K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2016, 21:30   #51
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Vasen

Jamen jeg har prøvet at være ramt af stress, og er aldrig helt kommet over det. Jeg kan stadig have svært ved at koncentrere mig, huske og være sammen med mennesker. Derfor jeg prøver at hjælpe min fætter, da jeg kender lidt til når sygdom rammer, og systemet.

Men så kan jeg kun prøve at forestille mig, hvis det er gange 10 eller mere,.. som du måske har det vase?

Har du været ramt af noget, der har udløst ptsd ? Du svarer selvfølgelig også kun på det du vil eller magter....
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2016, 22:07   #52
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Vasen

Jamen jeg har prøvet at være ramt af stress, og er aldrig helt kommet over det. Jeg kan stadig have svært ved at koncentrere mig, huske og være sammen med mennesker. Derfor jeg prøver at hjælpe min fætter, da jeg kender lidt til når sygdom rammer, og systemet.

Men så kan jeg kun prøve at forestille mig, hvis det er gange 10 eller mere,.. som du måske har det vase?

Har du været ramt af noget, der har udløst ptsd ? Du svarer selvfølgelig også kun på det du vil eller magter....
Jeg svarer i morgen.
Magter ikke mere pt.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2016, 20:23   #53
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jeg svarer i morgen.
Magter ikke mere pt.
Hej lille hjælper(store)

Jeg var totalt nede i går. Lå bare hele dagen.
Nu er jeg lidt på banen igen.

Jeg har udover min psykiske lidelse også fysiske lidelser, men lad det være.
Først. du skriver og svarer fint på, hvilke præparater din fætter er ordineret.

Det har forvirret mig en del.

Sertranlin er et SSRI præperat, og din fætter får højeste dosis!
Det gives jo fortrinsvis til folk med diagnosen , depressiv. Jeg er helt med på, at Skizofreni over en bred kam medfører en depressiv tilstand , og ud fra det giver det mening. Men kun delvis mening, da det ikke er hans hoveddiagnose!!!

Det andet din fætter får, fluranzol gives mod psykoser. Det ordineres ofte til uspecifikke psykoser, og ikke specifikt til paranoid skizofreni.

Det hænger i min verden ikke sammen med hans diagnose, hvor du skriver at hans diagnose er kronisk ifølge psykiater.
Der er muligvis sket store ændringer siden min tid i psykiatrien, men jeg tvivler?
Almindeligvis ville man med din fætters diagnose ordinere, abillyfy, Zyprexia, trilafon, risperdal, cicordinol eller hvis intet hjælper ty til Leponex.

Jeg har uanset, ikke set de store forbedringer hos nogen uanset valg af medicin, men jeg tænker alligevel at årsagen til, at kommunen mener han kan blive selvforsørgende, som de så fint kalder det, er at de udfra den medicin han er ordineret ikke er særlig syg.

Måske du skal konfrontere hans psykiatere og spørge ind til det.

Vedr. min årsag til min sygdom kan jeg blot sige, at jeg er blevet syg af at arbejde med psykisk syge misbrugere på en af landets mest udsatte bosteder.
Jeg har på intet tidspunkt bebrejdet de mennesker som udsatte mig for livsfare. Hvorfor ikke. Fordi de var de syge og de svage. De havde jo intet at miste.
I øvrigt fordi jeg ville skærme andre beboere og kollegaer, Men jeg har aldrig bebrejdet de mennesker for, at jeg gik ned med flaget, og idag anerkendes jeg stadig ikke af den kommune( KBH), som jeg anser for skurken.
Når man intet har at miste bliver man et monster, og på den måde, ikke bare psykisk syge, men alle syge ses på idag af diverse politikere er kynisk.
Vi har mistet vores medmenneskelighed.
I aften kommer der et program på dR 2 om grådighed.
du må meget gerne skrive tilbage hvis du orker.
Jeg håber virkelig, at du finder en vej i vildnisset.

Sidst redigeret af vasen; 25-09-2016 kl. 20:27.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 00:56   #54
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej Vase

Jamen jeg tror da jeg vil spørge ind til den medicin han får.... ? De har givet ham 200 mg sertralin, fordi han var svært depressiv på et tidspunkt,og de mente selvmordsrisikoen var stor... Men det da stadig værd at bringe på bane...

Psykiateren i anden kommune, gav ham recept på invega...Kender du det?

Hvis jeg lige skal vurdere ud fra instinkt, tror jeg ikke kommunen har tænkt ret meget over den medicin han får, og har heller ikke gravet særlig dybt i sagen... Heldigvis er der seriøse læge udtalelser, og ikke mindst den speciallæge erklæring de selv har bestilt, hvor der ingen tvivl er om hans "tunge" diagnose.

Måske er den største chance egentlig, når sagen bliver anket, og andre end kommunen skal kigge på sagen, til den tid, og hvis det da kommer så vidt...?

Jeg har i dag været ved fætter igen igen, og sendt hele hans journal til kommunen, så må vi se om den bliver væk... host. Ved du egentlig helt lavpraktisk hvordan man søger førtids på foreliggende grundlag? Er det bare pr mail ?

Det da godt du trods alt har dage hvor du er lidt ovenpå. Er du på kontanthjælp, eller er du afklaret så?
Blev du overfaldet på bostedet dengang, eller var der en masse hårde verbale konfrontationer? Det er sgu hårdt at arbejde sådan et sted.....

Jeg vil da prøve at finde det program på DR2... Nok lige til at blive harm og fare i flint over he he...
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 08:33   #55
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Ved du egentlig helt lavpraktisk hvordan man søger førtids på foreliggende grundlag? Er det bare pr mail ?
Min anbefaling er, at man altid afleverer personligt ved skranken, og får kvittering for modtagelse. Så er dokumentationen på plads.

Helt lavpraktisk, så skriver i fl.g.:

"Jeg ønsker, at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17 stk. 2.

Med venlig hilsen "Fætter", cpr.nr."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 12:10   #56
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Min anbefaling er, at man altid afleverer personligt ved skranken, og får kvittering for modtagelse. Så er dokumentationen på plads.

Helt lavpraktisk, så skriver i fl.g.:

"Jeg ønsker, at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17 stk. 2.

Med venlig hilsen "Fætter", cpr.nr."
Ja. da jeg afleverede min ansøgning personligt til Sagsbehandler, ( der er ingen skranke i min kommune) Skrev jeg følg.
Ansøger hermed dd , pensionstype;
Venlig hilsen

Navn
adresse
tlf.
personnr.

Sidst men ikke mindst.
Undertegnede kvitterer hermed for modtagelsen dd af ansøgning om ovennævnte. Stempel og signatur.

Jeg mener det sidste er vigtigt, da de krøllede hjerner hos myndighederne ellers kan sige de aldrig har modtaget den, og så skal man ansøge på ny og tiden går.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 13:01   #57
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Hej Vase

Jamen jeg tror da jeg vil spørge ind til den medicin han får.... ? De har givet ham 200 mg sertralin, fordi han var svært depressiv på et tidspunkt,og de mente selvmordsrisikoen var stor... Men det da stadig værd at bringe på bane...

Psykiateren i anden kommune, gav ham recept på invega...Kender du det?

Hvis jeg lige skal vurdere ud fra instinkt, tror jeg ikke kommunen har tænkt ret meget over den medicin han får, og har heller ikke gravet særlig dybt i sagen... Heldigvis er der seriøse læge udtalelser, og ikke mindst den speciallæge erklæring de selv har bestilt, hvor der ingen tvivl er om hans "tunge" diagnose.

Måske er den største chance egentlig, når sagen bliver anket, og andre end kommunen skal kigge på sagen, til den tid, og hvis det da kommer så vidt...?

Jeg har i dag været ved fætter igen igen, og sendt hele hans journal til kommunen, så må vi se om den bliver væk... host. Ved du egentlig helt lavpraktisk hvordan man søger førtids på foreliggende grundlag? Er det bare pr mail ?

Det da godt du trods alt har dage hvor du er lidt ovenpå. Er du på kontanthjælp, eller er du afklaret så?
Blev du overfaldet på bostedet dengang, eller var der en masse hårde verbale konfrontationer? Det er sgu hårdt at arbejde sådan et sted.....

Jeg vil da prøve at finde det program på DR2... Nok lige til at blive harm og fare i flint over he he...
Jeg har pt. ikke lyst og kræfter til at genkalde mig alle de oplevelser, som både jeg selv og kollegaer blev udsat for, men det var barske sager , hvor knive også var involveret.
Desuden ville det blive en længere roman.


Jeg er på laveste ledighedsydelse. Seniorførtidspension Pension blev afslået i år.
Navnet på medicinen du skriver siger mig umiddelbart ikke noget, men nu er jeg blevet nysgerrig og vil slå det op. det kan jo være et kopi præparat til en af de kendte.
du skal væbne dig dels med tålmodighed og måske også nederlag i forløbet.
Men når man søger på foreliggende grundlag er kommunen ikke forpligtet til at indhente nye oplysninger,men det ved du naturligvis. Så det er meget vigtigt at du mener al dokumentation er i sagen inden din fætter ansøger.

Måske det kan være en ide, at konsultere hans egen læge også og bede ham skrive en LÆ 165. Lægen skal ikke gøre det
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 17:10   #58
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej vase og vovse

Jamen så ved jeg da, hvordan det foregår, og det da lige til at søge,.... men sværere at få igennem. Tak for hjælpen.
Jeg vil skrive til fætters sagsbehandler, om journaler fra nuværende kommune er tikket ind, og nu indgår i min fætters sag. Så søger jeg aktindsigt igen, for at være sikker, sagsb kan jo godt lyve lidt i ny og næ..
Vase ...Ville du få laveste ledighedsydelse uanset hvad? Eller er det noget man skal søge om, og derefter blive afklaret til? Hvad kan det være de gir dig senior førtids og ikke alm. førtids? Er der stor forskel økonomisk?

Det er barske løjer på arbejdspladser ude i landet.... Der skulle indgå klare aftaler, med sådanne udsatte arbejdspladser... Så medarbejdere og ansatte kan føle sig sikre i fremtiden
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 17:35   #59
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Hej vase og vovse

Jamen så ved jeg da, hvordan det foregår, og det da lige til at søge,.... men sværere at få igennem. Tak for hjælpen.
Jeg vil skrive til fætters sagsbehandler, om journaler fra nuværende kommune er tikket ind, og nu indgår i min fætters sag. Så søger jeg aktindsigt igen, for at være sikker, sagsb kan jo godt lyve lidt i ny og næ..
Vase ...Ville du få laveste ledighedsydelse uanset hvad? Eller er det noget man skal søge om, og derefter blive afklaret til? Hvad kan det være de gir dig senior førtids og ikke alm. førtids? Er der stor forskel økonomisk?

Det er barske løjer på arbejdspladser ude i landet.... Der skulle indgå klare aftaler, med sådanne udsatte arbejdspladser... Så medarbejdere og ansatte kan føle sig sikre i fremtiden
Beløbet er det samme uanset pensionsnavn.
Forskellen er ansøgningsmodel.
f.eks at søge på det foreliggende grundlag er, som før beskrevet, at man søger på den dokumentation som allerede findes.
Den alm. er at sagsbehandler indleder en pensionssag og skal indhente alt relevant materiale.
Seniorførtidspension blev indført i 2013 til folk der havde 5 år inden folkepensionsalderen.

Ved alle 3 pensionsmodeller kræves der, at man stort set ingen erhvervsevne har.

Mange opfordrer folk til ikke, at søge på det foreliggende grundlag, da der her ikke forlanges ydeligere dokumentation og ofte vil de personer, der søger få et nej. Jeg kender dog en der fik pension på foreliggende grundlag, så der er ikke noget, aldrig ligesom der ikke er noget, altid.
Meget handler om indstilling hos de der skal behandle en sag, og da vi ikke kan se ind i myndigheds personernes hjerne kan man ikke sige noget eksakt.
Lov kan og bliver tolket forskelligt.

Laveste ledighedsydelse og ledighedsydelse i det hel taget er, når man er tilkendt fleksjob.
Da jeg er rundet sidste "udløbsdato", for antal år til folkepension røg jeg ned på laveste ledighedsydelse, som på kr. er eksakt det samme som KH.
Jeg kender ikke loven i detaljer, men sådan er det for mig. Pensionsalderen er jo ændret, så de der er unge i dag har ret til folkepension senere.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Beløbet er det samme uanset pensionsnavn.
Forskellen er ansøgningsmodel.
f.eks at søge på det foreliggende grundlag er, som før beskrevet, at man søger på den dokumentation som allerede findes.
Den alm. er at sagsbehandler indleder en pensionssag og skal indhente alt relevant materiale.
Seniorførtidspension blev indført i 2013 til folk der havde 5 år inden folkepensionsalderen.

Ved alle 3 pensionsmodeller kræves der, at man stort set ingen erhvervsevne har.

Mange opfordrer folk til ikke, at søge på det foreliggende grundlag, da der her ikke forlanges ydeligere dokumentation og ofte vil de personer, der søger få et nej. Jeg kender dog en der fik pension på foreliggende grundlag, så der er ikke noget, aldrig ligesom der ikke er noget, altid.
Meget handler om indstilling hos de der skal behandle en sag, og da vi ikke kan se ind i myndigheds personernes hjerne kan man ikke sige noget eksakt.
Lov kan og bliver tolket forskelligt.

Laveste ledighedsydelse og ledighedsydelse i det hel taget er, når man er tilkendt fleksjob.
Da jeg er rundet sidste "udløbsdato", for antal år til folkepension røg jeg ned på laveste ledighedsydelse, som på kr. er eksakt det samme som KH.
Jeg kender ikke loven i detaljer, men sådan er det for mig. Pensionsalderen er jo ændret, så de der er unge i dag har ret til folkepension senere.
Jeg kan se at Invega er et antipsykotisk middel, som gives til folk med skizoid eller skizofren diagnose.

Det ser ud til, at det har lighedspunkter med cisordinol. Jeg tør dog ikke bevæge mig længere ud i vurderingerne af det, da jeg dels ikke er psykiater og ikke kender din fætter. Det må være noget I taler med den psykiater der har ordineret det om
Er din fætter tilknyttet flere psykiatere?
Ser de på hvilke præparater han tager og ikke bare propper mere i flasken .
Jeg ved ikke hvordan det er nu, men førhen var der en tendens til, at det ene ikke blev seponeret og man bare doserede oveni.
Det har der desværre været eksempler på.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 19:23   #60
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser

Som en ekstra frustration og indlæg, er jeg også ærgerlig over de mange eks. fra artikler og fjernsyn, hvor de enlige mødre står frem og det viser sig de samlet får udbetalt over 20.000 kr netto i måneden? Min fætter får 8500 kr og er 39 år.
du har helt ret..., det er som om ydelserne er ekstra lave overfor enlige/ikke forsørgere...
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension