K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2010, 14:38   #1
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
syge dage når man er på fleks ydelse

jeg er på flekls ydelse og er lidt forviret, hvis jeg skal sygemeldes da jeg er kommet til skade, hvor lang tid kan man så være sygemeldt uden, at ryge ud af systemet igen, vil blive glad for nogle svar da jeg lige er blevet tildmeldt en prátik med gymastik, som jeg ikke lige kan deltage i.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 14:54   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jeanettess Se meddelelser
jeg er på flekls ydelse og er lidt forviret, hvis jeg skal sygemeldes da jeg er kommet til skade, hvor lang tid kan man så være sygemeldt uden, at ryge ud af systemet igen, vil blive glad for nogle svar da jeg lige er blevet tildmeldt en prátik med gymastik, som jeg ikke lige kan deltage i.
Du mener vel ledighedsydelse? Der er forskel på ledighedsydelse og fleksydelse (det er det samme som efterløn). Det er en god idé at melde det til jobcentret, at du er kommet til skade. Tag en snak med lægen om du kan deltage eller ej. Hvis du ikke kan deltage nu, skal jobcentret placere dig i en match, så du ikke kan deltage i et forløb nu., feks. i match 3 (her må de ikke sende folk i aktivering). Så synes du skal tage en snak med lægen om det og fortælle det til jobcentret.

Du bevarer ledighedsydelsen, mens du er syg. Man ryger ikke bare ud af systemet, når man er fleksjobber, kun hvis du ikke samarbejder med jobcentret.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 14:55   #3
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
ja jeg er på ledigheds ydelse og vil selvfølig melde mig syg men er bange for, at falde for grænsen med hvor længe man må være syg.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 15:27   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jeanettess Se meddelelser
ja jeg er på ledigheds ydelse og vil selvfølig melde mig syg men er bange for, at falde for grænsen med hvor længe man må være syg.
Hvis du bliver sygemeldt meget længe og jobcentret har fået revurderet din sag, hvilket de skal det, når en har været ledig i mindst 12 måneder ud af 18 måneder (sådan tror jeg det nogenlunde var), og at de samtidig vurderer, at du slet ikke kan arbejde mere, kan de skønne, at de må påbegynde en førtidspensionssag.

Der er ikke nogen varighedsbegrænsning for, hvor længe man kan være syg på ledighedsydelse. Det kan man så længe det varer, indtil de mener, din arbejdsevne er så varigt nedsat, at du skal på førtidspension.

Du kan læse mere her om udbetaling af ledighedsydelse: http://www.clh.dk/?id=1474
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 15:56   #5
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
tak var lidt bekymret, for at ryge ud af systemet
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
K10 5års dag....... og 21 dage! phhmw Alt det andet 21 12-08-2013 17:48
Lej en syg i 14 dage østerbro Fremtiden for fleksjob og førtidspension 23 29-06-2013 11:46
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension