K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2014, 14:27   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
den nye reform og de 5 måneder

Jeg har været sygemeldt siden november 2013 Betyder det at jeg mister mine sygedagpenge og evt. overgår til sygekh) efter 5 måneder eller er det først til juli når reformen træder i kraft? Har læst det først er til juli den træder i kraft men kan godt have misforstået noget?
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 14:30   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er først fra d. 1/7-2014 at den træder i kraft...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 14:46   #3
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Tusind tak for svaret så er jeg mere rolig.

Et tillægsspørgsmål. Ryger os der blev sygemeldte i 2013 så automatisk over på syge kh til juli eller kan man gå 5 måneder efter d.1.juli før man skal på kh? Håber spørgsmålet giver mening
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 14:54   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Tusind tak for svaret så er jeg mere rolig.

Et tillægsspørgsmål. Ryger os der blev sygemeldte i 2013 så automatisk over på syge kh til juli eller kan man gå 5 måneder efter d.1.juli før man skal på kh? Håber spørgsmålet giver mening
Lovgivningen vedr. dette er ikke vedtaget/offentliggjort endnu, så man kan kun gætte.

mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 15:00   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nemlig ingen aner det....men man kunne forstille sig at de vil hive alle ind under den nye lovgivning og så fem måneder efter der vil man skulle vurderes medmindre man falder for grænsen inden de fem måneder...men det er bare et gæt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 15:11   #6
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Ok. Så må os der er i den situation jo vente at se, hvis det ikke er endeligt besluttet.

Mange tak for jeres svar
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 19:11   #7
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Ok. Så må os der er i den situation jo vente at se, hvis det ikke er endeligt besluttet.

Mange tak for jeres svar
Ja, jeg siger også tak. Og blev med denne oplysning meget mere rolig.
Vh.Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 21:47   #8
roling
Ved at vænne sig til K10
 
rolings avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2014
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
roling er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Lovgivningen vedr. dette er ikke vedtaget/offentliggjort endnu, så man kan kun gætte.

mvh. Susanne
Der er faktisk lige sendt et lovforlag i høring:

Se nederste link på denne side: http://hoeringsportalen.dk/Hearing/Details/23630

Det er et stort dokument på ca. 220 sider, først med forslagene til ændringerne af de forskellige love og derefter bemærkningerne til lovforslaget. Der er høring indtil d. 24. marts.

Jeg har ikke læst det hele endnu, men det lader til at hvis man har været på sygedagpenge over 22 uger den 1. juli opsamles man i den nye jobafklaringsforløb (som har samme ydelse som ressourceforløb) når man falder for varighedsbegræsningen efter 52 uger. Hvis man ikke har over 22 ugers sygedagpenge den 1. juli falder man for varighedhedsbegrænsningen når man når de 22 uger, hvis man ikke kan forlænges efter de nye forlængelsesregler.

De nye forlængelsesregler ligner lidt de gamle med undtagelse af nr 4. Dem der har en tidsgrænse på 39 og 104 uger udvides med 30 uger, så den samlede periode på sygedagpenge efter de 2 forlængelsesregler ikke ændres i forhold til den gamle lov.

Med det er jo altså kun et forslag. Jeg ved ikke hvor meget de kan nå at ændre inden det skal vedtages. Det ser ret omfattende ud. Gad vide om politikerne orker at sætte sig ind i det. Må håbe at nogen der har fået det til høring gider.

-- Peter
roling er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension