K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2010, 17:37   #1
kongnabonid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
kongnabonid er ny på vejen
Hvis man flytter til en forældre?

Hej
Jeg er førtidpensionist og tænkt mig at flytte ind i min mors hus,da det har rimelig størrelse og hun ikke selv kan passe det.
Min er 87 år, altså folkepensionist.Hun får kun folkepensionen,ingen tilskud af nogen art og har ingen private pensioner.
Mit spørgsmål er om det har nogen betydning for min førtidspension eller min mors folkepension hvis jeg flytter ind?
Mv.
Nabonid
kongnabonid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 17:57   #2
Holgersen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Holgersen er ny på vejen
Det burde det ikke have hvis i laver en lejekontrakt sådan at du bare er lejer.
Men der vil jo så være en lejeindtægt for din mor og om det vil kunne påvirke pension skal jeg nok ikke lige gøre mig klog på.
Holgersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 18:22   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mener ikke det har nogen betydning af nogen art, netop fordi i ikke har forsørgerpligt overfor hinanden...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 18:51   #4
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Hvis du flytter ind i din mors hus (og hun stadig bor der) vil det efter min mening ikke have nogen betydning for hverken din eller din mors pension. Man får kun pension efter taksten for enlige hvis man er det der kaldes "reelt enlig".
Hvis man ikke er reelt enlig, lever man i stedet i et "ægteskabslignende forhold"
og det er defineret i socialministeriets vejledning nr. 42 af 30.01.1996 om børnetilskud:

"Der foreligger et ægteskabslignende forhold, når parterne gennem kontante bidrag, arbejde i hjemmet eller på anden måde bidrager til den fælles husførelse, og der er tale om et samlivsforhold, der kan føre til ægteskab eller registreret partnerskab efter dansk ret".

Da et samliv med din mor ikke kan føre til ægteskab, så vil jeg som sagt ikke mene det vil få nogen betydning.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 16:43   #5
kongnabonid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
kongnabonid er ny på vejen
Besvarelse af spørgemål ang. flytning

Tak for dit svar,jeg regnede også med det forholdt sig på den måde,men man er jo aldrig helt sikker.
Mv
Nabonid
kongnabonid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Merudgifter hvis man flytter? Mariepigen Alt det andet 11 18-12-2009 18:29
hvis man flytter. pjuske Alt det andet 4 27-11-2009 11:06
Sag køre videre hvis jeg flytter? Klund Dit og Dat 2 31-03-2009 20:29
Hvis man flytter til en ny kommune petima66 Spørgsmål ang fleksjob 1 23-03-2007 18:38
Hvad sker der hvis jeg flytter kommune? Marianne Spørgsmål ang fleksjob 3 18-07-2006 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension