K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2009, 10:26   #1
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Så kom brevet fra

kommunen angående godkendelse til fleksjob.
Og siden det kom i går lørdag....tog det sin tid før jeg åbnede det....det er som reglen aldrig godt det der kommer med posten fra kommunen i weekenden.

Og ganske rigtigt...Afslag på fleksjob.

Beslutning:

Der er truffet beslutning om,at

Det vurderes,at det ikke er tilstrækkelig godtgjort,at arbejdsevnen er varig nedsat i sådanne grad,at det berittiger til fleksjob jævnfør med LAB §§69-70 og der gives afslag på fleksjob jævnfør Loven om Aktiv Beskæftigelsesindsats §§69-70.

Begrundelse:
Der tidliger søgt og givet afslag idet arbejdsevnen ikke var ordentligt udredt.

Der foreligger nu en klar arbejdsprøvning som siger,at arbejdsevnen er væsentligt nedsat.For at kunne vurderer,om dette berettiger til tilkendelse af fleksjob,skal det vurderes.Om der er tale om varig begrænsning.
Til dette er der indhentet lægefaglig bistand til vurdering.
Det fremgår klart og tydeligt af denne vurdering,at der ikke på nuværende er tale om en varig tilstand,men derimod forsat er adskillige behandlingsmuligheder,som forventes at kunne forbedre funktionsevnen betydeligt,således at arbejdsevnen kan bringes til et højere niveau end for nuværende.

Det fremgår klart af Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats §69,at kommunen tilbyder mennesker med varige begrænsninger fleksjob.
Eftersom der ikke på nuværende tidspunt er tale om en varig begrænsning,hvor funktionsevnen ikke kan forbedres gennem behandling,er der således ikke muligt at tilkende fleksjob trods den nedsatte arbejdsevne.
Du gives hermed afslag på fleksjob jævnfør §69 i lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats.

Der bør derimod udarbejdes en helhedsorienteret plan for,hvordan du gennem koordineret behandling og aktiveringsindsats får genoptrænet din arbejdsevne i sådanne grad,at du opnår dit maksimale niveau for arbejdsindsatsen,således at du på ny kan blive selvforsørgende.

Det er de kommet frem til efter 3 år...og en arbejdsprøvning der er blevet forlænget en del gange..siden start D 1/10-2008...der skulle det vare 12 uger....nu slutter den så D 23/6-2009 og dermed chancen for job..idet der ikke bliver forlænget mere og arbejdsgiver finder anden chauffør.

Den lægefaglige bisstand er lægekonsulent som har ”lavet” diganoser og behandlingsmuligheder.....egen har vurderet at de foranstaltninger ikke ville kunne forbedrer mine arbejdsevne....men min livskvalitet og jeg ikke vil kunne klare et 37 timers job.
Skal jeg i 37timers job vil det hurtigt ende med sygemeldning og endnu en deperssion...flere daglige smerter...og intet liv efter arbejde end sove.

Undre mig over,at der de ikke kommer ind på hvilke behandlingsmuligheder der snak om.

Syntes at afslaget viser modsigelser..de anderkender der er begrænsninger...og alligevel gør de ikke
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 12:19   #2
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Æv altså :ae:

Det er godt et noget mere sagligt afslag end det jeg har fået og jeg synes nu ikke ikke at er der modsigelser. De skriver jo at de erkender at der er begrænsninger, men at lægefaglige udtalelser mener at den kan forbedres. Samtidig vil de lave en plan for behandling og aktivering for at få genoptrænet dine skader.

Hvis jeg var dig ville jeg undersøge alt hvad der findes af materiale om dine skader (ved ikke hvad du fejler) Undersøge de behandlingsmuligheder der findes, hvilke tilfælde der findes som har haft gavn af dem osv. Der skal jo laves en plan for behandling og jeg synes du skal sige til din sagsbehandler "Jamen gå bare igang, der er de og de og de muligheder og hvis i mener at i kan gøre mig rask så gør det endelig." Og plæder for hvorfor de behandlings muligheder de tager op ikke kan hjælpe dig. Og så arbejd med dem, men vær meget meget aktiv i udredningen og sig nej når nej er nej. Det vil dog være en lang proces...

Jeg har blandet mig rigtig meget i min egen sag, men modsat dig kan jeg ikke behandles til bedring, de mener bare ikke at min arbejdsevne er nok nedsat til fleks.

Har du anket den før iøvrigt?

Hvis ikke så er der jo mulighed for at anke og lave en seriøs anke med henvisninger til samtlige udtalelser der forefindes i den udredning omkring din sygdom og hvorfor din egen læge ikke mener at der nogle former for behandlignstilbud som kan hjælpe dig.

Jeg lavede selv en mappe til beskæftigelsesankenævnet på mange mange sider med mere end 30 noter og krydshenvisninger på proff.folk udtalelser om min situatioen. Den blev udabejdet som en større opgave faktisk. Men jeg fik også et afslag som ikke gav mening.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 12:22   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Den afgørelse skal du helt klart klage over.

1. Kommunen har haft 3 år til at lave en plan - som de skriver om.
Hvorfor er kommunen 3 år om at lave en plan? Den helhedsorienterede indsats skulle kommunen have lavet for mindst 2 år siden.

2. En kommune må IKKE ordinere behandling. Kun egen læge.

3. En lægekonsulent må IKKE sige andet end egen læge, UDEN GRUNDIG argumentation for, hvorfor lægekonsulenten mener noget andet. En lægekonsulent må KUN oversætte.

4. Livskvalitet og funktionsevne er to FORSKELLIGE ting.

Vent og se om andre her også har nogle bud på din sag.

PS... hvis du er på sygedagpenge, så SKAL de forlænges, da kommunen skriver behandling osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 13:46   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg synes også det er for dårligt, at der går 3 år, uden at de har afklaret dig.

Hvis du overvejer at klage over afgørelsen, kan du henvise til retsikkerhedens §7, som Peter i et andet tråd har skrevet om. De SKAL oplyse, hvad der videre skal ske med dig.
Nu står der egentlig godt nok, at de mener, du skal have en plan og få genoptrænet din arbejdsevne... hmm Jeg synes nu, der mangler noget mere i dybden om, HVORDAN de har tænkt sig at få forbedret din arbejdsevne. De nævner ikke noget om det if. med din sygdom eller hvilken diagnose, du har.

Lov om retsikkerheden, læs §7: https://www.retsinformation.dk/forms...px?id=20928#K2


Peters tråd om retsikkerhedens §7: http://www.k10.dk/showthread.php?t=8756

Var du blevet partshøret inden afgørelsen? Dvs. at du har kunnet kommet med nogle kommentarer inden afgørelsen. Hvis ikke, kan afgørelsen være ugyldig.

Havde de indhentet de nyeste lægelige oplysninger hos din læge/speciallæger inden afgørelsen? Hvis nej, burde de jo have gjort det - og ikke basere kun på lægekonsulentens udtalelser - hvilket de ikke må bruge - lægekonsulenter må som Zuza siger, KUN oversætte!


Held og lykke !
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 14:47   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal selvfølgelig helt klart anke den afgørelse og det første du skal gøre er at du skal have fat i dine papir fra lægekonsulent , du skal se hvad han har skrevet om dig og sammenholde det med det som dine læger har skrevet om dig , hvis dine læger ikke kan se flere behandlingsmuligheder så hjælper det ikke noget at lægekonsulenten kan og du skal bestille en tid hos din læge sådan at du kan få vist din læge det afslag (et afslag hvor lægekonsulent overskrider sine beføjelser )

Der næst vil det være en god ide som skrevet her at henholde sig til § 7a der står jo



Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Det vil sige at når de giver afslag og de stopper din arbejds prøvning så stopper de en erhvervsrettet foranstaltning og de skal så med det samme sætte handleplan i gang behandling og hvad de ellers nævner ...

du skal spørge ind til om de har været i kontakt med din læge , din fagforening osv ...

På det du skriver lyder det jo ikke som om de har haft din læge med inddraget men at det er din læge der har skrevet erklæringer og lægekonsulent har fortolket og overfortolket ...

Det er godt nok surt det her , og jeg giver dig ret ,der er selvmodsigelser i det her , og syntes godt nok vi ser mange afslag på fleks pt gad vide om det kan have noget at gøre med at det ikke er til at finde fleksjob og kommunen mister deres refusion efter 12 mdr hvis ikke de finder et job, dermed er det billigere for dem at have folk på kontanthjælp -..... du skal helt klart anke det her og der er mange herinde der er mere end villige til at hjælpe dig -....

Hejdien

PS kan ikke huske om du er på sygedagpenge men hvis du er så har vi en sm afgørelse der siger at stop af sygedagpenge også er erhvervsrettet og dermed skal de også for at stoppe dem sætte andet igang med det samme
  Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 21:22   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tilføjelse til de andre.

Hvilken lægefaglig bistand, ligger til grund for vurdering(altså den de henviser til)?
Har du set vurderingen, og er du partshørt, på den?
Hvilke ; (det fremgår klart og tydeligt)adskillinge behandlingsmuligheder er der henvidst til, og hvordan vil det forbedre din funktionsevne(arbejdsevne) væsentlig?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 22:02   #7
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Takker for

jeres svar.

det jeg har skrevet er direkte fra brevet med afslag.

Der står ikke hvilke behandlingsmuligheder de hentyder til...ander end dem lægekonsulent kom med i sin udtalelse.

3-6 mdr fysisk genoptræning f,eks gigtsanatoriu,herefter daglig motion-henvisning til smerteklinik,der kan varetage medicinomlægning og varetage udtrapning af nobligan.
Deltagelse på rygestopkursus.
Deltagelse på slankehold ved højskole,diætist eller ligende...( er på et livsstilskursus )
Samtaler ved smertepsykolog
Personlig støtteperson.

Det er hvad lægekonsulent mener der skal gøres.

Min egen læge mener så ikke at det vil forbedrer min arbejdsevne eller funktion.
Da min venstre arm fra fødsel var en såkaldt vissen arm,....som jeg bevægede første gang i 3 mdr's alderen og fik den så i gips til jeg var 1 år gammel..derefter gik jeg til genoptræning med dem gennem barndom....

Der er en del ting jeg ikke kan med dem..og den KAN ikke optrænes til at ville kunne fungerer mere end den gør nu.

Gigt i højre hånds fingre....ryg og hoftedysplasi
i behandling for for lavt stofskifte
Konstante smerter i højre skulder...som en gigtlæge mener at komme af overbelastning.
Er bare nogle af de ting jeg tumler med i det daglige.

Sagsbehandler har snakket med hjemmehjælp som så vil se på om jeg kan få hjælp til noget i hjemmet.
Læge er ved at søge kronikertilskud til mig.

Har været på kontanthjælp i 1½ år...da de første 1½ år på sygedagpenge for det meste gik med skiftende sagsbehandler og jobkonsulenter.

Har hele tiden haft job på hånden hvis jeg blev godkendt til fleksjob.

Der ligger ingen plan for hvad der nu skal ske...har sendt mail til sagsbehandler og ser frem til de svar angående den genoptræning der snak om i brevet med afslag...for det nævner de nemlig intet om....ej heller hvilke behandlingsmuligheder de mener der er.

Og ja der bliver anket....3F er med i sagen....og vi har ventet på den afgørelse....som er blevet forhalet af en anden sagsbehandler som har lavet så meget rod i min sag at den tid jeg havde hende...er ren spiltid...den sagsbehandler jeg har nu fik sagen retur fra fleksteamet med den begrundelse RP ikke var opdateret ordentligt...så det gik der yderlig 3 uger med...så havde hun ferie....fik hende D 1/4-2009.

For mig virker det som om...at hver gang man honorere deres kreav..så inder de på nye krav...og imens så bliver ens dokumenter for gammel ..og s¨starter møllen på ny.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 22:32   #8
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Kan fortælle

jeg har en klage liggende i Ankestyrelsen.

De har taget sagen af principielle grunde......behandle sagen for at afklare,om klage over placering i visitationsgruppen i henhold til dagpengelovens § 12 er en afgørelse,der kan behandles af klagemyndighederne.

Den skulle så vidt jeg har forstået på møde her D 17/6-2009...og skulle få svar ca 1 uge efter.

I starten af min sag fik jeg at vide jeg nok skulle på revalideringen...det kom jeg så aldrig.

Tilbage i 2006 er der en lægekonsulent der ikke ser uprøvet behandlingsmuligheder....men mener at der kan være lægelig støtte til en fleksjob ordning...hvis jeg ikke kan matches til normale vilkår.

D 26/11-2007 står der i RP at der er høj risiko for at jeg ikke kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.

så kan slet ikke finde ud af hvad de går efter når ens sag er på fleksmøde.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 22:33   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Lyder super at du har fagforening med i det her !

Som popiae og jeg spørger, blev du partshørt ?? Fik du sagsakter eller rettere kopi af alle de dokumenter såsom lægelige oplysninger, ressourceprofil og lignende inden de traf afgørelsen??

Det er ret vigtigt, at du skulle partshøres inden afgørelsen, for du havde jo ret til at sige noget til sagen. Hvis du ikke blev det kan man få afgørelsen ugyldigt ! Det kan man tage med i klagen, det ville jeg gøre !
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom brevet... Trunten Dit og Dat 22 26-11-2011 14:45
så kom brevet markvart Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-11-2011 22:57
Så kom brevet :`( picasso Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 03-10-2011 11:53
Så kom brevet lone t Dit og Dat 22 18-03-2010 18:29
Så er brevet skrevet. Kan det bruges? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 8 30-10-2008 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension