K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2012, 14:13   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu vil regeringen fjerne pensionen fra folk under 40!

Jeg ved fra pålidelig kilde, at regeringen nu foreslår at helt fjerne førtidspensionen fra folk under 40 år, og i stedet sætte dem på et rehabiliteringsprogram.....

Da jeg for et par dage modtog informationen, tog jeg det med et gran salt, men igår så jeg den første udmelding på skrift i en artikel på Politiken, dog i en lidt anden sammenhæng. Men budskabet er ikke til at tage fejl af.

''Regeringen foreslår nemlig at fjerne førtidspensionen for personer under 40 år og samtidig etablere et såkaldt rehabiliteringsteam, påpeger han. Og det skulle ifølge den socialdemokratiske ordfører være tilstrækkeligt til, at ikke-vestlige indvandrere hjælpes af førtidspensionsreformen..

»Meningen med rehabiliteringsteam er, at uanset om man kommer med social, sundheds- eller uddannelsesmæssige problemer, så skal de kunne løse opgaven«, siger Leif Lahn til Berlingske.'' citat slut.

Det står nede i bunden af artiklen.

http://politiken.dk/politik/article1...k=eblistersoeg

Nu omhandler artiklen så indvanderere, hvilket vi lige skal se bort fra, da de IKKE må diskureres her på K10!! Og iøvrigt heller ikke må forskelsbehandles.

Men det der i øjeblikket bliver forhandlet omkring (med de nye reformer), er altså, at HELT få fjernet pensionen fra folk under 40.

Jeg er dybt rystet, og har lige skrevet ''undskyld'' til min kilde, som fortalte mig om det for flere dage siden. Men jeg troede ikke på ham. Nu kan jeg godt se, at der må være noget om snakken.....

Jeg har ellers hele tiden hørt, at folk der HAR fået pension, beholder den. Men man skal åbenbart ikke tro på noget som helst, før end reformerne har været gennem og ER blevet vedtaget. Løftebrud er jo som bekendt regeringens varemærke.

Sidst redigeret af Ninja; 27-03-2012 kl. 14:23.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 27-03-2012, 14:30   #2
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Nej det er bare for langt ud. Ninja gælder det og os som har fået den noget tid siden. ?? kan ikke finde ud af det hele.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind  
Gammel 27-03-2012, 14:41   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Personligt tror jeg ikke det vil ske!!, men jeg er bare rystet over at erfare, at de overhoved kan finde på at FREMLÆGGE sådan et foreslag - og SLET IKKE når man tænker på, hvordan de hele tiden har sagt, at man ikke vil fjerne pensionen fra dem, der har fået den......

Jeg tør slet ikke gisne om noget, før end de reformer er i havn. Jeg skal se dem på skrift.

Lige nu forhandler de jo med de andre partier, og de vil sikkert også gerne sætte deres partis fingeraftryk på reformerne. Så de kan jo komme til at se meget anderledes ud når de bliver vedtaget - både til det bedre, eller til det værre.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 27-03-2012, 14:45   #4
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg var lige begyndt at glæde mig over at jeg ikke bliver ramt. Så kommer sådan noget som det her. NEJ NEJ lad os håbe at det ikke bliver til noget.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind  
Gammel 27-03-2012, 16:10   #5
redy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Lokation: kbh
Indlæg: 87
Styrke: 13
redy er ny på vejen
nej sådan tror jeg ikke det skal læses !
udmeldninger derfra er, stadigvæk FREMOVER !
mvh
redy er ikke logget ind  
Gammel 27-03-2012, 16:11   #6
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Rolig nu, folkens. Jeg er overbevist om, at der alene er tale om dumme formuleringer.

Når regeringen vil fjerne FP for dem under 40, så gælder det ikke dem, der allerede har fået FP. Andet har jeg ikke hørt, hverken fra den ene eller anden side af salen.

Når der står at "det skulle ifølge den socialdemokratiske ordfører være tilstrækkeligt til, at ikke-vestlige indvandrere hjælpes af førtidspensionsreformen", så skal det ikke forstås sådan, at de skal hjælpes væk fra en allerede tilkendt pension, men at reformen skal medvirke til, at de ender på FP.

Sådan tror jeg i hvert fald det hænger sammen.
Martin er ikke logget ind  
Gammel 27-03-2012, 16:20   #7
redy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Lokation: kbh
Indlæg: 87
Styrke: 13
redy er ny på vejen
ja ,DE gør det,for at sætte prop i ,
mvh
redy er ikke logget ind  
Gammel 27-03-2012, 16:55   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Alle dem uden dansk pas har noget at frygte, også dem over 40. Der findes indvandrere som har fået tilkendt førtidspension og som ikke er danske stadsborgere og det er dem kommuner vil koncentrere sig om, til at starte med…..( Fra pålidelig kilde ).

Så ja, hier tales om frakendelser af førtidspensioner….
Karo er ikke logget ind  
Gammel 27-03-2012, 17:18   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har hørt lige præcis som Karo, at vi taler frakendelse af førtidspensioner for personer under 40.

Diskussionen og forslaget, har handlet om frakendelser. Og tilbud til unge under 40 istedet. Mener de har kaldt det noget i stil med ''en ny chance til unge'' som er parkeret fejlagtigt på førtidspension, og som med forslaget, kan få den hjælp de ikke kunne få FØR de fik tilkendt pensionen.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 27-03-2012, 17:33   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg synes at folk skal være klar over det, fordi det blive mørkelagt af regeringen og kommuner ligesom sandheden om brøkpensioner.

Om 5 år alle danskere som er under 30 og på FP, vil få præcis den samme behandling.
Karo er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu vil regeringen fjerne 2 helligdage halse Politik og Samfund 21 15-05-2012 19:20
kan tro fjerne slidgigt?? victoriane Alt det andet 56 21-01-2011 09:50
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
Må de det, fjerne diagnose Gizmomis Alt det andet 5 22-02-2009 15:08
Må sagsbehandlere fjerne papirer? Enhjørning Alt det andet 4 17-03-2008 11:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension