K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2010, 14:16   #1
dorthe76
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Indlæg: 60
Styrke: 15
dorthe76 er ny på vejen
Question TAE forsikring og fleksjob.

Hejsa.
Er der nogen herinde som har en tab af erhvervsevne forsikring hos ap pension eller et andet sted (den er privat tegnet og betalt), der også arbejder i fleksjob. Jeg er nu tilkendt fleksjob, og har jo fået udbetaling fra min tae forsikring gennem hele forløbet. Hvordan foregår det nu så? Min årsløn i fleksjobbet vil stadig være LANGT under det jeg var vandt til at tjene før jeg blev syg. Håber nogen har prøvet dette og vil dele ud af deres erfaringer:-)
På forhånd tak.

Mvh Dorthe
dorthe76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 16:23   #2
Hammerslag
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
Hammerslag er ny på vejen
Hej Dorthe

Hvis spørgsmålet går på om du både kan få det ene og det andet tror jeg du skal kigge i forsikringsbetingelserne. Der kan være forskel på dem alt efter hvornår de er tegnet.
Bliver pensionen udbetalt direkte til dig eller igennem din arbejdsgiver?

Hammerslag
Hammerslag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 17:12   #3
dorthe76
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Indlæg: 60
Styrke: 15
dorthe76 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hammerslag Se meddelelser
Hej Dorthe

Hvis spørgsmålet går på om du både kan få det ene og det andet tror jeg du skal kigge i forsikringsbetingelserne. Der kan være forskel på dem alt efter hvornår de er tegnet.
Bliver pensionen udbetalt direkte til dig eller igennem din arbejdsgiver?

Hammerslag
JA mit spørgsmål er om jeg fortsat kan få udbetalingen fra tae forsikringen og min løn, sålænge det ikke overstiger mine tidligere lønninger.Forstår godt man ikke må tjene på at ha en sådan forsikring.
Beløbet bliver udbetalt direkte til mig, da den intet har med min arbejdsgiver at gøre.Det er en jeg har tegnet privat igennem min bank. Jeg betaler selv præmien for den. (læs ret dyr,men jo godt givet ud i mit tilfælde)!! Jeg synes ikke rigtig jeg kan se nogen omkring dette i forsikringsbetingelserne, andet end der står, såfremt min erhvervsevne er nedsat med 2/3 eller mere vil jeg ha ret til fuld udbetaling fra dem, og hvis erhvervsevnen er nedsat mellem 1/2 og 2/3 så har jeg ret til halv udbetaling af forsikringssummen.I mit tilfælde er det så halv udbetaling, og det har det også været de sidste 1½ år. Venlig hilsen Dorthe

Sidst redigeret af dorthe76; 14-03-2010 kl. 17:13. Årsag: skrivefejl
dorthe76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 17:14   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal kigge i din forsikrings betingelser

har selv fået tildelt igennem forsikring og venter svar på pension.
Min erstatning havde ikke været lige så stor, hvis de ikke havde bedømt 2/3 tabt erhvervsevne.
jeg får også mindre end hvis jeg havde rask.
men uden den havde det set endnu mere sort ud.
min er så igennem mit tidligere arbejde
men pågrund af den og renter, bliver jeg oven i modregnet en del, hvis jeg bliver tildelt pension fremfor sygedagpenge.
surt og være syg, vil 20 gange heller i arbejde.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 17:19   #5
dorthe76
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Indlæg: 60
Styrke: 15
dorthe76 er ny på vejen
Wink

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du skal kigge i din forsikrings betingelser

har selv fået tildelt igennem forsikring og venter svar på pension.
Min erstatning havde ikke været lige så stor, hvis de ikke havde bedømt 2/3 tabt erhvervsevne.
jeg får også mindre end hvis jeg havde rask.
men uden den havde det set endnu mere sort ud.
min er så igennem mit tidligere arbejde
men pågrund af den og renter, bliver jeg oven i modregnet en del, hvis jeg bliver tildelt pension fremfor sygedagpenge.
surt og være syg, vil 20 gange heller i arbejde.
Ja selvom jeg vil få løn og udbetaling fra forsikringen når det overhovedet heller ikke mine normale årsindtægter MEN det gør trodsalt at man kan eksistere uden at skulle gå fra hus og hjem!:-) Det er nemlig helt korrekt som du skriver at når den er tegnet igennem arbejdsgiver så har de ret til at modregne, ved pension, kh, m.m. men dte må man ikke ved en privattegnet! Men hvordan reglerne er ved fleksjob kan jeg simpelthen ikke læse mig frem til. Mon de er de samme som da jeg var på revalideringsydelsen? hmm...
dorthe76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 17:26   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg kender desværre ikke reglerne for modregning og flexjob.
synes heller ikke rigtig man kan se det nogen steder.
man bliver måske slet ikke modregnet?
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 17:30   #7
dorthe76
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Indlæg: 60
Styrke: 15
dorthe76 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Jeg kender desværre ikke reglerne for modregning og flexjob.
synes heller ikke rigtig man kan se det nogen steder.
man bliver måske slet ikke modregnet?
Nej jeg er også i tvivl, tænker måske at de kigger på ens tidligere årsopgørelser og såfremt udbetalingen fra dem + ens løn ikke overstiger den normale indtægt så modregner de måske ikke..men må lige prøve at ringe til dem og få en forklaring:-) Det er jo da en ret væsentlig ting for mig:-)
dorthe76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 18:09   #8
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Tror det er meget forskelligt fra forsikring til forsikring, hvordan der udbetales ved fleksjob. Ved nogen selskabet udbetaler man ikke, hvis man får fleksjob og andre ser mere hvor meget ens erhvervsevne er nedsat. (altså 1/2 - 2/3 )

Hvis man får førtidspension, kan man så maximalt få nedsat beløbet med 30 % eller kan de fradrage mere ?? Vi står i den situation at min mand nok kommer til, i sine private pensioner at få mere udbetalt end da han gik på arbejde, men er så i tvilv hvor meget der må modregnes i førtidspensionen.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 20:51   #9
dorthe76
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Indlæg: 60
Styrke: 15
dorthe76 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skade2006 Se meddelelser
Tror det er meget forskelligt fra forsikring til forsikring, hvordan der udbetales ved fleksjob. Ved nogen selskabet udbetaler man ikke, hvis man får fleksjob og andre ser mere hvor meget ens erhvervsevne er nedsat. (altså 1/2 - 2/3 )

Hvis man får førtidspension, kan man så maximalt få nedsat beløbet med 30 % eller kan de fradrage mere ?? Vi står i den situation at min mand nok kommer til, i sine private pensioner at få mere udbetalt end da han gik på arbejde, men er så i tvilv hvor meget der må modregnes i førtidspensionen.
Puha det ved jeg desværre ikke 100% men har en veninde og hun bliver trukket så hun ikke tjener mere end hun gjorde før hun blev syg, fordi man ikke må tjene på en forsikring.
dorthe76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 10:30   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dorthe76 Se meddelelser
Nej jeg er også i tvivl, tænker måske at de kigger på ens tidligere årsopgørelser og såfremt udbetalingen fra dem + ens løn ikke overstiger den normale indtægt så modregner de måske ikke..men må lige prøve at ringe til dem og få en forklaring:-) Det er jo da en ret væsentlig ting for mig:-)
Hej Dorte,

Tillykke med fleksjobbet (det er vel på sin plads at sige ).

Min pensionsordning forklarede deres dækning til mig som flg.

Citat:

Vedrørende dit spørgsmål til vores støtte i tilfælde af førtidspension m. skånejob eller fleksjob kan jeg oplyse dig følgende:

Betingelserne for, at der kan bevilges udbetaling af forsikringsydelse er, at der foreligger en lægelig dokumentation for, at din generelle erhvervsevne af helbredsmæssige årsager er nedsat med mindst 50%.

Citat slut.


De meddelte ydermere at de ikke fradrager noget men blot udbetaler såfremt ovenstående er et fakta. Ved ftp. da fradrager kommunen jo så 30 kr. af de kr. 100,00 man "tjener" over de 66.000 kr, om de gør det ved fleksjob, altså i kommunens tilskud ved jeg ikke så det er vel også din sagsbehandler du skal have fat i der.


Mht. til dig Skade2006, så bliver kommunen vel bare ved med at fradage i pensionen fra kr. 66.000 og 30 kr. pr. 100,00 og din mands pensioner udbetales så ved siden af ?. Det er som for os andre, din mand har bare flere pensioner og det er jo godt for ham hvis bare han under en eller flere af dem tilkendes varig udbetaling/erstatning.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskade / Fleksjob / Forsikring Roni Alt det andet 4 23-09-2013 11:11
fuldtidsulykkes forsikring /u erhvevsevnetabs forsikring Indiansummer Alt det andet 3 30-05-2012 16:48
forsikring ved fleksjob lisgb Spørgsmål ang fleksjob 5 18-03-2010 17:17
TAE Forsikring og fleksjob. dorthe76 Alt det andet 4 23-02-2010 11:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension