K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2010, 11:15   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
"I forhold til dit indlæg Buster har du jo ret,kommunen køber anden aktør, hvilket jo ikke er lig med de bestemmer?"

hm, tilstået, fcv, kan ikke liiiige tolke din mening i dette?(jep, er temmelig fatsvag nogen gange )

-men kort sagt, vil jeg stadig sige, at enhver der er aktør i eget liv ALTID har en ret til at blive hørt og vide hvad der sker

Anden aktør, er jo at betragte som en "arbejdsformidling, arbejdsgiver etc"(frit oversat) og i forhold til resten af den "normale" verden ja, så HAR borgeren stadig nogle rettigheder -trods alt!

Dvs, er man uenig i udlægningen af tingenes gang jamen så er det en RET give sin mening til kende.

Rettere sagt: den der skriver referatet -skriver også historien ikk´

ALT er et spørgsmål om fortolkning, dét tror jeg er vigtigt at holde sig for øje!

Så Palette, du har ALTID ret til at vide OG kommentere på dit eget liv

(Ps: -også værd at huske at anden aktør OGSÅ er under Tavshedspligten! -dette fordi vi sandelig også har oplevet at denne blev brudt og kan da tilføje at det bestemt ikke var af det bedste, så er det mildt sagt! Som min dejlige mand spurgte: hvor véd du det fra? Véd alle i byen det? -og så ønsker jeg ikke at oplyse mere om det, da det er en meget personlig sag, tilgiv -men bare lige for at man er klar over det!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 07-10-2010 kl. 11:19.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 17:46   #12
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, Flemming, for meget grundig redegørelse i forbindelse med min undren over, om du mon var socialrådgiver eller repræsenterede anden aktør.

Skulderklap til dig for din indsats.

Synes dog fortsat, at en fodnote ville være en god idé, fx:

Tidligere rådgiver for kommune i forbindelse med flexjoboprettelse, nu free lance på samme område.
...noget i den stil...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 19:54   #13
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Fri rådgiver

Hej Carmen tak for de pæne ord, de varmede.
Når jeg ikke mere tydelig underskriver mig har det tre årsager:
1) sidens fundament hvor [B]ingen må sælge sig selv.
2) desværre findes der alt for mange der bliver mast i systemet og jeg, hvor gerne jeg end ville kan ikke hjælpe alle. Får rigtig mange henvendelser, men bruger rigtig mange timer på hver enkelt sag.
3) Oplever der i vores samfund som hele er en tendens til overfladigskhed. Ingen gider læse 100-200 siders sagsakter og strukturere disse kronologisk. Det gælder som jeg oplerver det ofte både advokater og fagforeninger.

MVH
Kunne det være den fri socialrådgiver?
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 20:10   #14
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
aktør

Hej Buster, vi er grudlæggende helt enige. Det jeg prøver at sige er simpelthen du som anden aktør, hvilket jeg selv har været i godt 3 år er underlagt de samme regler som kommunen. det vil sige tavshedspligt aktindsigt m.v.

Ting kan imidlertid foregå på mange forskellige måder, afhængig af meneskesyn og respekt/disrespekt for menesker.

I mit virke med det der kaldes det "rummelige arbejdsmarked" har menesket altid været i centrum. Jeg har helt ærligt aldrig mødt et menneske der ikke gad arbejde. Jeg har ind imellem mødt nogle der reelt ikke kunne, her har jeg altid følt det som min fornæmste opgave at beskrive dette. Kan oplyse der er ikke nogen der bagefter ikke har modtaget sin FTP. det kaldes faglighed.

Jeg kan så også oplyse dig om at de nye refussionsmuligheder for kommunen siden årsskiftet gør dette arbejde umuligt. Det er mere attraktivt for kommunerne at sende personer på SDP og LY på pipfuglekurser, hvilket jeg ikke vil deltage i.

Jeg arbejder derfor nu som fri socialrådgiver og vælger selv mine opgaver. Derfor har jeg meldt mig her på siden i håb om faktuel og ikke følelsesladede indlæg kan være til gavn.

Min profil er offentlig for alle, da jeg ikke har noget at skjule.

MVH
De stadige fri socialrådgiver
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 20:18   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.791
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Aktindsigt er lovbundne....

hvilket vil sige at anmodning om aktindsigt er 10 kalenderdage. 10 døgn uanset søn - og helligdage. Dette nævnes direkte grundet alvoren i retssikkerheden for den enkelte.

"8.4 Sagsbehandlingsfrister

Der findes to typer sagsbehandlingsfrister:

· De lovbundne.

· De lokalt fastsatte.

8.4.1 Lovbundne frister

Der er tre lovbundne frister, der er relevante i førtidspensionssager:

· 10-dagesfristen for at efterkomme en anmodning om aktindsigt, FVL § 16, stk. 2.

· 8-ugersfristen for stillingtagen til »forsørgelses-anmodning«, RTL § 7.

· 3-månedersfristen for afgørelse af en pensionssag, PL § 20 a, stk. 3.

Alle disse frister er kalenderfrister, også 10-dages fristen."

Bemærk!: "8.4.2 Lokalt fastsatte frister

De sagsbehandlingsfrister, kommunen selv skal fastsætte efter RTL § 3, stk. 2, håndteres på samme måde som de lovbundne."

Som kan læses her: http://147.29.88.28/Social.dk/lovgiv..._21062000.html

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 21:14   #16
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Hej Peter

100% enig

MVH
Flemming
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 22:31   #17
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hatten af for din indstilling til syge mennesker, Flemming - det varmer hos mig!

Nyt forslag: Privat rådgiver i sociale sager med baggrund i osv..

Fordi titlen socialrådgiver er måske ikke beskyttet, men er en uddannelse og et virke, som de fleste har en idé om, hvad dækker og indeholder.

Men forstår selvfølgelig godt, at det er begrænset, hvor mange sager du kan bruge tid på... og også korrekt, at man bare kan tjekke din personlige profil.
Sidstnævnte er bare lidt tidskrævende, når man læser en tråd...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 22:44   #18
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Hvorfor ikke bare klikke på FCV-J?
Den frie socialrådgiver, tiltaler mig
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 09:43   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, fcv, dejligt at vide at du stiller din viden og hjælp til rådighed herinde

-det er jo netop det gode ved denne side: hjælp til selvhjælp -og det endda ganske gratis ikk´

Som du måske allerede nu kan udlede af mine diverse indlæg, ja, så har jeg mine principper(og indimellem bliver jeg kaldt § rytter ) -men jeg mener grundlæggende at "med lov skal land bygges", deri kan vi ikke være uenige!

(At loven så ikke altid er temmelig logisk og fair tja, det kræver jo en politisk indsats og vilje til ændring.)

Du må også gerne vide at jeg personligt ikke har de bedste oplevelser med diverse konsulenter(denne titel er jo ej heller autoriseret eller beskyttet på nogen måde vel) så derfor jeg altid reagerer med skepsis når man bevæger sig ud i den verden, hm...
At jeg IKKE synes der er ok, at en borger i nød skal betale sig fra rådgivning som jo egentlig ligger i begrebet velfærdsdk osv...

-men skønt, hvis du vil hjælpe til herinde, dét sir vi aldrig nej tak til

Palette, tak for lån af tråd og vi ses, fcv(-måske også til en happening )

Ps: prøv at bemærke tråden Klarkurs, måske i kan få nogle gode idéer til gavn og glæde for os alle
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 20:15   #20
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Buster

Hej Buster tak for dit indlæg, jeg vender tilbage med svar på dine spørgsmål, men husk vi i bund og grund er enige.
MVH
Flemming
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anden aktør keldjacobsen Spørgsmål ang fleksjob 31 16-07-2011 19:35
Anden aktør JKR Spørgsmål ang fleksjob 11 29-01-2011 11:44
Aktindsigt anden aktør empowerment Alt det andet 3 18-06-2010 19:22
Anden aktør CHNEVIDE Alt det andet 0 30-06-2009 09:34
Anden aktør. Wersi 56 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-10-2008 12:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension