K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2011, 11:22   #1
fiskecykel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
fiskecykel er ny på vejen
Løntilskudsjob, hvordan kommer jeg igang

Davs

Jeg har været på Førtidspension siden 2004 og har langsomt fået det bedre. Jeg har forsøgt at komme igang med både revalidering og fleksjob, men er aldrig kommet videre, da kommunen skal have udredt mig. Og nej, jeg vil ikke udsættes for arbejdsprøvning og andre ydmygende belastninger - det har knækket mig tidligere.

I de mellemliggende år har jeg taget skoledelen af en uddannelse, ikke på fuld tid, og ikke med kommunens viden. -det var for omstændigt at start en revalidering, og meget lettere bare at blive indskrevet. Af den uddannelse mangler jeg en praktikperiode på 1 år og så er jeg færdig uddannet.

Jeg har ikke taget praktikdelen, da det er urealistik at arbejde 37 t/uge. Alternativerne er en fleksjobordning eller løntilskudsjob og på den måde gennemfører praktikdelen.

Hvad er erfaringerne med visitation til løntilskudsjob? er det svært, vil kommunen have en længere udredning?

Jeg søgt lidt rundt, både her på siden og hos min kommune (Odense), men er ikke blevet meget klogere.

Jeg er også tilbageholdende med at kontakt pensionsafsnittet, da jeg har fået det bedre, men samtidig er nervøs for de dermed vil forsøge at standse førtidspensionen. På længere sigt vil jeg gerne ende i en fleksjobstiling eller færdiggøre mit studie på universitetet. Pt. læser jeg ca. halvtid på uni.

Med den rette hjælp og nogle penge til psykologtimer, tror jeg, at der var gode muligheder for at komme væk fra førtidspensionen. Mit indtryk er ikke at pensionsafsnittet er til meget hjælp, men hvem kan man ellers bruge som sparings partner i sådan en situation?

Det skal lige nævnes, at jeg ikke aner hvem min sagsbehandler er -har kun snakket med pensionsafsnittet per telefon.
fiskecykel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 11:57   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg troe du skal have fat i din sagsbehandler.

Men du slipper jo nok ikke for en arbejdsprøvning.

Og du skal være klar over bliver du fleksjobber og er du ikke i job skal du aktiveres éllers ryger ydelsen, når jeg skriver det er det fordi du måske ikke har psyke til disse aktiveringer som kan være ret hårde psysisk.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 13:17   #3
fiskecykel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
fiskecykel er ny på vejen
Jeg bare ikke se pointen i en arbejdsprøvning når jeg ikke fejler noget fysisk. Det er mere stressperioder, som jeg ikke kan klare, og det kan de ikke måle/vurdere ved en arbejdsprøvning.

Fleksjob vil jeg ikke gå efter nu. Som de selv nævner er det risikabelt, og jeg har ikke tiltro til at sagsbehandlerne går efter en fair løsning, hvis flekjob ikke går.

Men er det svært/langsomt at blive visiteret til løntilskudsjob? logisk set burde kommunene ikke have noget imod sådan en mulighed. Jeg ved ikke hvad en arbejdsprøvning koster dem, men et års løntilskud til 20 t/uge koster dem brutto ca. 25.000 kr.
fiskecykel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 13:24   #4
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Du må jo tjene en del ved siden af din ftp, og ligeledes modregner de jo i ftp fra din evt. indtægt - så hvorfor prøver du ikke at få dig et job, med de timer du tror du kan klare og ser hvorledes det går?

Ja, bare en ide, når nu du helst vil undgå, at få kommunen indblandet i dit liv igen....

Spørg evt. på kommunen, anonymt "hvordan forholder det sig, hvis en har ftp også gør så'en og så'en" uden at nævne navn osv...
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2011, 07:41   #5
ottosen47
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2011
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
ottosen47 er ny på vejen
[Løntilskudsjob, hvordan kommer jeg igang

--------------------------------------------------------------------------------
Davs

Jeg har været på Førtidspension siden 2004 og har langsomt fået det bedre. Jeg har forsøgt at komme igang med både revalidering og fleksjob, men er aldrig kommet videre, da kommunen skal have udredt mig. Og nej, jeg vil ikke udsættes for arbejdsprøvning og andre ydmygende belastninger - det har knækket mig tidligere.

I de mellemliggende år har jeg taget skoledelen af en uddannelse, ikke på fuld tid, og ikke med kommunens viden. -det var for omstændigt at start en revalidering, og meget lettere bare at blive indskrevet. Af den uddannelse mangler jeg en praktikperiode på 1 år og så er jeg færdig uddannet.

Jeg har ikke taget praktikdelen, da det er urealistik at arbejde 37 t/uge. Alternativerne er en fleksjobordning eller løntilskudsjob og på den måde gennemfører praktikdelen.

Hvad er erfaringerne med visitation til løntilskudsjob? er det svært, vil kommunen have en længere udredning?

Jeg søgt lidt rundt, både her på siden og hos min kommune (Odense), men er ikke blevet meget klogere.

Jeg er også tilbageholdende med at kontakt pensionsafsnittet, da jeg har fået det bedre, men samtidig er nervøs for de dermed vil forsøge at standse førtidspensionen. På længere sigt vil jeg gerne ende i en fleksjobstiling eller færdiggøre mit studie på universitetet. Pt. læser jeg ca. halvtid på uni.

Med den rette hjælp og nogle penge til psykologtimer, tror jeg, at der var gode muligheder for at komme væk fra førtidspensionen. Mit indtryk er ikke at pensionsafsnittet er til meget hjælp, men hvem kan man ellers bruge som sparings partner i sådan en situation?

Det skal lige nævnes, at jeg ikke aner hvem min sagsbehandler er -har kun snakket med pensionsafsnittet per telefon.

Sig endelig ikke din førtidspension op.
Er ledig flexjobber. Har haft flexjob i 7 år, men blev fyret da virksomheden lukkede afdelingen jeg var ansat i.
Det er psyskisk hårdt belastende at være ledig.
Jeg var ledig i 22 dage, så blev jeg sendt på kursus, vi skulle motionere i 2 x 1.5 time 2 dagen om ugen, 2 timers sundhed og 2 timers jobsøgning.
Dette kursus kan du være på i 8 uger, hvis du ikke er heldig og finde job.
Derefter har du 4 uger til at finde job/virksomhedspraktik.
Du kan komme i praktik i 13 uger, når det er færdigt bliver du sendt ud i ny praktik. Dette bliver du ved med indtil du har et job. PS Jeg er fra Odense.
ottosen47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 21:55   #6
fiskecykel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
fiskecykel er ny på vejen
Efter en snak med pensionsafsnittet er jeg også nået til den erkendelse, at de personlige omkostninger kan blive for store.

For at tage et løntilskudsjob skal jeg visiters af en sagsbehandler i pensionsafsnittet og derefter er det jobcenteret der behandler sagen.

Jeg forventer at kunne arbejde ~20 timer per uge. Umiddelbart var svaret, at det kune jeg sagtens, men der vil selvfølgelig være en modregning i pensionen. Nu er jeg på den nye ordningen, og jeg bad lige vedkomne om at undersøge om det også gælder for den ordning - Og nej, kun ca. 10h/uge er kommunens acceptniveau for førtidspensionister på den nye ordning.

Pensionsafsnittet vil altså lave en revurdering, hvis jeg finder et halvtidsjob.
Det er også fair nok, men risikoen for at stå uden sikkerhedsnet er for store synes jeg.

Hvis jeg ikke risikerede at står helt uden pension, vil jeg meget gerne forsøge at komme på arbejdsmarked, men jeg synes omkostningerne kan blive for store
fiskecykel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 22:21   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Måske det kan have interesse at kigge efter en ca. 10 timers job så? Her er et link til ijobnu.dk - direkte ledige jobs til førtidspensionister:
http://www.ijobnu.dk/sw44790.asp

Tror også man skal passe på sig selv, at man ikke har for mange timer, så man slet ikke kan overskue så meget. Selvom man gerne vil.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan kommer jeg videre? mitte87 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 04-09-2012 12:12
Hvordan kommer man igang med ansøgning om pension?? MetteMusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 02-09-2011 08:53
Hvordan kommer man ud af et flexjob? carlos Spørgsmål ang fleksjob 17 18-06-2010 22:16
Hvordan kommer jeg ud af mit Fleksjob SkovImer Spørgsmål ang fleksjob 2 04-05-2009 18:47
Hjælp - Hvordan kommer jeg igang?! Mette1107 Spørgsmål ang fleksjob 5 02-03-2008 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension