K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2010, 10:15   #21
Martin h
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Martin h er ny på vejen
tak for dit svar, jeg er godt nok spændt på hvad de finder ud af, et flexjob ville jo være at foretrække, men med de par timer er det vel næsten udelukket.

det er vist noget med at hvis det står klart at det kun kan blive pension, eller flex så skal man lige på ledighedsydelse efter sygedagpengestop, HVIS man ikke har besluttet, hvad det skal være ved udløbet af dagpenge.

mener at have læst det herinde engang??

mvh. Martin
Martin h er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 10:43   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Martin,

Det er kun hvis du visiteres til flex under dine sygedagpenge at du så overgår til ledighedsydelse. Dette hvis du altså ikke har et job fra start af.

Såfremt dine sygedagpenge ikke forlænges og der ikke findes grundlag herfor vil du overgå til kontant hjælp eller du kan i al fald søge om du er berettiget hertil. Derfor er det med at få forlænget sine sygedagpenge indtil man er afklaret mod fleks eller pension.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 10:52   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin h Se meddelelser
R:P er ved at blive opdaterer, derefter vil den gå til lægekonsulent samt til chefen for sygedagpenge, som vil afgøre om den skal indstilles til flex eller F:P jeg vil få R:P til godkendelse, samt deres afgørelse om max 10 dage,
ER det OK eller har jeg overset nogle faldgruber??
håber en af profferne er på.
hilsen Martin.
Martin, jeg syntes at du skal bede din sagsbehandler om at maile ovenstående på skrift til dig. Det der i værste fald kan ske i din sag er at du ikke forlænges på sygedagpenge da lægekonsulenten måske finder ud af at ikke alle behandlingsmuligheder er udtømte og at din lidelse måske ikke er varig, hvad ved jeg. !!!

Du bliver nødt til at få din sagsbehandler til at skrive til dig at dine sygedagpenge forlænges efter 30 sept. iht. afklaring mod ftp. og fleks. Har du fået styr på §27 opg hvilken § du kan forlænges efter hvis ikke der inden en 30 sept. er opstartet en fleks eller pensionssag på dig ? Det må være denne som Hejdien skrev til dig tidligere:

§27 4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Jeg ville evt. skrive til min sagsbehandler at hun bedes bekræfte at dine sdp. forlænges iht. ovenstående såfremt der den (om max 10 dage) ikke er indledt sag mod flex eller pension.

Har din sag tidligere været over lægekonsulenten, og er du helbredsmæssigt afklaret, hvad siger konklusionerne ved lægerne, det syntes jeg ikke du skriver så meget om ? Kun lige i starten.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 16-09-2010 kl. 10:56.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 19:05   #24
Martin h
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Martin h er ny på vejen
hej og undskyld jeg først svarer nu,

ja alle læger skriver at det er stationær, og at der ikke er yderliger behandlingsmuligheder, også lægekonsulent fra REVA,
Martin h er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 20:35   #25
Martin h
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Martin h er ny på vejen
godt nyt

ja så er der skred i sagen, sygedagpenge er forlænget i op til 26 uger
og profil er modtaget til partshøring vedr. vurdering af §19 lov om social pension.

blev ringet op af sagsbehandler idag, (meget venlig dame) som sagde hvis jeg
kan godkende partshøringen til på mandag, vil den kunne komme med på næste møde hos pensionsteam, ellers vil der gå en måned ekstra,

så nu går det stærkt, jeg må sige at i mit tilfælde har de virkelig været
hurtige og effektiv de sidste uger, og ikke mindst meget flinke og venlige,
ros skal de også have når det er fortjent.

hilsen.
Martin h er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 21:14   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Martinh,

Det lyder skønt, så bliver det mod pension ser det ud til, så kan du jo altid få dig et skånejob eller noget arbejde ved siden af du selv finder.

Held og lykke, det bliver spændende at høre resultatet.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 23:26   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin h Se meddelelser
og profil er modtaget til partshøring vedr. vurdering af §19 lov om social pension.
Skriv den endelig ikke under før den er helt i orden, sådan at du kan kende dig selv i den.

Hvis du finder fejl i den, som ikke blot er bagateller, så skal du skrive dine kommentarer og returnere den til sagsbehandler, uden underskrift.

Derpå skal sagsbeh. kommentere på dine kommentarer, hvorpå du igen skal have den til partshøring.

Og først når den er som den skal være skriver du den under.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 15:50   #28
Martin h
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Martin h er ny på vejen
sur dag

ja så kom afgårelsen idag, FP allerede fra 1 november, havde håbet på at jeg havde kunnet arbejde mig op på mindst 3 timer, havde et godt vellønnet flex
på hånden,
det er s** surt at sidde nu lige og forestille sig at nu er det slut med job kolleger og alt det som følger med.
nå men konen siger at nu tager vi 2 uger til de varme lande, så skal jeg nok
blive i godt humør igen siger hun.
nå men i må have alt godt fremover, og god kamp.
hilsen....
Martin h er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 18:21   #29
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin h Se meddelelser
ja så kom afgårelsen idag, FP allerede fra 1 november, havde håbet på at jeg havde kunnet arbejde mig op på mindst 3 timer, havde et godt vellønnet flex
på hånden,
det er s** surt at sidde nu lige og forestille sig at nu er det slut med job kolleger og alt det som følger med.
nå men konen siger at nu tager vi 2 uger til de varme lande, så skal jeg nok
blive i godt humør igen siger hun.
nå men i må have alt godt fremover, og god kamp.
hilsen....
Til lykke med FTP!!!!!

Tag du nu med din kone på ferie :-)

Og BTW: Du kan godt ønske at overgå til fleksjob, som du har på hånden - og stille FTP på standby :-) Måske kan du klare de krævede 3 timer fleksjob pr. dag i ønskejob med ønskekolleger! Tal med sagsbehandler om dette oplagte ønske - ved en passende lejlighed :-)

Held og lykke!!!!!!

Sidst redigeret af Katharina; 20-10-2010 kl. 18:25.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 23:20   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med pensionen.

Du har dog mulighed for skånejob, dvs hvor arbejdstid er meget nedsat, samt skånehensyn.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for lidt hjælp Tin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 07-10-2011 10:16
brug for lidt hjælp! joan2 Alt det andet 14 26-03-2011 01:41
undskyld min påtrængenhed, men har brug for lidt hjælp Fonze Alt det andet 2 14-03-2011 19:15
Er lost og har brug for lidt hjælp smilieme Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2011 10:57
har brug for at skrive lidt Appelsin Spørgsmål ang fleksjob 2 05-03-2009 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension