K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2012, 20:30   #71
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Unhappy

Ang. første indlæg i tråden...
Der står beskrevet at du meddeler jobcenteret at du først kan møde efter kl. 12. har du tænkt over at det jo faktisk betyder at du ikke står til rådighed ?

Jeg forstår måske godt at de indkalder dig kl. 10.15 til næste møde, for kan du vitterligt ikke være til rådighed før over middag, skal det indgå i vurderingen af din sag.

Jeg forstår at din fornemmelse er at de vil modarbejde dig ved denne handling, det kunne måske også bare være at de ville give dig en chance til for at opdage at sådan en udtalelse stiller dig på usikker grund i forhold til dit fortsætte forsørgelsesgrundlag.
Faktisk kunne de have smækket pengekassen i allerede første gang du siger det, men læg måske til at det gør de ikke, derimod giver de dig en ekstra chance for at sunde dig, men desværre ser du ikke chancen
§ABC er ikke logget ind  
Gammel 05-02-2012, 20:36   #72
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Ang. første indlæg i tråden...
Der står beskrevet at du meddeler jobcenteret at du først kan møde efter kl. 12. har du tænkt over at det jo faktisk betyder at du ikke står til rådighed ?

Jeg forstår måske godt at de indkalder dig kl. 10.15 til næste møde, for kan du vitterligt ikke være til rådighed før over middag, skal det indgå i vurderingen af din sag.

Jeg forstår at din fornemmelse er at de vil modarbejde dig ved denne handling, det kunne måske også bare være at de ville give dig en chance til for at opdage at sådan en udtalelse stiller dig på usikker grund i forhold til dit fortsætte forsørgelsesgrundlag.
Faktisk kunne de have smækket pengekassen i allerede første gang du siger det, men læg måske til at det gør de ikke, derimod giver de dig en ekstra chance for at sunde dig, men desværre ser du ikke chancen
Den tråd er en tråd som i realiteten hører sammen med en anden tråd i hvilken Lotte beskræv alt fra begyndelsen. Jeg går ud fra at du har ikke læst den første tråd.

Og nej ABC, jobcenter gav Lotte ingen chancer…..desværre
Karo er ikke logget ind  
Gammel 05-02-2012, 20:42   #73
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zolskin Se meddelelser
Kære Lotte

Desværre er der nogle mennesker, der har misforstået deres job!!!
har selv været ude for nogle af dem.

Jeg synes, at du skal kopiere dit indlæg
og sende til beskæftigelsesborgmesteren anna allerslev
[email protected]

Hun må skabe orden på det her - det er det hun får sin løn for - det er fandeme ikke i orden og må og skal synliggøres! Og så må du se om du kan tage en bisidder med til de samtaler, så taler de i det mindste pænt!
Hej Zolskin,

Ja tak det er da en idé, men problemet er bare, at så kontakter overkomandoen hende og dikterer hvordan hun skal handle - at hun skal beklage, men hun desværre intet kan gøre - det er standardsvar fra dem alle - ellers får de da bare en fyreseddel fra de magtliderlige diktatorer oppe i toppen.

Desværre oplever jeg det samme som lægen Jytte hestbech, der skrev bogen "Velfærd eller svindel" om systemet, da hun blev syg og oplevede systemet inde fra, og hun kunne om nogen se al det fup der foregik, specielt mht. lægekonsulenter, der ikke vidste en dyt om diagnoser, da hun jo selv er læge og oven i købet havde undervist lægestuderende.

Trods hendes bog og det man kan finde på nettet hun har lagt ud, som beviser alle ulovlighederne, specielt mht. lægekonsulenter der bruges ulovligt til alt muligt fup fortsætter regimet i samme ulovlige spor.

Sandheden er ilde hørt siger man, men sandheden er desværre den, at systemet i Danmark ikke er under nogen lov overhovedet, og de der sidder i toppen kan gøre hvad der passer dem, herunder Statsforvaltningen hvor en vis person jeg undlader at nævne her kunne være en reinkarnation af Hitler - han opførsel er præcis lige sådan og jeg har dokumentation på hans grove magtmisbrug og ulovligheder, men alt det skal nok komme frem.

Vi må for alvor til at tage skeen i den anden hånd, og det gør vi nu.
Vi stiller krav og vi har dokumentation på de ting der kommer frem om alle de kriminelle, og vi stopper ikke før vores krav bliver mødt.

Mange herinde har tilkendegivet de har optagelser og/eller dokumenter der belyser de grove lovovertrædelser begået mod dem, af kommunen, statsforvaltning, Jobcenterlæger og lægekonsulenter, og alt dette skal vi have frem til offentligheden.
Jeg har selv masser af "saftige optagelser" og med lidt stemmeforvrængning kan man forblive anonym, mens disse personer bliver hængt ud med navn - vi har INGEN andre muligheder for at stoppe disse grove overgreb og kriminalitet fra systemet side.

Jeg skal lige have etableret en plan med en anden sygemeldt der også har fået mere end nok, selvfølgelig en fuldstændig lovlig plan, da det jo ikke er os der er de kriminelle, men vi har jo heldigvis stadig loven om ytringsfrihed i Danmark, som vi kan benytte her på nettet.

Vi SKAL have dette her stoppet nu. Det er et naziregime - man kan sammenligne syge og arbejdsløse borgere med jøder, sigøjnere og homoseksuelle under Hitler i Nazityskland.
De blev regnet, ligesom os for undermennesker, og så brugt til forskelige forsøg ligesom vi bliver truet til at lægge kroppe til forskning i medicinalindustrien, med forskelligt antidepresiva til fysisk syge borgere, hvilket mange er døde af, og gentagne arbejdsprøvninger som vi risikerer også at dø af til sidst, KUN for at staten kan spare, fordi vi skal kunne bruges effektivt på den ene eller anden måde - og kan vi ikke arbejde så skal vi bruges som forsøgspersoner i forskning ellers er det trusler om sultedøden der bliver brugt hvis ikke vi makker ret.

Selv raske arbejdsløse bliver aktiveret på kontanthjælp på fuld tid, det hedder slaveri, og det er også forbudt - slaverne fik jo også lige så de kunne overleve til at arbejde. Aktivering skal self. udløse løn på samme vilkår som alle andre.
Der er virksomheder der lever af slavearbejdere fra Jobcenter, der er og bliver slaveri, og skal også stoppes, selv om det self. er langt værre når der er tale om syge borgere med meget begrænsede ressourcer som ikke er i stand til at honorere de krav om aktivering man trues til selv om man ikke kan fordi man er for syg - så køres der hetz til de håber man dør af det i stedet.
Jytte Hestbech kaldte det et sted for "åndelig voldtægt", en meget rammende betegnelse for en del af systemets tortur-metoder.

Hvis mord var tilladt ville Nazicenter (under dæknavnet Jobcenter) skyde os, så kunne de spare mange penge.
Men så prøver de at tage livet af syge borgere med andre metoder, som de kan slippe afsted med.
De havde sikkert håbet deres falske anmeldelse til Ydelsesservice havde taget livet af mig, da jeg jo havde skrevet i min klage, at jeg havde oplevet hjerteproblemer grundet alvorlig stress fra dem, hvorefter de lavede denne falske anmeldelse på mig, men jeg overlevede da med nød og næppe, og jeg er stadig ret sikker på Borgerådgiveren har talt med store bogstaver til dem for at stoppe deres hetz mod mig med den falske anmeldelse.

Trods undskyldning om det var en fejl bla...bla....havde ligesom nyttet nul hvis jeg var død, er de ikke stoppet overhovedet, men fortsætter skam i fineste Nazicenter-stil deres hetz mod mig, for de tvinger mig stadig til jobsamtale på trods af de ville indhente erklæring på jeg var for syg til personligt fremmøde.

Men jeg har jo bisidder med, der fører ordet, og alt bliver optaget uden jeg siger det, det er min ret, og jeg har krævet deres ord på de tager 100% ansvar for mit helbred mht. mødet, selv om jeg ved de jo aldrig kommer til at stå til ansvar for en dyt, de løgnere.

Man bliver i DK indoktrineret fra barn med hvor fantastisk vi har det, "for se på de fattige i Afrika, hvor godt vi har det" - ja da så opdager vi nok ikke hvad der foregår i DK før man bliver arbejdsløs eller endnu værre kronisk syg og oplever regimet på egen krop.

Jeg har fundet på et nyt logo til Jobcenter - hvis de vil betale mig for det, kan de undgå at give mig kontanthjælp i nogen tid, alt efter hvor meget de vil give mig for min gode idé. HAGEKORSET, det er det rette logo for Jobcenter og burde stå på alle deres brevhoveder og ved deres indgang til centrene - så ved man da hvad det handler om på forhånd, det er jo vigtigt at ens logo passer til virksomhedens virke og profil udadtil, så rette signaler sendes til borgerne.

Der er ingen lov der gælder for den offentlige sektor eller for staten, de kan gøre som de vil, og det er diktatur.
Jytte Hestbech skriver om det - hvordan staten ikke er underlagt nogen lov, og ikke engang politiet vil gå ind i anmeldelser imod staten, men blot henviser til civilt søgsmål, hvor Hestbech så skriver tilbage til dem, at det gør hun aldrig igen, for den mulighed findes ikke, for i sager mod staten kan de bare fjerne sagsakter fra sagsøger som de lyster.

Danmark kører efter mine erfaringer et diktatorisk naziregime, hvor selv basale menneskerettigheder og basal retssikkerhed er ikke eksisterende i det de påstår Danmark er en demokratisk velfærdsstat.
EN KÆMPE LØGN!!!!!

Men så længe vi ikke, som i Kina har censur på nettet, så kan vi bruge vores ytringsfrihed her, og det vil vi gøre, og få sat i værk snarest, med navne på samtlige de kriminelle. Vi skal nok sørge for ekspertise til google "add words" så det kommer som første hit bed søgning på deres navne.
Lotte68 er ikke logget ind  
Gammel 05-02-2012, 20:50   #74
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
Kunne det ellers være en mulighed at sende en afsted i stedet for dig (kan ikke huske hvad sådan en hedder ;-))
Disse samtaler er bla. med henblik på at vurdere den indkaldes rådighed.
Så det er næppe en farbar vej at forsøg det.
§ABC er ikke logget ind  
Gammel 05-02-2012, 20:52   #75
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Den tråd er en tråd som i realiteten hører sammen med en anden tråd i hvilken Lotte beskræv alt fra begyndelsen. Jeg går ud fra at du har ikke læst den første tråd.

Og nej ABC, jobcenter gav Lotte ingen chancer…..desværre
Jeg mener bestemt det er en ekstra chance for at vise den reelle rådighed, som jobcenteret udviser her.

Jeg har læst denne tråd, hvordan skulle jeg videre at den her tråd har rod et andet sted ?
§ABC er ikke logget ind  
Gammel 05-02-2012, 20:55   #76
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Ang. første indlæg i tråden...
Der står beskrevet at du meddeler jobcenteret at du først kan møde efter kl. 12. har du tænkt over at det jo faktisk betyder at du ikke står til rådighed ?

Jeg forstår måske godt at de indkalder dig kl. 10.15 til næste møde, for kan du vitterligt ikke være til rådighed før over middag, skal det indgå i vurderingen af din sag.

Jeg forstår at din fornemmelse er at de vil modarbejde dig ved denne handling, det kunne måske også bare være at de ville give dig en chance til for at opdage at sådan en udtalelse stiller dig på usikker grund i forhold til dit fortsætte forsørgelsesgrundlag.
Faktisk kunne de have smækket pengekassen i allerede første gang du siger det, men læg måske til at det gør de ikke, derimod giver de dig en ekstra chance for at sunde dig, men desværre ser du ikke chancen
Igen en bruger der ikke har læst min sag, ak!!!
JOBCENTER HAR UNDSKYLDT OG SAGT DET VAR EN FEJL MED DEN FALSKE ANMELDELSE.

Jeg har VUNDET en sag over dem hos Borgerrådgiveren, fordi de har handlet ulovligt, ikke én gang under den sag jeg vandt har de undskyldt noget som helst, men fortsat løjet der ud af.
Men jeg VANDT SAGEN= Jobcenter har handlet ulovligt.

Jeg har lægeerklæring på jeg er totalt uarbejdsdygtig.
Jeg har en udførlig progressionsrapport fra min arbejdsprøvning på ubetydelig arbejdsevne.
Lotte68 er ikke logget ind  
Gammel 05-02-2012, 20:59   #77
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hold da op Lotte.. du fører dig da frem som om du ejer hele k10 .. men husk at det er web som ejer k10 og også dine tråde

Men det er ligesom om at den evt medfølelse, der var for din sag gik fløjten med dette dit sidste indlæg..
[Tekst slettet pga personangreb].. jeg læser det som om Zentamor har stor medfølelse for dig og din situation... men bare fordi hun ikke lige tilkendegiver at hun bakker op og støtter dig sag 100% så er hun en modstander i dine øjne...

Jeg håber da for dig at du beholder din kontanthjælp.. for det må godt nok være rasende koldt som posedame pt .. og for at blive i dit eget valg af sprogblomster... så kunne du jo bruge dit krudt på at finde dig et arbejde..

Masser af ironi kan sgi forekomme i dette indlæg...
...en bruger mere på min ignorerliste, bare til din info.
Lotte68 er ikke logget ind  
Gammel 05-02-2012, 21:02   #78
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Igen en bruger der ikke har læst min sag, ak!!!
JOBCENTER HAR UNDSKYLDT OG SAGT DET VAR EN FEJL MED DEN FALSKE ANMELDELSE.

Jeg har VUNDET en sag over dem hos Borgerrådgiveren, fordi de har handlet ulovligt, ikke én gang under den sag jeg vandt har de undskyldt noget som helst, men fortsat løjet der ud af.
Men jeg VANDT SAGEN= Jobcenter har handlet ulovligt.

Jeg har lægeerklæring på jeg er totalt uarbejdsdygtig.
Jeg har en udførlig progressionsrapport fra min arbejdsprøvning på ubetydelig arbejdsevne.
Du behøver ikke nedgøre at jeg ikke har læst din sag, jeg kommenterer udelukkende på det du selv skiver i starten af din tråd.

Aner ikke hvilke falske anmeldelser du taler om, jeg har kommenteret på det der stod tilgængelig for mig, og ud fra det så det vitterligt ikke ud som om du var til rådighed, og at jobcenteret indirekte gjorde dig opmærksom på at det måtte du altså være.
Føj for en hvipserede jeg kom i nærheden af der..
§ABC er ikke logget ind  
Gammel 05-02-2012, 21:13   #79
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Lotte68... Dyb indånding nu... Nu skyder du lidt med spredehagl...

Du må have respekt for at folk læser og tolker forskelligt på forskellige indlæg. Du har nogle hårde meninger om dette og hint, som du vælger at dele med andre (dette syntes jeg er ski´godt) men så må du også acceptere at folk kan kommentere dine indlæg, på godt og ondt...

Er helt med på din, til tider, groteske oplevelser med kommunen, men jeg syntes ikke du skal skyde så hårdt på personer herinde. Vil hellere foreslå dig ikke at reagere på indlæg du bliver ked eller sur over...

Knus
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind  
Gammel 05-02-2012, 21:14   #80
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
...Sandheden er ilde hørt siger man, men sandheden er desværre den, at systemet i Danmark ikke er under nogen lov overhovedet, og de der sidder i toppen kan gøre hvad der passer dem, herunder Statsforvaltningen hvor en vis person jeg undlader at nævne her kunne være en reinkarnation af Hitler - han opførsel er præcis lige sådan og jeg har dokumentation på hans grove magtmisbrug og ulovligheder, men alt det skal nok komme frem....

....
I forbindelse med en helt anden sag som jeg har kørende mod kommunen lige nu og som drejer sig om penge, fik jeg tilsendt intern dokumentation fra kommunen.

Fra den dokumentation fremgår det at den gang der jeg fik afslag på FP var det staten som har bestemt det. Pensionsteam havde ikke en skid at siger i den sag.
Pensionsteam videregav bare besked videre til mig i form af et afslag til FP.

Det vælter med skeletter fra kommunens skab.

Lotte, jeg har skrævet på et tidspunkt, at du er kommet for tæt på systemet. …..
Karo er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialjurist i radioen om syge borgere gisne Politik og Samfund 0 17-06-2013 12:14
Lægekonsulenter i Jobcenter Nyropsgade! profilen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 13-01-2013 21:45
Psykisk terror - stress - finde et andet fleksjob - regler - HJÆÆÆLLP!!! IT-GUTTEN Spørgsmål ang fleksjob 6 30-09-2010 21:39
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Så syge er borgere på sygedagpenge zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 14 30-09-2008 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension