K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2008, 12:53   #1
klarkurs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2007
Lokation: Jeg bor i Københavns Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 17
klarkurs er ny på vejen
stressramt søges til TV2 indslag i aften, søndag 12.10.!

Kære alle.
Jeg har fået denne henvendelse og sender fluks videre - det skal jo gå lidt stærkt! - se nedenfor.

Allerbedste søndagsefterårshilsner fra
Susanne
Susanne Kjær
www.KlarKurs.dk
www.CafeSygemeldt.dk
tlf. 22 39 07 17


----- Original Message -----
From: Heidi Guldager
To: [email protected]
Sent: Sunday, October 12, 2008 11:33 AM
Subject: Tilbage på arbejde


Hej Susanne,

Som aftalt over telefonen sender jeg dig her en mail, fordi jeg søger en person, der er sygemeldt på grund af svær stress.

Vi laver et indslag til aftenens nyheder om, at folk der er syge med stress eller depression i fremtiden vil blive presset hurtigere i arbejde af kommunerne.

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen hævder, at folk får det bedre af at komme hurtigt tilbage på arbejde. Og det er ikke blot folk med rygsmerter – det gælder også folk med depression eller svær stress. Et synspunkt en række forskere er lodret uenige i. For spørgsmålet er, om det ikke blot stresser mere, hvis man møder et stort pres fra kommunen?

Måden folk skal komme hurtigere tilbage på arbejdet er, at kommunerne vil ganske enkelt blive belønnet økonomisk, hvis de får folk hurtigt i arbejde – og straffet, hvis de ikke kommer hurtigt i arbejde. Dermed kommer der et større pres på folk, der eksempelvis er sygemeldt med stress.


Vi mangler en person, der har lyst til at fortælle sin ”stresshistorie” i et indslag i aftenens nyheder, så folk kan forstå, hvad det vil gøre, hvis der kommer et større pres på folk med stress.

Jeg kan træffes på telefonnummer 30100186, hvis du er interesseret i at høre mere.




Med venlig hilsen

Heidi Guldager
Journalist, TV2 Nyhederne

Teglholm Allé 16 , 2450 København SV
tel +45 39 75 75 75 Mobil +45 30 10 01 86
Nyhederne.tv2.dk – hege@tv2.
klarkurs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 13:27   #2
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Lyder spændende - tør ikke
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 13:32   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ville gerne; men er desværre ikke stressramt ..... endnu !

Meeeen, det kan jo nå at komme, med den kommune jeg bor i
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 13:40   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vim Se meddelelser
Lyder spændende - tør ikke

Hvorfor ??

Susanne har du fundet nogen (tænker også på om der er nogen over fra jer selv af )

Jeg har stress men 117 andre ting også , så derfor er jeg måske ikke lige så god en repræsentant, men hvis ikke du har fundet nogen (det er jo kort frist og søndag så mange er her ikke i dag ) men tænkte på om ikke det var noget med at prøve at skrive og efterlyse over på denne side http://stressforeningen.forumup.dk/?...ressforeningen

det er jo ret vigtigt at finde nogen når der endelig er mulighed for at blive hørt
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 16:36   #5
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hejdien -
Jeg er så bange for at gøre og sige noget, der kan forplumre eller skade min sag; har det meget svært med den følelse af afmagt overfor systemet - som om jeg ikke mere selv har kontrol over mit liv; kontrollen ligger hos sagsbehandler, lægekonsulent, jobkonsulent, nævn, arbejdsgiver og slet ikke, hvor den hører hjemme; hos mig!
I øvrigt er jeg principielt enig i tankerne bag (og jeg er godt klar over, hvor usandsynligt det lyder, at man kan have sympati for en CHF-tanke )
Citat:
Claus Hjort Frederiksen hævder, at folk får det bedre af at komme hurtigt tilbage på arbejde.
Jeg er enig i, at en del mennesker vil have godt af at komme hurtigt tilbage på arbejde, MEN - det skal være frivilligt og ikke på grund af kassetænkning OG det skal foregå gradvist.
Selv har jeg haft stor glæde af at kunne mærke opbakningen fra mine kollegaer i min sygdomsperiode og har også haft glæde af at kunne arbejde på en deltidssygemelding, så jeg kom ud og fik set noget andet end mine fire vægge . MEN - ikke alle har det sådan, og derfor burde det være samme refusion fra staten uanset om man er fuldtids- eller deltidssygemeldt eller hvad man ellers kan være!
Tvang har aldrig gjort noget godt for nogen. Kommer pludselig på den tanke, at det CHF måske har brug for er en special-pædagog, der kan lære ham om, hvordan mennesker yder deres bedste og yder til gavn for andre , for der er i følge min bedste overbevisning meget få mennesker, der ønsker at udnytte systemet - de fleste af os er inderligt kede af at være syge og ikke kunne arbejde som vi kunne før og som alle de "normale" kan.
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 17:38   #6
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Cool Hm, Vim

Jeg er sygemeldt socialpædagog, der nok er nødt til at søge flexjob, fordi det gamle kadaver ikke rigtigt vil det, JEG vil mere; men jeg vil da gerne melde mig frivilligt til at lære CHF et eller andet

Jeg er bare ikke så sikker på, CHF ville bryde sig så meget om min læringsmetode, for jeg ka' da godt et par stykker
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 17:50   #7
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hyanna - super tilbud . CHF burde tage imod med kyshånd . MEN, ved nærmere eftertanke: han er nok uden for pædagogisk rækkevidde.
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 18:21   #8
Susana
Elsker at være her på K10
 
Susanas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: Haderslev
Indlæg: 56
Styrke: 16
Susana er ny på vejen
Kunne godt have gjort det, tror jeg......men er lidt sent ude og ved ikke om min historie er typisk, men ved at det ikke ville have hjulpet mig at blive sat i arbejde hurtigere, det havde jeg slet ikke kunnet!
__________________
Der skal et godt helbred til at være syg
Susana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 18:23   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vi må jo bare vente og se nyheder i aften så kan vi se om de fik fat i en til at deltage
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 19:42   #10
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Har siddet liiiimet foran skærmen, og synes at TV2 nyhederne slap rimelig godt fra det, eftersom, vi desværre ikke kunne mønstre mandskabet. Er specielt tilfreds med deres refusionsgrafik i forholdet mellem stat og kommune, når det gælder at få stressramte ud i arbejde ...

Kunne man dog bare få lidt længere varsel, så det ikke er den samme, som må lægge krop til hver gang. Seerne, som ikke sidder fast i kassetænkningssystemet, tror sq det kun drejer sig om nogle få

Det kreperer mig virkelig

Og Hjorten var naturligvis taget på efterårsferie

What else is new ?
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu et indslag omkring villigheden til, at melde folk for socialt bedrageri GentleGiant Politik og Samfund 9 01-02-2013 08:20
Dr1 Søndag Risa Politik og Samfund 2 20-02-2012 01:27
DR 21 søndag Odenseaneren Lægekonsulenternes Rolle 17 21-06-2011 01:51
Dyr sygdom! - indslag i TV-Avisen på DR ocdinderstinde Politik og Samfund 19 12-08-2008 15:03
Indslag fra SOL.dk Hejdien Det er da strengt ! 0 12-10-2005 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension