K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2010, 18:54   #11
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Tak for nogle §§, dem sendte jeg videre til min fagforeningsmand, og han har synes jeg selv lavet en super "klage" / "oplysning om fejl og mangler".
Bl.a. at socialrådgiveren havde sagt at et mundligt svar var nok, og det er det ikke.
Så nu er det bare at vente på, hvad der så sker.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 20:23   #12
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Nej, nej og atter nej. Kommunen SKAL følge forvaltningsloven og den er ret præcis mht. begrundelser:

Begrundelse m.v.
§ 22. En afgørelse skal, når den meddeles skriftligt, være ledsaget af en begrundelse, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold.

§ 23. Den, der har fået en afgørelse meddelt mundtligt, kan forlange at få en skriftlig begrundelse for afgørelsen, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold. En begæring herom skal fremsættes over for myndigheden inden 14 dage efter, at parten har modtaget underretning om afgørelsen.

Stk. 2. En begæring om skriftlig begrundelse efter stk. 1 skal besvares snarest muligt. Hvis begæringen ikke er besvaret inden 14 dage efter, at begæringen er modtaget af vedkommende myndighed, skal denne underrette parten om grunden hertil samt om, hvornår begæringen kan forventes besvaret.

§ 24. En begrundelse for en afgørelse skal indeholde en henvisning til de retsregler, i henhold til hvilke afgørelsen er truffet. I det omfang, afgørelsen efter disse regler beror på et administrativt skøn, skal begrundelsen tillige angive de hovedhensyn, der har været bestemmende for skønsudøvelsen.

Stk. 2. Begrundelsen skal endvidere om fornødent indeholde en kort redegørelse for de oplysninger vedrørende sagens faktiske omstændigheder, som er tillagt væsentlig betydning for afgørelsen.

Stk. 3. Begrundelsens indhold kan begrænses, i det omfang partens interesse i at kunne benytte kendskab til denne til varetagelse af sit tarv findes at burde vige for afgørende hensyn til den pågældende selv eller til andre private eller offentlige interesser, jfr. § 15.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 10:55   #13
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Så kom ressourse profil ind ad døren, samt en skrivelse.

I ressourseprofilen, står at jeg ikke kan jobafklares, da der ikke kan opnåes timer nok. Der henvises til behandlingsmuligheder, som en læge i Århus har skrevet : det er en kronisk eller kronisk tilbagevendende sygdom, som i perioder vil frarøve enhver arbejdsevne, men i gode perioder vil der kunne varetages et job såfremt skånehensynene er opfyldt... citat 2: der er forsøgt intensiv behandlinger med steorid cremer og lysbehandling uden effekt, dog er der ikke forsøgt intensiv behandling med imurel og metatraxat (ikke stavet korrekt), det vil forhåbenligt hvis patienten tåler behandlingen og den har en effekt (efter 4-6 mdr), kunne nedbringe perioder med svær eksem...

man mener fra kommunens side at sygdommen ikke er stationær. I ressourseprofilen står, at behandlingen er meget uvis. Men mellem linierne så er det det jeg skal tage.

jeg var igennem imurel, og jeg blev så syg så syg, og lysten til en anden form for kemo ligger ikke øverst på ønskesedlen. Men skal man tage imod alle former for behandling, der kan jo ikke give nogen garanti, at det bare kan forbedre mit helbred lidt. Bivirkningerne 1) man ikke tåler medicinen, så skal den stoppes. 2) nyrerne kan tage skade 3) risiko for kræft. Det er et medikament som nedsætter immunforsvaret.
Det skal ikke lyde som om jeg bare modsætter mig. Jeg har overvejet behandlingen, for at se om jeg kan fungere bedre hjemme.
Skal lige siges arbejdsmedicineren skriver, at det er en kronisk behandlings resistent eksem.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 10:57   #14
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Har stadig ikke modtaget et skriftligt afslag, der står bare i min journal notat:

der gives ikke noget skriftligt afslag, idet pgl heletiden har vidst at såfremt jobplanen ikke overholdes er det ikke muligt at videreføre denne.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 12:17   #15
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Brask
jeg står lidt i samme situation som dig, dog er jeg stadig på sygdagpenge....endnu.

Jeg er p.t i praktik, men det fungere ikke så godt og har lige smidt "aben" over til jobkonsulenten for hvor langt skal man lige gå ?

Jeg frygter lidt at sagsbehandlerens vudering bliver ligesom i din sag....har nu været i 2 praktikker og der har været væsentlige skånehensyn i begge og er max oppe på 15 timer pr uge......men de snakker ski stadig om ordinære arbejdsmarked. Jeg følger lige med her i din tråd....jeg har også fået forslået kemo til min eksem, men min hudlæge siger dog, at det ikke er behandlende, men kun en mulighed for lidt ro og det er lægekonsulenten heldigvis enig i....så jeg ved ikke om jeg bliver tvunget til den behandling. Jeg syntes det er skræmmende, at du fik det så dårligt af det.
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 12:49   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Har stadig ikke modtaget et skriftligt afslag, der står bare i min journal notat:

der gives ikke noget skriftligt afslag, idet pgl heletiden har vidst at såfremt jobplanen ikke overholdes er det ikke muligt at videreføre denne.
Du kan skrive til dem, at du iflg. forvaltningsloven § 23 (se lukos indlæg) har ret til at få afslaget skriftligt.

Feks.

Jeg har fået meddelt et mundtligt afslag på forlængelse af sygedagpenge, men ifølge nedenstående forvaltningslov beder jeg derfor om et skriftligt afslag, snarest og senest 14 dage:

§ 22. En afgørelse skal, når den meddeles skriftligt, være ledsaget af en begrundelse, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold.

§ 23. Den, der har fået en afgørelse meddelt mundtligt, kan forlange at få en skriftlig begrundelse for afgørelsen, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold. En begæring herom skal fremsættes over for myndigheden inden 14 dage efter, at parten har modtaget underretning om afgørelsen.

Stk. 2. En begæring om skriftlig begrundelse efter stk. 1 skal besvares snarest muligt. Hvis begæringen ikke er besvaret inden 14 dage efter, at begæringen er modtaget af vedkommende myndighed, skal denne underrette parten om grunden hertil samt om, hvornår begæringen kan forventes besvaret.


Jeg vil endvidere oplyse jer, at I IKKE havde oplyst mig retten til at få et skriftligt afslag, da I gav mig afslaget mundtligt. Jeg forlanger derfor, at den skriftlige afslag bliver sendt til mig hurtigst muligt.

Med venlig hilsen

......
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 21:58   #17
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej rubin21

Når vi sidder ved speciallægen, siger han også, at det ikke kan give noget på erhvervsevnen, men måske mulighed for bedre at kunne sove om natten. Sved, varme og kulde gør det nemlig værre for mig. Kommunen mener de har levet op til skånebehovene, ok at sende mig ud og måle op i 6 graders frost, var total supert for min hud. Jeg sendte billederne til min jobkonsulent, og nu bebreder de mig for, at jeg oplyser for meget og jeg nok ikke gider at arbejde.
Har du været forbi psykolog også? Det var da en hyggelig samtale, men spild af tid. Det er det rene mareridt Men om 32 år kan jeg sku da få fred, da bliver jeg folkepensionist, men til den tid har de vel fået ødelagt det sidste af mit helbred.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 22:21   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hej rubin21

Når vi sidder ved speciallægen, siger han også, at det ikke kan give noget på erhvervsevnen, men måske mulighed for bedre at kunne sove om natten. Sved, varme og kulde gør det nemlig værre for mig. Kommunen mener de har levet op til skånebehovene, ok at sende mig ud og måle op i 6 graders frost, var total supert for min hud. Jeg sendte billederne til min jobkonsulent, og nu bebreder de mig for, at jeg oplyser for meget og jeg nok ikke gider at arbejde.
Har du været forbi psykolog også? Det var da en hyggelig samtale, men spild af tid. Det er det rene mareridt Men om 32 år kan jeg sku da få fred, da bliver jeg folkepensionist, men til den tid har de vel fået ødelagt det sidste af mit helbred.
Det er desværre en meget stor fejl ved dette system.
Hvis man har en sygdom som ikke er så kendt, så er man mærkelig eller skør i hovdet.
man kan jo se når man mangler arme eller ben
min sygdom er også meget sjælden, men har dog aldrig oplevet den behandling. Men har faktisk brugt mange år på at overbevise lægerne
om nye undersøgelser.
det værste er den ubehagelige mistænkeliggørelse af alle.
har kun en tilbage som stadig ikke helt forstå noget og det er lægekonsulenten
som har brugt et halvt år på at skrive hun mangler nogle orginale svar.
min læger har alså skrevet latin, men selv oversat til dansk.
faktisk meget smart.
Men en kommune vil ikke forstå

men anden aktør har dog været rigtig gode hele vejen igennem og det var selvom jeg ikke engang havde fået min værste diagnose endnu

men venter på afgørelse og så må vi se hvor stor magt en lægekonsulent har.
ved afslag af min sag, kommer kommunen hurtig på knæ
har min egen fagforening og kender en som sidder med disse sager i en fagforening.
så i næste uge skal jeg samle oplysninger sammen.
Min læger kender min sygdom og der er ingen tvilv, men det har taget rigtig lang tid.

kæmp med næb og klør, men stadig virk som du gerne vil samarbejde
samt blive ved med at gå til læger og få så meget information som muligt.

Sidst redigeret af MTVRV1; 31-01-2010 kl. 22:24.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 22:37   #19
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Brask...nææ psykolog har de ikke sendt mig til endnu, men nu har jeg jo også "kun" været sygmeldt lidt over 3 år, så det kommer nok

Hvad dælen havde de tænkt på, da de sendte dig ud i sådan noget ?....det er da hul i hovedet og vidner om, at de ikke har fattet en meter af, hvad det handler om

Mit problem er kronisk håndeksem (nikkel) Har haft det i 25 år nu og det bliver bare værre og værre. Hudlægen skriver at det er stationær og der ikke findes flere behandlingsmuligheder. Jeg har prøvet røde bade, 100vis af salver, buggiestråler, PUVA behandling, binyrebarkhomon og det eneste jeg mangler er kemo, men der har jeg været lidt tilbageholden, men tvinger de mig til det, så må jeg jo gøre det.
Jeg spurgte sagsbehandler, om man kunne blive tvunget til en behandling, som ikke var helbredende og det mente han ikke man kunne....meeeen...lad os nu se
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 16:01   #20
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Stop af revalideringsydelse er pga, at planen ikke blev overholdt (den var urealistisk fra starten). Så på kontanthjælps kontoret, så må vi se hvad de kommer frem til.
I min ressourse profil er skrevet, at der afventes en behandling, som er meget uvis. Der er ingen mulighed for yderligere arbejdsprøvning pga helbredet.

idet jeg har klaget over sagsbehandlingen, har jeg fået svar fra Jobcenterchefen, som skriver at sygdommen ikke er stationær.

speciallægen skriver, at det er en kronisk eller kronisk tilbagevendende sygdom. Arbejdsmedicinsk skriver den er behandlingsresistent

Jeg har brug for en øjenåbner, da jeg er helt forvirret.

Den behandling der omtales i min ressourceprofil kan myndighederne ikke kræve man tager pga alvorlige bivirkninger og prognosen (kan ikke helbrede eller forbedre mit helbred væsentligt omfang), hvorfor venter de så på den?

Er en kronisk sygdom ikke stationær iht det speciallægerne skriver?
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pension meddelse hvornår ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-12-2011 12:58
indkaldelse den hedder LÆ 132 nono222 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 30-08-2011 07:25
Hvad er det nu det hedder.... Susanne2412 Dit og Dat 2 11-11-2010 17:28
øhh hedder §17 blevet til § 15?? V_Brask Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-10-2010 21:09
Hvad hedder det ? andi1975 Alt det andet 3 12-01-2008 18:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension