K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2012, 00:30   #1
Ninis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Ninis er ny på vejen
Klager

Hej alle!
Jeg skriver fordi at jeg er lidt frustreret.
Min mand har gennem 9 år været igennem arbejdsprøvning, 2 scanninger af ryggen, 2 psykologtest og 2 lægeerklæringer, og utrolig mange steder i "praktik", det har været en meget lang og hård kamp, og han har endelig fået dit Flexjob bevis... Jubii...

Vi var inde til en samtale med hans tidligere sagsbehandler, som var utrolig sød og forklarende, Jeg spurgte hende dengang om hvad der skulle ske, hvis han fik et ja til fleksjob. Hun fortalte at han ville få en ny sagsbehandler, som ville være behjælpelige med at finde det rette sted til ham i fremtiden.
For ca. 9 mdr siden da han stoppede fra et afprøvningsted, spurgte de, dem på jobcentret, ham om hvad han ville imens hans sag skulle videre i systemet, og han sagde at han gerne ville gå lidt hjemme, da det havde været psykisk hård for ham.
Han har ikke værret kaldt til nogen samtaler, imens sagen har været i gang, eller blevet pålagt at skulle ud at være et sted.

Nu skulle Han møde sin nye sagsbehandler, jeg kunne desværre ikke komme med. Min svigerfar som har hjulpet meget med sagen tog med i stedet. Det første hun sagde til min mand var at han skulle tage sin kasket af så hun kunne se ham ordentligt. Under hele samtalen, var hun utrolig nedtalende, det virkede ikke som om at hun overhovedet havde læst hans sag, og hvad der ryster mig rigtig meget er at hun havde sagt til min mand at han var doven fordi at han havde gået hjemme.

Hun begyndte at sige, at han skulle et bestemt sted at være, og da min svigerfar sagde at han ikke syntes at det var et særlig godt sted, da vi ved at der arbejder mange kriminelle og folk med misbrug. Fik min svigerfar afvide at han skulle tie stille.
Hun begyndte igen med et andet sted, som har de samme problemer, og til sidst fandt de ud af at han skulle ud et sted hvor han havde været før, i arbejdsprøvning, for så skulle de hjælpe min mand med at finde et fleksjob. Til sidst sagde hun at det ikke var hendes job at skulle hjælpe ham med at finde et fleksjob.

Da min mand kom hjem og fortalte det blev jeg utrolig sur, min mand har et dårligt selværd, og har brug for trykhed omkring sig. Han har gået og tænkt meget over det her i weekenden, og er rigtig ked af det over det.

Kan det virkelig passe at hun ikke skal hjælpe ham med at finde et fleksjob?? For det havde jeg fået en forståelse af...
Og kan man overhovedet klage over en sagsbehandler for sådan en opførsel?? og måske få en ny?

Hilsen Cath
Ninis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2012, 03:20   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig er det deres job at med hensyn til at finde et fleksjob....ihvertfald indtil de nye regler er trådt i kraft...

Man er dog bedre stillet hvis man selv også søger efter job...

Du kan sagtens klage over sagsbehandleren....det skal du gøre til borgmesteren og kommunalbestyrelsen i din kommune...

Findes der en borgerrådgiver i din kommune kan du også klage til denne....

Personligt ville jeg...hvis altså det var stilen....at sagsbehandleren skulle være/tale sådan....optage samtalerne...

Det er nemlig sjældent man får noget ud af sine klager over sagsbehandlers opførsel...

Det er fuldt ud lovligt at optage de møder man selv deltager i....og man behøver ikke engang fortælle at man gør det...

Hvis man fortæller det....så skal du vide at de så godt kan nægte at tage det møde som er aftalt....

Samarbejde betyder alt...men hvis det er umuligt...ja så må man jo tage sine skridt til at få denne dårlige opførsel stoppet...

Hvis i havde en optagelse med hvor hun siger ting som at han er doven og at hun ikke skal hjælpe ham....ja så ville i stå meget bedre når i klager over dette...

Men klag til borgmesteren og bed om at få en ny sagsbehandler og husk at fortælle hvordan hendes opførsel har været og at man altså kommer meget længere hvis man kan finde ud af at samarbejde...

Indtil i evt får en ny sagsbehandler....så gør alt skriftligt og de møder man ikke kan undgå...ja dem optager man...

Man skal absolut ikke finde sig i sådan en opførsel...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2012, 08:46   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
er det sted han skal en anden aktør som skal hjælpe ham i job?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2012, 10:26   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninis Se meddelelser
Nu skulle Han møde sin nye sagsbehandler, jeg kunne desværre ikke komme med. Min svigerfar som har hjulpet meget med sagen tog med i stedet. Det første hun sagde til min mand var at han skulle tage sin kasket af så hun kunne se ham ordentligt. Under hele samtalen, var hun utrolig nedtalende, det virkede ikke som om at hun overhovedet havde læst hans sag, og hvad der ryster mig rigtig meget er at hun havde sagt til min mand at han var doven fordi at han havde gået hjemme.

Hun begyndte at sige, at han skulle et bestemt sted at være, og da min svigerfar sagde at han ikke syntes at det var et særlig godt sted, da vi ved at der arbejder mange kriminelle og folk med misbrug. Fik min svigerfar afvide at han skulle tie stille.
Hun begyndte igen med et andet sted, som har de samme problemer, og til sidst fandt de ud af at han skulle ud et sted hvor han havde været før, i arbejdsprøvning, for så skulle de hjælpe min mand med at finde et fleksjob. Til sidst sagde hun at det ikke var hendes job at skulle hjælpe ham med at finde et fleksjob.
Jeg vil anbefale, at din mand sender en mail til denne sagsbehandler (evt. med ført hånd), i mailen skriver han f.eks.:
"Til vores møde d. xx/x forstod jeg på dig, at ..................................

Jeg fik også opfattelse af, at ...................................... "

Og slutter mailen af med, at spørge, om han har forstået tingene korrekt.

Hvis i ikke har hendes mail adresse, så send den til kommunens mail adresse, stilet til denne sb.

Hvis i ikke har fået svar på mailen indenfor 14 dage (det er den svartid min kommune påberåber sig), så klag til jobcenterchefen over manglende svar fra sv og henvis til §4 i denne: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=136389

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

Hvis man ikke har forstået det der er blevet sagt på et møde, så kan man jo ikke medvirke ved behandlingen af sin sag, og hvis man f.eks. har problemer med koncentrationsevnen, så er det ofte nødvendigt, at have tingen på skrift.

Sådan ville jeg gribe den an.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor klager man? MarianneNM Politik og Samfund 10 13-04-2012 16:05
Når du klager over en afgørelse. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-03-2012 18:25
Hun klager over alt Maj-Britt Dit og Dat 10 20-05-2010 08:09
hvor klager jeg ulla31 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-12-2009 14:59
Klager til borgmesteren Tanja Alt det andet 15 15-11-2009 11:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension