K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2012, 22:11   #91
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ER helt enig Ninja

så hvad er det som venstre tilbyder, netop ingen ting ud over at de åbenbart mener de fleste som har fået en pension som varig
åbenbart ikke er varig selvom de fleste har været i systemet i mange år inden de har fået tildelt en pension
så hvis man ikke var psykisk syg inden, så bliver man det også selvom man måske havde noget fysisk

tilbud, der er ikke noget tilbud. udover at de mistænklig gøre alle på pension
for deres lidelser er nok ikke varig og de har fået tilkendt deres pension på et forkert grundlag

tror ikke rigtig det er gået op for nogen hvad dette kan medfører
det er langt fra et tilbud
der er masser af tilbud i dag, hvis man føler man er parat til at kunne arbejde
problemet er bare så lige, så har man jo fået den på et forkert grundlag
da alt skulle være varig og med en ubetydelig arbejdsevne
nej intet er vedtaget, men det bliver det med V og K da de har et forlig på området
nemlig den fra 2003

Sidst redigeret af MTVRV1; 28-04-2012 kl. 22:16.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 00:11   #92
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige på kornet!

Det burde være fuldstændigt umuligt at have en arbejdsevne efter 2003 reglerne, da der simpelthen ikke kan forekomme en tilkendelse, hvis bare man kan præstere ganske få timer i et job. For så hedder det fleks.

Kig rundt her på K10, der er stribevis af sager, hvor folk bliver sendt fra Herodes til Pilatus for at bevise de er VARIGT syge, alt handler om de rigtige ord og sætninger fra vores læger og speciallæger, der netop kan dokumenterer den så kaldte VARIGE tilstand, uden behandlingsmuligheder, uden forbedringer og med 0 arbejdsevne.

Hvordan filan kan man så pludselig ikke have en varig tilstand og tilmed få en arbejdsevne?

SÅ MÅ der da være enten lægelige fejl, eller alvorlige sagsbehandlings fejl.

Alle dem der er tilkendt førtidspension efter 2003 reglerne, og som nu har en arbejdsevne, har fået tilkendelsen på et forkert grundlag fyldt med lægelige og/eller kommunale sagsbehandler fejl. For ellers kan det IKKE lade sig gøre, at få en VARIG tilstand lavet om til pludselig ikke længere at være varig, men kun midlertidig.

Havde der stået i papirerne at tilstanden ikke er varig og at man vil kunne forvente en forbedring efter X antal år, samt en arbejdsevne, jamen så havde der aldrig været en permanent tilkendelse.

Så istedet for at folk sidder og klapper over ''regeringens hjælpende hånd'' så sidder de rent faktisk og saver den gren over, de selv sidder på.
- jo flere der kommer i arbejde, jo flere forkerte tilkendelser - og jo hårdere bliver det for de næste syge og svage der skal søge førtidspension.

Og NEJ, det er ikke vedtaget! Men derfor er det nu meget interessant at lige føle pulsen på området, for jeg er da mildest talt overrasket over, at nogen synes det er en kanon ide, og at andre selv kender førtidspensionister på den nye ordning der har en arbejdsevne, og andre der kender førtidspensionister der står i jobcenteret og bliver afvist i døren, selvom de fortæller de nu kan arbejde osv.

Hvis forvirringen er så TOTAL her i vore egne rækker, så er der da ikke noget at sige til, at befolkningen er endnu mere forvirret, og at enkelte lige frem får ''den skøre ide'' at førtidspensionister ikke fejler en skid og bare skal ud og bestille noget.....

Så lad os da stifte en førtidspensionistklub, hvor vi fortæller vidt og bredt om, at en varig tilstand pludselig kan blive midlertidig, at man kan heale sig selv med en pension, selvom behandlingsmulighederne er udtømte, og at man kan få sin arbejdsevne tilbage hvis bare man sidder længe nok i sofaen.....

Damn, politikere er virkelig gode til at få hjernevasket en hel del borgere til ikke at kunne se en meter forude......TILLYKKE med det!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 07:09   #93
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Jep og dette blot for 14 dage siden hvor de højt og helligt bedyrede at der ikke ville blive pillet ved allerede tilkendte ftp. Man kan ikke stole på noget som helst af det de melder ud, men man kan være helt sikker på at det kommer til at blive grimt....
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 09:12   #94
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
Jep og dette blot for 14 dage siden hvor de højt og helligt bedyrede at der ikke ville blive pillet ved allerede tilkendte ftp. Man kan ikke stole på noget som helst af det de melder ud, men man kan være helt sikker på at det kommer til at blive grimt....
Hvor har du fra at de vil "pille" ved allerede tilkendte ftp'er.
Du må lige vedhæfte et link tak.
__________________
Førtidspensionist pr 01.01.2012
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 09:16   #95
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Det burde være fuldstændigt umuligt at have en arbejdsevne efter 2003 reglerne, da der simpelthen ikke kan forekomme en tilkendelse, hvis bare man kan præstere ganske få timer i et job. For så hedder det fleks.
- - - - -
Hvis forvirringen er så TOTAL her i vore egne rækker, så er der da ikke noget at sige til, at befolkningen er endnu mere forvirret ...
Du bidrager i høj grad selv til forvirringen ved at blive ved med at påstå, at man ikke må have en resterende arbejdsevne for at blive tilkendt FP efter 2003. Kravet for at blive FP’er efter 2003 er en vurdering af, at man ikke kan blive selvforsørgende ved lønarbejde. Der står ingen steder, at arbejdsevnen skal være ikke-eksisterende.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 09:57   #96
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
Du bidrager i høj grad selv til forvirringen ved at blive ved med at påstå, at man ikke må have en resterende arbejdsevne for at blive tilkendt FP efter 2003. Kravet for at blive FP’er efter 2003 er en vurdering af, at man ikke kan blive selvforsørgende ved lønarbejde. Der står ingen steder, at arbejdsevnen skal være ikke-eksisterende.
Jeg er enig. Og jeg forstår ikke, at i bliver ved med at påstå det samme. Hvis man feks kan præstere en arbejdsevne på 5 timer eller 8 timer om ugen for den sags skyld, så kan man altså godt få pension idag. Og det er kendt for mange, at sådan som sagsbehandlingen foregår idag, så bliver folk mere syge, man får måske øgede psykiske symptomer, såsom angst og depression. Så når man bliver tilkendt pension, kan det være den eneste mulighed på det tidspunkt, men måske er der nogle der får det bedre, når roen har indfundet sig og der er kommet styr på økonomien.

Jeg forstår simpelthen ikke modvilligheden mod at indrømme, at der er nogle der kan få det bedre og som har et ønske om måske at bidrage med nogle timer på arbejdsmarkedet. Jeg siger bestemt ikke, det er nemt, og jeg siger heller ikke, at det er det rigtige for alle, men bare pr. automatik at afvise, at nogle har det behov, synes jeg er plat.

Derudover så er der jo altså nogle mennesker ind imellem, der får det bedre trods en dårlig prognose, der er også psykisk syge, der får tid og ro til at følge deres behandling og får det bedre, og endelig kommer der hele tiden ny medicin på markedet, som måske kan forbedre situationen for nogle. Man skal jo huske på, at når lægerne skal give en vurdering, så beror det på prognose, altså en forudsigelse, men ingen kan jo se ind i fremtiden og med sikkerhed sige, at virkeligheden ér sådan.

Jeg synes, det er vanvittigt, at man ikke må sige ærligt, at man har fået det bedre og gerne vil bidrage, fordi man så "skyder sig selv i foden" eller "saver den gren over, man sidder på". Jeg synes, det er rart, og jeg synes det giver håb, at der rent faktisk er nogle, der får det bedre!!

Og alene det faktum, at der er mulighed for løntilskudsjob til pensionister (tidl. skånejob), synes jeg, siger alt om, at det anerkendes, at der er nogle pensionister, der kan yde noget i en eller anden grad.

Sidst redigeret af thomas75; 29-04-2012 kl. 10:06.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 10:05   #97
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LOS Se meddelelser
Hvor har du fra at de vil "pille" ved allerede tilkendte ftp'er.
Du må lige vedhæfte et link tak.
øøøøh det er jo ligesom det hele diskussionen går på.
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 10:08   #98
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
øøøøh det er jo ligesom det hele diskussionen går på.
Jamen hvor er dokumentationen?
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 10:12   #99
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
øøøøh det er jo ligesom det hele diskussionen går på.
Du må jo have læst det et eller andet sted og jeg vil gerne vide HVOR?
__________________
Førtidspensionist pr 01.01.2012
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 10:19   #100
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
venstre vil åbne alle som har fået pension efter 2003 med dette forslag

alså vil de tvinge kommunene til at kigge på alle sager på ny
som det er i dag er borgen som har pligt til at sige til, hvis man har fået det bedre og måske kan komme i fleks

den regel vil venstre lave om så det er kommunerne som skal undersøge om folk kan komme i fleksjob.

alså ansvaret bliver langt over på kommunen for at vurdere om folk har fået det bedre.
det kan kun gøres ved en ny lægeerklæring på ens tilstand eller man skal i arbejdsprøvning for at se om man har fået en bedre arbejdsevne

hvis man så sammenholder det med den nye reform som sf og S vil have folk ud i fleks på 2 timer om ugen. Ja så kan del alså miste deres pension.

det er den ladeport venstre vil åbene op for.
så nej det er ikke til tilbud eller en ny chance

hvis man synes det går lidt bedre og måske gerne vil arbejde lidt
så kan man få et skånejob.
men med den nye reform betyder skånejob alså fleks
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
V: Førtidspensionister skal tilbydes job Webmaster K10 Nyheder 0 27-04-2012 17:40
App. Førtidspensionister i job migselv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 39 11-08-2010 08:17
Førtidspensionister skal også i arbejde Peacock Dit og Dat 6 08-04-2008 11:35
førtidspensionister skal " tilbage" i arbejde ????? Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 04-01-2008 16:34
Skal "gamle" førtidspensionister arbejde? zuza Politik og Samfund 0 17-08-2007 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension