg...

Disse programmer gør nemlig at man ikke skal gøre noget selv....altså ud over at installere programmet....da programmerne gør det hele selv uden at indblande brugeren..

Jeg har tit lavet computere for venner og bekendte....ofte for folk som ikke kan ret meget på en computer....og jeg installere altid disse programmer så man slipper for at blive ringet op konstant om hvad de nu skal gøre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 13:35   #9
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
@Abraxus...

Det var netop en af grundene til at jeg nævnte de programmer jeg har linket til i mit forrige indlæg...

Disse programmer gør nemlig at man ikke skal gøre noget selv....altså ud over at installere programmet....da programmerne gør det hele selv uden at indblande brugeren..

Jeg har tit lavet computere for venner og bekendte....ofte for folk som ikke kan ret meget på en computer....og jeg installere altid disse programmer så man slipper for at blive ringet op konstant om hvad de nu skal gøre...
Ah, skippede dit indlæg fordi jeg troede du bare skrev om noget anti-virus.

Faktisk nogle ret gode programmer, kan specielt godt lide Heimdal. Købte en corporate licens til et bundt maskiner.

Secunia står egenlig bare og tåger underligt nok.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 16:24   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Okay det forstår jeg ikke at din secunia gør....

Min secunia opdatere netop alle de programmer som heimdal ikke gør...den gør det bare meget stille.....så man lægger sjældent mærke til at den har opdateret noget....

Men her går den fint hånd i hånd med heimdal....

Det bedste ved disse programmer er jo at man får opdateret ALLE sine programmer....så man ikke har nogen sårbarheder som står åbent...og det er jo netop den måde de fleste får besøg på deres computer på....når programmer ikke bliver opdateret...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
danmark superkok Politik og Samfund 5 25-04-2010 11:12
Fastfrosset smil er farligt... Stella Dit og Dat 1 10-02-2008 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension