K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2011, 16:12   #1
kao1205
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2011
Indlæg: 80
Styrke: 13
kao1205 er ny på vejen
forlængelse af sygedagpenge

skriver det her for min far.

min far har snart været sygemeldt i 52 uger og står overfor at de skal forlænges

sagen er nu det at han har været hos anden aktør og de har mere eller mindre ikke gjort deres arbejde ordenligt

de har alt for sent indhentet alle relevante lægeoplysninger
som det ser ud nu når han han første 52 uger at udløbe inden det får taget stilling til om han kan forlænges
kan man sådan bare stoppe sygedagpenge uden at man har taget stilling om han kan forlænges det er jo ikke min fars fejl at anden aktør har sovet i timen

det skal siges at min far har siden november 2010 har fået fortaget 3 ballon operationer og yderlige 4 store undersøgelser og overhoved ikke er i afklaring da han ikke er færdig behandlet.

hvad skal han gøre nu.
kao1205 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 17:29   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Er der udarbejdet en ressourceprofil?

Måske skulle han prøve og få fat i sagsbehandleren i jobcentret og høre om, hvad de har tænkt sig, nu hvor de 52 uger er ved at være slut....

Husk at det private aktør må ikke træffe afgørelse i sygedagpengesager. Hvis de gør det, så er det bare om at klage over afgørelsen.... Det seneste jeg har læst/hørt er, at Ankestyrelsen har fundet ud af at Herning kommune også lod en privat aktør afgøre sager... UPS det er en ommer!!

Hvis de vil give afslag på forlængelse af sygedagpenge, så sørg for at afgørelsen på skrift. (det har man ret til). Og så tage det derfra.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 17:48   #3
kao1205
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2011
Indlæg: 80
Styrke: 13
kao1205 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Er der udarbejdet en ressourceprofil?

Måske skulle han prøve og få fat i sagsbehandleren i jobcentret og høre om, hvad de har tænkt sig, nu hvor de 52 uger er ved at være slut....

Husk at det private aktør må ikke træffe afgørelse i sygedagpengesager. Hvis de gør det, så er det bare om at klage over afgørelsen.... Det seneste jeg har læst/hørt er, at Ankestyrelsen har fundet ud af at Herning kommune også lod en privat aktør afgøre sager... UPS det er en ommer!!

Hvis de vil give afslag på forlængelse af sygedagpenge, så sørg for at afgørelsen på skrift. (det har man ret til). Og så tage det derfra.....
ja der er udarbejdet en rp men den er jo sendt til kommuens læge konsulent alt forsent han har så 14 dage til at tag stilling den og derefter har de 14 dage til at træffe en afgørelse men i mellem tiden ophøre min fars ret til sygedag penge
kao1205 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 17:55   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kao1205 Se meddelelser
ja der er udarbejdet en rp men den er jo sendt til kommuens læge konsulent alt forsent han har så 14 dage til at tag stilling den og derefter har de 14 dage til at træffe en afgørelse men i mellem tiden ophøre min fars ret til sygedag penge
Sendt til kommunens lægekonsulent???

Nej hør nu lige her kære kommune...! En lægekonsulent har INTET at gøre i eller med en ressourceprofil! Skulle han/hun have kommentarer skal de gives til sagsbehandler som så noterer det relevante i RP, og så vurderer!


(Nedenstående er fra Beskæftigelsesministeriets hjemmeside)
Fakta – Hvad må lægekonsulenten?

Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen, som har til opgave at bistå sagsbehandleren med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser.

Lægekonsulenten kan også bistå sagsbehandleren med at afdække eventuelle skånebehov, som der skal tages hensyn til ved borgerens eventuelle tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke helbredsmæssige oplysninger der mangler.

Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger selv, og lægekonsulenten må ikke efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv.

Lægekonsulenten må ikke ændre eller stille nye diagnoser.

Lægekonsulenten må ikke træffe afgørelse om førtidspension og må ikke udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for førtidspension og andre offentlige ydelser. Den afgørelse træffes af kommunen.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 18:00   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du kan prøve at få far til at minde dem om retssikkerhedsloven §7a, I kan læse/kopiere det herfra nederst i denne link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Og så mener jeg også, at de ikke må stoppe ydelsen, før der har været en partshøring i sygedagpengesagen.... Jeg håber de vil udsætte stop af ydelsen indtil partshøringen har fundet sted. Den kunne din far nævne til dem. (også selvom der er gået 52 uger - jeg har oplevet en herinde, der fortalte kommunen om manglende partshøring - og de forlængede derefter ydelsen i 1 måned mere)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 18:01   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@kao1205...har du læst på denne side om sygedagpengestop

Læg især mærke til den sidste del af siden hvor der står følgende udfra retssikkerhedsloven:

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
EDIT

Der var du sørme hurtig curls ;-)
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 18:26   #7
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Fakta er, at efter 52 uger stopper sygedagpenge. Det kan IKKE udsættes eller udskydes eller omgås. Den eneste måde man kan fortsætte med at få sdp er, hvis man opfylder en af forlængelsesmulighederne.

Det er fuldstændig ligegyldigt om kommunen eller privat aktør har sidder på deres hænder i samtlige 52 uger - når der er gået er festen slut.

Når det så er sagt, så skal de selvfølgelig lave rp og din far skal partshøres og de skal tage stilling til rsl §7a, men det ændrer ikke på, at sdp stopper, selvom det ikke er gjort.

Kommer sagen til BAN bliver den sikkert hjemvist til genbehandling, men det giver stadig ikke sdp medmindre man opfylder betingelserne for en af forlængelsesmulighederne.

Det er et enormt stift system der IKKE er lavet for syge mennesker der ikke kan afklares indenfor 52 uger desværre

Men når det så er sagt, så skriver du han ikke er færdigbehandlet - venter han på operation eller lægebehandling eller lign hvor der er udsigt til, at han kan komme på det ordinære arbejdsmarked? For så er der en forlængelsesmulighed der...

Det er SÅ grotesk, at man skal kæmpe med næb og kløer for at blive afklaret i løbet af de 52 uger, hvor mange tit er rigtig dårlige og ikke har overskud til at kæmpe den kamp Men det er desværre sådan loven er lavet og den nye regering har åbenbart ikke tænkt sig at ændre på det, trods stor forargelse over netop varighedsbegrænsningen FØR de blev valgt
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge forlængelse?? Prinsessejulie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 22-09-2012 17:29
Forlængelse af sygedagpenge. Kid2 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 29-08-2012 19:14
Forlængelse af sygedagpenge oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-01-2012 17:12
Sygedagpenge forlængelse ihogåh Alt det andet 4 19-01-2010 12:52
forlængelse af sygedagpenge Vivian Dit og Dat 4 16-01-2010 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension