K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2012, 18:49   #1
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Reform af Førtidspensionen hjælp??

Hej K10 brugere

Hop ned til mine spørgsmål hvis du/I ikke gider læse indledningen.

Hej, jeg har tidligere stillet et spørgsmål omkring engangsbeløb, men har været fraværende grundet indlæggelse pga psykose, og har derfor ikke været i stand til at følge tråden op. Har det "ok/bedre" nu, og kan se at tråden er besvaret og diskuteret på fornuftig vis.

Som mange sikkert har hørt, så kommer der en reform af førtidspensionen.
Det var en chokerende erfaring for mig, da den nuværende regering, netop har kæmpet de svagestes, og særligt førtidspensionisternes sag, da de var i opposition. Men det har tilsyneladende ændret sig dramatisk efter at de selv kom til magten. Er bare rystet over hvordan feks Mette Frederiksen har ændret sin holdning så voldsomt, samt at man sender SF i byen, for at levere budskabet, da alle jo ved at det er radikal politik(2020 planen). Jeg lider af paranoid skizofreni, og kan slet ikke klare denne uvished. Jeg sidder bogstaveligt og ryster over at man måske vil begynde at revurdere min FP. Det kan jeg bare ikke klare. Fortsætter dette meget længere, ved jeg det ender med endnu en indlæggelse. Derfor er jeg meget skuffet over, at man ikke får klar besked om hvad de vil ændre, hvilket er årsagen til mine spørgsmål. Sådan som det præsenteres, virker det som om man vil gøre alt i sin magt for at sikre at nye unge ikke bliver placeret på FP. Følger der økonomiske midler med, er det jo i sig selv en fornuftig politik.

Mine spørgsmål:

1) Jeg har læst flere udmeldinger fra regeringspartierne, om hvordan de vil reformere førtidspensionen. Umiddelbart får man indtryk af, at der er tale om, at færre "unge" skal tildeles førtidspension(FP). Dermed får man indtryk af, at det altså er tilgangen af nye unge FP man ønsker at stoppe. Er det sådan, eller vil man også fratage førtidspensionen fra mennesker der allerede er tildelt denne??

2) Jeg er også i tvivl om hvad man betragter som "ung" i denne sammenhæng?? Den tidligere regering havde planlagt tilsvarende reformer af FP, men da det var tæt på et valg blev det udsat. Den tidligere regering betragtede i denne sammenhæng alle under 40(latterligt efter min mening) som unge. Når jeg læser den nye regerings udmeldinger, virker de (umiddelbart) mere realistiske i forhold til at kalde mennesker under 30 for unge. Er det sådan at de betragter alle under 30 som unge, eller mener de at det er alle under 40, der er unge??

Her er en artikel fra SF, omkring FP og reformen:
http://www.information.dk/292869

Her er en artikel om Mette Frederiksens udmeldinger omkring FP fra Clement:
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/02/19/233945.htm

På forhånd mange tak for de svar der måtte komme! Dejligt at vi har en side som denne hvor man kan hjælpe hinanden
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aftale om reform af førtidspension og fleksjob: Mere spareøvelse end hjælp til svage. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 10-07-2012 00:01
Hjælp mig... ang den nye reform.. frhansen Politik og Samfund 8 11-03-2012 13:21
ny reform - A-kassen - HJÆLP nolle123 Politik og Samfund 7 01-03-2012 09:08
Så er førtidspensionen i hus ;o) Lunasdatter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 29-03-2011 18:13
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension