K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2012, 12:02   #1
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Borgerådgiver erfaringer ?

Er der nogen der har erfaringer ?
Vi har jo fået sådan en her i Slagelse , overvejer om det er en mulighed .
Eller er det spild af " krudt " ?
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 15:47   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vær du tryg......

Kære Archibald

.... hvis din sag er løbet af sporet eller ulovligheder pågår skal du trygt henvende dig til Borgerrådgiveren som er DIN lokal Ombudsmand.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 16:23   #3
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Hej Peter .
Sjovt du skriver LOKAL OMBUDSMAND , for jeg havde overvejet at kontakte ombudsmanden.

Min sag er jo kørt af sporet og ulovligheder er foregået / foregår stadig .

Har fået tid i næste uge , håber .
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 19:19   #4
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
Er der nogen der har erfaringer ?
Vi har jo fået sådan en her i Slagelse , overvejer om det er en mulighed .
Eller er det spild af " krudt " ?
Nu bor jeg i København, og gør ofte brug af Københavns Borgerrådgiver. Desværre er loven noget Københavns kommune og i særdeleshed Jobcenter København ser meget stort på. Hvis de kunne slippe afsted med det, så tror jeg faktisk de gerne gravede et hul ude i deres baggård, ud med de syge borgere, en kugle for panden og jord på, så er den i vinkel - ja så slemme oplever jeg jobcenter københavn, og jeg holder mig ikke tilbage for at sige, at min opfattelse er, at 95 % af deres medarbejderne er stjerne psykopater - det skal man være for at kunne behande sine syge medborgere så ondskabsfuldt.

Så det er utroligt, efter års terror i systemet, at opleve hos Borgerrådgiveren, at blive behandlet som et menneske, med medmenneskelighed og respekt.

Nogen gange må man knibe sig i armen når man har talt med nogen fra Borgerrådgiveren, for lige at tjekke om man er vågen, de er 180 grader omvendt fra Jobcenter, som efter min erfaring er indbegrebet af 100% umenneskelighed.

Hos Borgerrådgiveren bliver man taget alvorligt og lyttet til, de tager deres telefon, og ens sag bliver rent faktisk behandlet, og det i henhold til lovgivningen - MEGET sjældent i Danmark i dag.

Desværre er Jobcenter totalt ligeglade med Borgerrådgiverens afgørelser, og retter ikke ind efter disse, selv om de skal - det oplever jeg netop nu igen med Jobcenter Nyropsgade i København, som ellers fik én over nallerne af Borgerrådgiveren efter min sidste klage, men samme procedure fortsætter, samme diktatur, hvor man bliver behandlet værre end det l'ort de selv træder på.

Det tog 8 måneder med min sag hos Borgerrådgiveren, og de beklagede den lange sagsbehandlingstid, men det er simpelthen fordi de får så mange klager, netop fordi Jobcentrene behandler syge mennesker ubeskriveligt rædselsfuldt og ulovligt.

Men jeg vil sige klagen var det hele værd, for nu hvor jeg igen har en sag hos Borgerrådgiveren, kan jeg altid referere til jeg har vundet en sag over det Jobcenter, så deres tidligere behandling af mig står jo ikke længere til diskusion, og det påpeger jeg i min klage, at det er samme behandling jeg får igen trods den tidligere afgørelse.
Og så når/hvis man klager igen senere hen, så ved Borgerådgiveren jo fra start, at man har noget at have det i, hvis man tidligere har vundet en sag hos dem.

Samtidig er fordelen, at når du har vundet en sag hos Borgerrådgiveren, så er det fordi dit jobcenter (eller hvem du nu klager over i kommunen) har handlet ulovligt - de sætter KUN en grundig undersøgelse af forholdende i gang, hvis loven er brudt, hvilket de gjorde i min sag, som jeg så efterfølgende vandt.

Hvis du klager direkte til den instans du vil klage over, med Cc til Borgerrådgiveren sparer du dig selv og Borgerrådgiveren for 4 ugers sagsbehandlingstid, for ellers så skal Borgerrådgiveren først gennemgå klagen og videresende den osv. og det tager de 4 uger.

Så når du får svar fra den du har klaget til (over), og er utilfreds med svaret, så henvender du dig til Borgerrådgiveren og siger du ønsker af fastholde din klage, og derfra er det så Borgerrådgiveren du skal henvende dig direkte til i sagen.

Godt I også har fået en Borgerrådgiver i Slagelse, benyt dig for guds skyld af det.

Må jeg spørge hvad dit klage drejer sig om, bare sådan kortfattet hvis du orker?
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 22:30   #5
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Hej Lotte68
Tusind tak for dit uddybende svar , skønt når man ikke rigtig ved hvilket ben man skal stå på .
Glæder mig nu til at møde borgerrådgiveren , respekt / værdighed
Prøver at gøre det kort selvom det er svært med 32 år parkeret på kontanthjælp.
Intet er sket , indtil jeg i 2010 nævner førtidspension.
Sb sender mine papirer til lægekonsulenten til vurdering ang pension , han skriver at psykologens diagnoser synes særdeles velbegrundede. Beskæftigelsesfremmende foranstaltninger udsigtsløse og muligvis forværre tilstanden . Der er ikke behov for flere lægepapirer. .
Parkeres endnu et halvt år ( vidste ikke at min sag havde været hos lægekonsulenten). Havde bedt om aktindsigt , som var mangelfuld , klagede til borgmester , og vupti fik jeg nogle af mine akter( beklageligt at det tog 2 mdr , skriver borgmesteren), må stadig "efterlyse" akter , da resourceprofilen skal færdiggøres. Altså en RP der var blevet lavet i 2003 af sb , uden mit vidende , partshøring eller underskrift . Den var blevet godkendt af kommunen , derfor kan intet af løgnene slettes .
Søger selv § 17 foreliggende feb 11 , underskriver rp maj med tilføjelser da rp er blevet noget rod og møj. Aktindsigt fra pension og så har sb dælme sendt 2 rp , den ene indeholder en visitationsside jeg aldrig har set / mulighed for at kommentere løgne på .Da jeg konfronterer sb med det , skriver hun bare at hun ikke var opmærksom på den bla bla .Pension sender min klage til jobcenter hvor Rp er udarbejdet , intet svar .Får afslag 30/6 fra pensionsområdet ( som i slagelse består af 1 sb som har fået kompetancen ang tilkendelse / afslag ) Har følt frustation over "retssystemet".Anker og den ender hos BAN, beder om aktindsigt , og så dukker der mails til pension fra sb , som jeg heller ikke fik kendskab tidligere ( har gemt brev med liste over hvad jeg fik i aktindsigt ) . Sb kan ikke gøre rede for , da jeg igen konfronterer hende , hvorfor jeg ikke fik de mails. Plus de kun har fremsendt den u underskrevne rp . Sender meget til BAN ,bla dokumentation på min "parkering"( sidste aktivering 2 t pr uge + 23 t hjemmeaktivering ha ha). Rykker + aktindsigt siden sidst( svarfristen var overskredet 4 uger ) , sagen sendes til hastebehandling , dagen efter træffer nævnsformanden afgørelse om at kommunens afgørelse var rigtig. så ifølge klagevejledningen er der ankestyrelsen , hvis sagen er principel .
Er bare så nedkørt , for det har været klart for kommunen i alle årene, at med de traumatiske oplevelser jeg havde som barn , var det ingen overraskelse at jeg ikke kan fungere "normalt" og har brug for hjælp.
Imens min klage var hos BAN , lavede sb sygeopfølgningsplan ,som var opstartet i 2007 ( altså har jeg været sygemeldt i 5 år ) uden at læge har været inde over de sidste 4. Pga af løgn og latin vil jeg ikke underskrive, mailer spørgsmål , rykker og 1 mdr efter svar bla bla og vupti ny oprettet sygeopfølgningsplan ( den gamle havde ifølge sb urigtige oplysninger ) , den nye ligeså . mailer igen (1nov 11 ) , intet svar ( mailen er ikke i systemet) . Fik ny sb , som igen fremsender den sygeopfølgningsplan , mailer at den kan jeg stadig ikke skrive under på , henviser til manglende svar .
Tidligere sb tilmeldte mig et forløb ( mod på job/ uddannelse) mens sagen var hos BAN . Sendte det til BAN , som returnerede min klage til jobcenter , som så havde 4 uger til revurdering , intet svar . Da jeg så skal til sb ang udfyldelse af rigtig sygeopfølgningsplan, ringer hun 1/2 time før og spørger om han må være med , NIX siger jeg , i henhold til skrivelse fra BAN var det forløb arkiveret ( 2 dage efter svarfrist) . I receptionenen siger hun så at han altså sidder på kontoret ( kunne ikke få fat på ham og aflyse ha ha) , om det var iorden ? . Nægter mødet , hvorpå hun så går ned og beder om at gå , strengt at jeg skulle prøves af og skære det ud i pap , eller hva ?.
Efterfølgende bad jeg d 3/1 -12 om aktindsigt , bla fordi sb skriver i sygeopfølgningsplanen at jeg har sagt nej til at der skal komme en mentor i mit hjem . Mentoren havde ringet til mig , men da jeg manglede svar på hvorfor jeg var tilmeldt ,formål osv , ville jeg ikke sige ja men afvente svar fra sb. spurgte hvad forløbet drejede sig om , motion , sund kost , kreativitet , praktisk arbejde og mentorstøtte hvis behov ( programmerne er altid lovende ) . Derfor var det en overraskelse at mentoren var inviteret ind i mit hjem af jobcenter .
Har stadig ingen sagsakter eller svar fået( sb ville lige ringe , men jeg tog ikke tlf, senere skrev hun om jeg ikke ville ringe da hun ikke kunne få fat i mig ) Skrev så at jeg jo bare ville have sagsakter ( hvor svært kan det være), får svar at jeg snarest vil modtage de akter jeg har bedt om og høre fra jobcenteret om det fremadrettede forløb ( skræmmende ). Gider ikke rykke , venter spændt på om hun overhovedet sender mig noget inden næste indkaldelse ( om ca 1 mdr).
Det skræmmende i min sag er jo at jeg stadig "tilhører" jobcenter , afgørelse fra BAN. Og hvad er mine fremtidsudsigter , bliver jo ikke yngre og kampgejsten svinder altså også .
Jeg har jo ikke decideret en klage , bare hvordan jeg til stadighed skal parkeres til jeg om 17 år går på folkepension
Undskyld at det blev langt og rodet, men sådan går det når jeg bliver grebet af skriveriet.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 19:17   #6
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Selv tak, så lidt da.

Hold da op sikke en omgang, men det undrer mig slet ikke, da jeg gennem egne erfaringer udmærket godt kender dette terrorregime.

De kører dig rundt i systemet for at trække tiden ud og håber på en evt. aktivering mere, så penge i kassen til dem, også derfor du bliver "parkeret" i længere perioder af gangen, så går tiden jo med det.

ALT handler om penge i det system, og det på trods af, at der står i loven, at hensyn til kommunens økonomi ikke må være en faktor - er dette det eneste der er en faktor for dem, og det ligegydligt hvor meget løgn og latin de skal lukke ud, og hvor mange trusler de skal komme med osv.

Ja det med hjemmets ukrænkelighed, det er også ved at være gamle tider, nu forsøger de at køre deres terrorregime helt i borgerens private hjem, og de gør dette som et led i at nedbryde borgeren og få denne til at makke ret.

Jeg er selv lige bleve tilbudt at min næste jobsamtale kan foregå som et "hjemmebesøg", og det uden de har svaret på mine anmodninger om telefonisk opfølgning på min sag.

Jeg har været fritaget for aktivering siden nov. 2008, da jeg har lægelige papirer på kronisk sygdom og totalt uarbejdsdygtighed, så der er ingen grund til at telefonisk opfølgning ikke kan erstatte personligt fremmøde.

De argumenterer heller ikke for hvorfor de vil ind i mit private hjem i mit soveværelse, hvor jeg ligger i min seng det meste af dagen.
Det er for at tvinge borgeren til personligt fremmøde i stedet - ind til mere terror, men heldigvis ved jeg bedre nu, og har derfor klaget til Borgerrådgiveren og bedt for tredie gang om, at jobcenter besvarer min anmodning om telefonisk opfølgning.

Det er rent terror og chikane at tilbyde mig jobsamtale i mit hjem når jeg har lægelige papirer på jeg er totalt uarbejdsdygtig og de har fået samtykke til at indhente yderligere lægelige papirer på dette, og på at KUN telefonisk møde er hensigtsmæssigt i henhold til mit helbred.

Jeg kender dem så udmærket, det næste er nemlig at de vil påstå jeg ikke vil samarbejde når de ikke kan komme ind i mit hjem - og så taler vi om en decideret forsøg på invasion af min privatsvære, det er rent stasi-regime.

Men nu hvor Borgerrådgiveren er involveret igen, så tør de nok ikke gå så langt som sidst, og bliver jo nu nødt til at besvare mine anmodninger om telefonisk opfølgning på min sag.

Det mest vanvittige er, at jeg netop har påpeget til jobcenterchefen, at jeg har fået posttraumatisk jobcenterstress af hans ansatte, der har kørt grov psykisk terror på mig.
At de så kan foreslå at disse ansatte nu skulle komme ind i mit hjem er jo bare at køre den endnu længere ud.

Jeg har i min klage skrevet, at jeg er skræmt og meget urtyg ved deres ansatte, så jeg vil på ingen måde have dem ind i mit private hjem, da det kun vil gøre min stress over dem endnu værre.

Og ja man lades ikke i fred, heller ikke selv om din sag er under behandling i BAN. Man er som sygemeldt borger "jagtet vildt."

Hvis det er BAN hovedstaden, skal du vide at deres lægekonsulent Kim Engfred derinde, benyttes af direktøren til at bortcensurere lægelige diagnoser og "trylle" folk raske - det er en helt bevidst ulovlig fast procedure, de kører hos BAN, hvor lægekonsulentens rolle er at trylle syge borgere raske, før sagen ryger ned i nævnet til afgørelse=afslag.

Den procedure er udover ulovlig groft misbrug af embede, og kan give op til to års fængsel i henhold til Straffeloven.

Og så er denne lægekonsulent tilmed også drabsmand, det er så gu da et hyggeligt system vi lever under - i et såkaldt demokratisk land.
Det rører dog ikke dirketøren, som er ligeglad med at hans lægekonsulent er drabsmand, han skriver nemlig at det eneste han forholder sig til, er at lægekonsulenten har sin autorisation, så resten har ikke noget med ham at gøre, det hører under Sundhedsstyrelsen - nul samvittighed eller etik i det BAN-system heller.

Men vi må kæmpe videre det bedste vi kan, ellers får vi det aldrig stoppet, så få du endelig gang i Borgerrådgiveren og der skal du i hvert fald ikke føle dig utryg.

Og husk, at du er ALDRIG tvunget til at lukke nogen ind i dit private hjem, det er helt dit eget valg.
Der er noget der hedder "hjemmets ukrænkelighed", "privatlivets krænkelse" og "dyneløfteri" og det er ulovlige stasi-metoder, så sig endelig fra hvis du føler de går over stregen mht. dit privatliv - dit privatliv er en basal menneskerettighed.

Jeg har haft en kommunedame ude to gange, men det var med henblik på hjælp til rengøring og indkøb, helt fair, for hun skulle jo se hvad jeg kunne få hjælp til og hvor meget hjælp jeg behøvede i hjemmet, så helt fint selvfølgelig, men det er jo også en grund til at komme på privat besøg, når man har et reelt formål med at se folks hjem, og det var/er fint nok for mig, og jeg er da meget glad for hjemmehjælp hver 14 dag, ved ikke hvad jeg skule gøre uden.

Men jobsamtaler i hjemmet det er bare fuldstændig ubegrundet.
Er man for syg til at møde til jobsamtaler, så er man selvsagt også for syg til aktivering, så derfor kan dette på ingen måde begrundes, andet end snagen i privatliv og chikane fra jobcenters side.

De kan jo indhente alle de nye lægeerklæringer de lyster på man er for syg til aktivering og til personligt fremmøde, så der er nul grund til hjemmebesøg uden konkret formål med et sådan besøg.
Jeg ville føle det som et meget groft overgreb at disse "terrorister" skulle træde ind i mit hjem og terroriserer mig, det eneste sted jeg ellers kan blive fri for dem.

Men det er altid rigtig fint at have en masse lovgivning samlet i en mappe parat til at smide afsted til dem hver gang de forsøger at overtræde ens grænser, det er det eneste middel der kan stoppe dem - at kende loven og sine rettigheder.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer... samp Alt det andet 6 23-08-2012 14:28
Erfaringer søges. BSR Alt det andet 66 02-03-2012 09:31
Erfaringer med CSV søges onmyway Alt det andet 6 29-10-2011 12:26
Kbh´s Borgerådgiver: kritisabel underretning af Borgerne! buster Politik og Samfund 0 13-07-2011 18:51
Job in Place - erfaringer ? ??? Alt det andet 1 16-04-2010 11:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension