K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2012, 10:43   #1
MissSwitchie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
MissSwitchie er ny på vejen
2 brev fra kommunen

Hej Alle,

Jeg har været totalt ødelagt af denne lange ventetid mellem breve fra min kommune - har næsten ikke turde tømme min postkasse i næsten 1 måned.

Sagen er den, at jeg er indstillet til førtidspension §18, og jeg havde modtaget det første brev med at pensionteamet havde modtaget min ansøgning. Nu her idag kom 2. brev så - og i det står der, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension §18.

Det var stortudende og med svedige rystende hænder jeg åbnede brevet idag, måtte læse det igennem næsten 5 gange for at forstå, at de rent faktisk tager min sag.

Måske er næsten 11 års kamp med systemet nået sin ende.

Hvor sikker er sagen når man langt om længe er nået hertil? Det er som om jeg ikke tør være lettet/glad. Lidt som om det første brev nu er blevet afløst af et andet brev som nu giver mig endnu mere bekymring
MissSwitchie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 10:58   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er meget vigtigt, du tømmer din postkasse. Jeg ved ikke, hvad din sag ender med. Men skulle du få afslag - hvad jeg som nævnt - ikke ved noget om, vil du kun have 4 uger til at anke i.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 11:04   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Altså, man kan jo sige, at siden de har taget sagen, så er der en væsentlig større sandsynlighed, men det er ikke en garanti i sig selv
Men siden du nu er tættere på målet end nogensinde før, så er der ikke noget at sige til, hvis dette bliver den værste prøvetid af alle

Jeg kan godt forstå hvis du ikke tør føle dig lettet/glad - for HVIS der kommer et afslag vil det næsten være ubærligt
Jeg tror det bedste du kan gøre for dig selv, er at tvinge dig selv til at tænke på noget andet. Gør noget rart for dig selv, hold dig aktiv, læs, gå ture - bare noget der kan få dine tanker væk. Ellers ender du med at være helt udmattet når svaret endelig kommer
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 23:18   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I sådan en situation forestiller jeg mig det værste, et afslag, og så forbereder jeg mig på det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 23:35   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Altså, man kan jo sige, at siden de har taget sagen, så er der en væsentlig større sandsynlighed, men det er ikke en garanti i sig selv
Vi må forvente at pensionsteamet lader sagen overgå til en §18 behandling, fordi deres konklusion er, at alle formalier ift. en tilkendelse de er/kan bringes på plads og at teamet derfor, når sagen er afrundet med endelig opdateret RP mv., påregner at indstille til pensionsnævnet, at der sker tilkendelse af førtidspension.

Men sidder der evt. et par skidespræller i nævnet og er mavesure, så kan det jo ske, at du må endnu en tur rundt i systemet ... det er dog almindeligvis mest sandsynligt, at nævnet følger pensionsteamets indstilling.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 16:54   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Med 11 års kamp i systemet, har du nok også din "ballast" i forhold til en pensionssag, for det tror jeg også at de kigger på!!

Jeg selv fik afslag på netop en §18 i maj, 2011 og er igang med endnu en arbejdsprøvning. Jeg har dog flere års erhvervsbeskæftigelse bag mig før år 2006 og det tror jeg også kan have været indvirkende på min sag og at jeg i første omgang fik afslag, desværre.

Håber at det går bedre for dig så du langt og længe kan få ro.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 17:02   #7
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Ingen kan garantere dig noget, men jeg fik at vide at hvis pensionsteamet mente den skulle sendes videre til endelig godkendelse til pension, så er det
ret sikkert den går igennem.

Jeg er lige blevet godkendt til pension pr. 1. februar, og har cyklet rundt i systemet i 10 år til efteråret.

Held og lykke.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 11:11   #8
MissSwitchie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
MissSwitchie er ny på vejen
Hej med Jer,

Tak for alle de gode svar. Ja, jeg må nok forberede mig på at alt kan gå galt Også selvom min sagsbehandler på kommunen har sagt hun ikke ville være så nervøs, da hun forventer den går igennem ( og tit er det jo sådan, at når alle forventer det, så går det galt ) En bekendt har endda fortalt mig, at når sagen er sagt god for i jobcenter og godtaget hos dem som gør sagerne klar til ansøgning af pension ( specialteam/visitationsteam osv), og ens egen sagsbehandler har sagt god for det, og når man modtager det 2 brev fra kommunen med at de tager ens sag og den overgår til behandling ifølge §18 - så har de allerede bestemt sig for det skal være et ja. Men ligemeget hjælper det - jeg er stadig helt til rotterne

Det er godt nok en hård ventetid. Og nok også den hårdeste af dem alle, som i skriver
MissSwitchie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 11:16   #9
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
puha ja jeg står også og venter.....sagen er sendt videre fra visitationsteamet til pensionsnævnet. Skal på dagsorden d. 25. jan om de indstiller til pensionen og så forhåbentlig op d. 8.februar til afgørelse...
Det er bare så hårdt psykisk at gå og vente på så vigtig en afgørelse.....

Håber snart din ventetid er overstået...:-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
brev fra kommunen kiwimor Politik og Samfund 7 04-08-2012 20:40
Tolkning af brev fra kommunen :) elana Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 05-04-2012 15:55
Brev fra kommunen Rawhite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-08-2010 13:49
Brev til kommunen MTVRV1 Alt det andet 4 26-01-2010 18:38
Brev fra kommunen Despina Din historie 2 01-07-2008 16:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension