K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2012, 22:07   #1
Miz
Føler sig hjemme på K10
 
Mizs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 32
Styrke: 16
Miz er ny på vejen
ITK2

Efter at have vundet sag i beskæftigelsesankenævnet, der bekræfter, at min tilstand er varig, behandlingsmuligheder udtømte og at min arbejdsevne er så nedsat, at jeg ikke kan komme på det ordinære arbejdsmarked, bliver jeg nu sendt til anden aktør af min bopælskommune for at finde ud af, om det skal hedde fleksjob eller førtidspension.

I den forbindelse vil jeg blot høre, om der er nogen, der har været hos ITK2 og gerne vil dele positive og negative erfaringer med mig?
Miz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 23:08   #2
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Hej Miz.

Jeg har været tilknyttet et forløb hos ITK2 ifb. med en arbejdsprøvning fra 1. juli 2011 til 15.11.2011. Til at starte med var jeg ikke videre begejstret. Det skal siges at min kommune havde bedt om et haste-forløb fordi jeg faldt for varrighed allerede medium sept. mdr. så ITK2´s opgave var hurtigt at finde et egnet praktiksted, og få iværksat arbejdsprøvningen.
Jeg måtte hele juli følge op på hvor langt de var kommet med at finde mig et egnet praktiksted... Jeg synes ikke den jobkonsulent jeg fik gjorde nok.. og efter et par mail og opringninger, endte det med at teamchefen selv gik ind i min sag og så lykkedes det at finde en virksomhed...
Under hele arbejdsprøvningen (som blev forlænget, og det samme gjorde mine sdp) havde jeg en god dialog og opfølgningssamtaler med jobkonsulenterne i ITK2. (Chefen fulgte mig hele vejen) og jeg må sige at de afslutningsvis - og faktisk også deres midtvejs evaluering som blev afgørende for forlængelsen af mine sdp - lavede nogle meget grundige rapporter. Dem lavede de på baggrund af mit dagbogsskema, vores tlf.møder, og udtalelser fra min chef på arbejdsstedet. Jeg har tidligere været igennem lign. forløb hos anden aktør (Futurecom) og der var ITK2 meget grundigere og uddybende i deres rapportering til kommunen. Alt i alt en positiv oplevelse med ITK2.
Jeg havde også nogle gode lægelige udtalelser, plus jeg var tilknyttet behandlingsforløb på en smerteklinik og jeg sendte jobkonsulenten kopier af div. lægelige udtalelser, så kunne de indgå i hendes rapport/synliggøre/dokumentere mine egen udtalelser. Det tror jeg gavnede mig, for normalt får anden aktør (så vidt jeg ved, og i hvert fald hvad de sagde til mig) ikke udleveret lægelige oplysninger om borgeren, og hvis det er rigtigt, så tænkte jeg det ville dokumentere mine smerter og skånehensyn (som smerteklinikken havde hjulpet mig med at finde frem til)

Held og lykke med dit forløb!
Kh JP2610 netop godkendt til fleksjob 12.01.2012
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 00:08   #3
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg har også gået der.Det var vel ok.De pegede på pension.
Men jeg fik hverken pension eller flexjob.
Du skal ikke forventer dig noget fra den kommune du bor i.
Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 11:18   #4
Miz
Føler sig hjemme på K10
 
Mizs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 32
Styrke: 16
Miz er ny på vejen
Tusind tak begge to.

Mine forventninger er meget lave, da jeg tidligere har været hos anden aktør gennem KBH's kommune. Det var Hartmanns og var under alt kritik.

Med alt det man hører for tiden omkring aktører er jeg meget nervøs og selve kommunen bliver ved med at skuffe mig, så jeg er virkelig glad for at høre fra nogle, der har været hos ITK2.

Kom endelig med mere, alt er en stor hjælp for mine mange tanker og bekymringer.

Jeg er ked af, at du (Isabel) endte mellem to stole. Det er desværre også det, jeg frygter mest.

Skønt, at du (JP2610) endte med et fleksjob og stort tillykke med det. Din arbejdsprøvning/forløbet hos ITK2 synes jeg dog var meget langt, men det er måske meget normalt med en 3-4 mdr.?
Miz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 12:03   #5
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Hej igen Miz.

Som du selv skriver så har du vundet en sag i BAN, der bekræfter at din tilstand er varig og alle behandlingsmuligheder er udtømte, så din kommune vil sende dig til ITK2 for at afklare om du skal have fleks eller FP. Så langt så godt! Hvis det er rigtigt, behøver du ikke frygte at havne mellem to stole, for kommunen har bedt anden aktør komme med deres bud på hvor du passer ind af de to ovennævnte grupper.
Ang. forløbets længde, så er det igen individuelt, måske skal du tilnyttes forsk. tilbud i huset og slet ikke ud i en virksomhedspraktik.. alt det afhænger formentlig af hvad der er dine problematikker, skånehensyn osv osv.
Synes ikke du skal frygte det så meget. Det lyder i mine øre som om kommunen har accepteret at du er kronisk syg, så nu skal der tages stilling til hvor syg du er, hvor meget du kan arbejde og så får du en afklaring umiddelbart efter endt samarbejde hos ITK2.
Skriv endelig undervejs i dit forløb, hvordan det går, hvad de sætter dig igang med osv.. så skal jeg gerne opmuntre og byde ind med mine erfaringer med ITK2, hvis du ønsker det.

Mange gange held og lykke!
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 15:52   #6
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg har også fibromyalgi og slidgigt i de fleste led.
Slidgigten blev konstateret for over 15 år siden.
Fibromyalgi for to år siden, og jeg er tilmeldt Frederiksberg Hospital,jeg skal til et forløb i maj.
Jeg har haft muskelsmerter fra jeg var ung,arbejdet siden jeg var 15 år, med tungt arbejde.
Jeg er 60 år og kan hverken få pension eller flex.
Da jeg talte med min sagsbehandler, ang lægekonsulentens udtagelser, sagde hun, at den havde ikke været forlagt nogen.
Nu ligger sagen iBAN.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 14:38   #7
Miz
Føler sig hjemme på K10
 
Mizs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 32
Styrke: 16
Miz er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
Jeg har også fibromyalgi og slidgigt i de fleste led.
Slidgigten blev konstateret for over 15 år siden.
Fibromyalgi for to år siden, og jeg er tilmeldt Frederiksberg Hospital,jeg skal til et forløb i maj.
Jeg har haft muskelsmerter fra jeg var ung,arbejdet siden jeg var 15 år, med tungt arbejde.
Jeg er 60 år og kan hverken få pension eller flex.
Da jeg talte med min sagsbehandler, ang lægekonsulentens udtagelser, sagde hun, at den havde ikke været forlagt nogen.
Nu ligger sagen iBAN.
Glæd dig til forløbet på Frb. Det er hårdt men hele den efterfølgende rekreationstid værd
Miz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 14:40   #8
Miz
Føler sig hjemme på K10
 
Mizs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 32
Styrke: 16
Miz er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JP2610 Se meddelelser
Hej igen Miz.

Som du selv skriver så har du vundet en sag i BAN, der bekræfter at din tilstand er varig og alle behandlingsmuligheder er udtømte, så din kommune vil sende dig til ITK2 for at afklare om du skal have fleks eller FP. Så langt så godt! Hvis det er rigtigt, behøver du ikke frygte at havne mellem to stole, for kommunen har bedt anden aktør komme med deres bud på hvor du passer ind af de to ovennævnte grupper.
Ang. forløbets længde, så er det igen individuelt, måske skal du tilnyttes forsk. tilbud i huset og slet ikke ud i en virksomhedspraktik.. alt det afhænger formentlig af hvad der er dine problematikker, skånehensyn osv osv.
Synes ikke du skal frygte det så meget. Det lyder i mine øre som om kommunen har accepteret at du er kronisk syg, så nu skal der tages stilling til hvor syg du er, hvor meget du kan arbejde og så får du en afklaring umiddelbart efter endt samarbejde hos ITK2.
Skriv endelig undervejs i dit forløb, hvordan det går, hvad de sætter dig igang med osv.. så skal jeg gerne opmuntre og byde ind med mine erfaringer med ITK2, hvis du ønsker det.

Mange gange held og lykke!
Jeg har modtaget brev fra ITK2 nu og fået rettet i min opfølgningsplan, så der står, at jeg ikke kan komme ud på ordinære vilkår iflg. beskæftigelsesankenævnets dom, så det er meget rart.

Det er muligt, at jeg ikke skal ind til ITK2 endnu, men jeg opdaterer lige.

Tak endnu engang for indput, det er jeg rigtig glad for
Miz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 17:31   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Optræning.....

Kære Miz

Har min interesse. Du nævner Frederiksberg hospital i rosende vendinger.

Har du flere oplysninger om hvad der foregår, link eller andet der belyster optræningen på Frederiksberg hospital, vil jeg blive glad.

Mange hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 13:05   #10
vhl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2013
Lokation: Fredensborg
Indlæg: 1
Styrke: 0
vhl er ny på vejen
Min kommune vil have mig ind i ITK2. Men det ser ud til, at de ikke er omfattet af Forvaltningsloven. DVS at de ikke har tavshedspligt. Derfor har jeg udbedt mig en udtalelse fra ledelsen i min kommune, før jeg skriver under på, at de må indhente alle mulige oplysninger om mig. Jeg har før være hos Team Aktiv i Hillerød.De var out in the air...Plejede kommunens interesser, var overfladiske og usandfærdige
vhl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension