K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2016, 12:03   #91
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej Anny

Tak for svaret, det vil jeg helt sikkert gøre, hvis de gider svare.Men det gør de nok på et tidspunkt, ...ellers har jeg da det hele gemt i fætters E-boks,og kan bruge det i min fætters sag.

Hej Kageøre

Tak for linket...
Det er ikke umuligt at jeg/vi vil prøve at kontakte klinikken, eller Opus projektet, og høre nærmere .
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2016, 13:19   #92
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Hej Anny

Tak for svaret, det vil jeg helt sikkert gøre, hvis de gider svare.Men det gør de nok på et tidspunkt, ...ellers har jeg da det hele gemt i fætters E-boks,og kan bruge det i min fætters sag.
Anny har ret, I skal søge aktindsigt siden sidst, især hvis de ikke besvarer dine spørgsmål, så har de pligt til at svare jer inden for 7 arbejdsdage, eller alternativt inden de 7 arbejdsdage melde tilbage hvornår aktindsigten kommer.

Så kan du med aktindsigten se om journalen er gjort en del af sagen, du kan altid søge aktindsigt igen, hvis der er mere som skal kontrolleres.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2016, 13:47   #93
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej Nørd

Jamen det vil jeg gøre. Så venter jeg til tirsdag med at søge aktindsigt igen, ..så har de haft rigelig mulighed for at svare, da jeg har spurgt 3 gange på e-boks/ fætters profil.

Jeg prøvede at skrive det hele ud,... så var planen derefter at køre på kommunen med journalen, og aflevere det mod kvittering,... men det kunne min printer ikke trække...

Men så må jeg på biblioteket næste gang.
Jeg venter lige til jeg har fået aktindsigt igen,.. og mangler journalerne fra nuværende psyk,.. skal det gennemføres med printer...

utroligt sådan en proces, der er en syg borgers ret, skal besværliggøres på den måde...?
Sagsbehandleren var ellers noget så imødekommende, .. inden hun fik modstand,..... og vi skulle endelig spørge, hvis der var/er spørgsmål.

Men kommunen, og afklaringsteamet, er da udmærket klar over, hvad der er ved at ske...

Er der nogen der er klar over, om kommunen har pligt til at svare på generelle spørgsmål fra en borger ? Som vi har gjort i forhold til journalen?
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2016, 19:54   #94
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Fra netpsyk.godt nok fra 2000
Behandlingsresultaterne for skizofreni er varierende, ca. 20% kommer aldrig i behandling. Blandt behandlede patienter får ca. 20% et gunstigt resultat, der bevirker, at de kan leve som alle andre. 60% har episodisk forløb med gode perioder afbrudt af tilbagefald, mens 20% bliver kronisk sindssyge. Skizofreni medfører således ofte invaliditet.
Diagnosen er baseret på det kliniske billede i henhold til diagnosesystemet ICD-10, det er endnu ikke muligt at stille diagnosen udfra en blodprøve, mr-skanning, ct-skanning, spec-skanning eller røntgenoptagelser.
Fra psykiatrifonden (håber den er opdateret)
Skizofreni

Skizofreni påvirker tanker, sanser og følelser og er en alvorlig psykisk sygdom, som typisk bryder ud, mens man er ung. Men skizofreni kan behandles, og hver femte kommer sig. Alle sygdomsforløb er forskellige - det vigtigste er at få tidlig hjælp.

Behandling af skizofreni

Med intensiv og kombineret behandling, kan man bremse sygdommens udvikling og invalidering hos de fleste. 1 ud af 5 med skizofreni kommer sig.

Der er sket betydelige fremskridt i behandlingen af skizofreni i de seneste år. De vigtigste behandlingsprincipper er:

Tidlig diagnose og behandling (intervention)
Nye medikamenter (med relativt få bivirkninger)
Psykologisk intervention
Socialpsykiatrisk støtte og aktivering
Psyko-edukation (oplysning)

Sandsynligheden for bedring eller helbredelse er størst, hvis behandlingen bliver startet tidligt i forløbet. Tilbagefald er ikke ualmindelige, særligt hvis man stopper med den anviste behandling. Manglende evne til at erkende, at man er syg, kan desværre forsinke eller hindre nødvendig behandling. Så er der risiko for at sygdommen bliver kronisk.

Jeg kan se at min fætters nuværende psykiatri følger en del af det beskrevne i behandlingen. Men på grund af manglende erkendelse fra alle parter, er behandlingen forsinket i stor stil .
Men af alle,... håber jeg IKKE det er kronisk!
Men jeg mener bare min fætter skal have ro fra systemet, og det det allerbedste. Sagen har kørt længe nu, og der er en del diagnoser, konstateringer,... også kan de hive paragraffer og regler frem som de vil, og nye planer eller folk der skal belyse og bevise.

Hej igen kageøre

Vi bor i Vestjylland. Kan du nævne noget ombehandlingen, navn, og hvor de praktiserer det?
Det virker oprigtigt som om sundhedspersonalet i psykiatrien behandler og vurderer efter bedste evne? Ingen har nævnt noget om andre metoder??

I psykiatrien må de da om nogen være opdateret? Det samme må speciallægen?
Jeg synes heller ikke de 3 procent der er konstateret (ikke helbredt), og dermed 97 procent helbredt,.. i forskerens rapport,stemmer overens med den virkelighed jeg kender.

Min fætter har trods alt været tilknyttet tre psykiatriske afd., og en del læger.
Pu, ha, ja jeg var skrap overfor KageØre. Andre må dømme.
Nu har jeg genlæst indlægget og der henvises til førstegangs psykoser og ikke specifikt til paranoid skizofreni.
Opus er ikke en ny måde, at behandle folk med psykotiske tilstande på.
Jeg er helt enig i, at man kan gøre meget mere for de mennesker, der lider under psykotiske tilstande.
Oftest debuterer skizofreni i en ung alder, og derfor kaldtes det førhen for ungdomssløvsind.
Man har i årevis vidst, at skizofreni udvikler sig mere mildt i miljøer, hvor man har en tæt familiestruktur. F.eks er det iagttaget, at folk i såkaldte udviklingslande har et mildere forløb, og det tilskrives de tætte familiebånd.
Ja, man kan sikkert finde steder i udviklingslande, hvor de syge udsættes for modbydelig heksekunst, så der er ikke noget aldrig eller altid.
Jeg opponerede mod , hvor det gøres tll et spørgsmål om den rette behandling.
Jeg formoder ud fra beskrivelsen af fætter, at de psykiatere og andre professionelle ville henvise til OPUS, hvis det gav mening.
Vi ved jo alle, at ved enhver sygdom/lidelse er der størt chance for gavnlig effekt jo tidligere man kommer i rette hænder.
Et ressourceforløb der svarer til OPUS har jeg ikke set, men igen man skal aldrig sige, aldrig.
Og så til sidst. En dårlig økonomi gør ikke nogen raske, og som en skrev kan man jo give pension, i en begrænset periode. Er det 5 år, man opererer med?
Hvis man er angst , syg, er det sidste man har brug for, at blive drevet rundt i manegen med krav om dit og dat.
Min uforbeholdne mening er tværtom, at ro giver fred til, at få en bedre livskvalitet.

Sidst redigeret af vasen; 30-09-2016 kl. 19:57.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2016, 20:57   #95
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej Vasen

Jamen det er også mine tanker, at der absolut skal ro på,fra den side... Så er der ikke nogen usikkerhed, eller nye tiltag, nye sagsbehandlere eller andre der skal ind over.... Så er pension bare den bedste måde at være i fred på, .... det er ikke mit umiddelbare indtryk af f.eks. flex?

Derfor kan jeg, familien og fætter stadig undersøge muligheder, for anden behandling...

Men selvom det ikke passer helt ind i systemet, og den vej kommunen eller sagsbehandlere vil gå, har jeg det sådan, at det er bedst at gøre det på fætters præmisser, og det er bare min klare mening, at det kan de ikke med 1000 andre sager.

Jeg har også læst om opus nu, og vil da også formode at min fætter var blevet henvist, hvis det gav mening. Måske har det noget at gøre med beliggenhed, at min fætter snart er 40 år, og måske at fætter ikke er blevet afklaret diagnosticeret tidligt nok og derfor er blevet behandlet sent?
Men det da værd at nævne Opus for personalet i psykiatrien, og høre dem hvad de tænker?
Umiddelbart er Opus force nok at der bare er mere tid, overskud og ressourcer til den enkelte? Plus det lyder som om de har mere fokus på paranoid skizofreni.
Men der stadig lange udsigter, .... og procenter i forhold til bedring, at kigge på. Det er trods alt et 2 årigt intensiv forløb. Så er det lige om min fætter kan holde stabilitet så længe osv osv...
Men ingen tvivl, jeg vil da undersøge mulighederne...

Noget andet er...... For en uge siden var kommunen hurtige til at svare på spørgsmål... Nu er de blevet helt enormt langsomme? De kan faktisk svare meget kort på mit spørgsmål....., så det lugter langt væk....

Så må jeg jo bare søge aktindsigt i næste uge, og derved se om de nye dokumenter indgår i fætters sag.... hmmm

Sidst redigeret af lille hjælper; 30-09-2016 kl. 21:55.
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2016, 21:35   #96
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Hej Vasen

Jamen det er også mine tanker, at der absolut skal ro på,fra den side... Så er der ikke nogen usikkerhed, eller nye tiltag, nye sagsbehandlere eller andre der skal ind over.... Så er pension bare den bedste måde at være i fred på, .... det er ikke mit umiddelbare indtryk af f.eks. flex?

Derfor kan jeg, familien og fætter stadig undersøge muligheder, for anden behandling...

Men selvom det ikke passer helt ind i systemet, og den vej kommunen eller sagsbehandlere vil gå, har jeg det sådan, at det er bedst at gøre det på Carstens præmisser, og det er bare min klare mening, at det kan de ikke med 1000 andre sager.

Så langt, så godt.
Der er desværre og det ikke altid sandt , desværre opstået en kultur over alt, hvor alle problemer løses ved individuel indsigt.
Med det mener jeg:
Hvis du er for tyk er det din egen skyld, hvis du har kræft, har du ikke levet sundt. Hvis du har mega ondt i ryggen har du ikke trænet efter de sidste nye træningsmodeller, hvis du er skizofren har du ikke opsøgt de rette behandlere o.s.v.
Livet er fuld af nuancer, og vi kan ikke læse al det rigtige, og hvem ved i øvrigt hvad der er rigtigt.
Desuden har vi et pragtfuldt system , der betyder, at alle der er syge skal igennem en praktiserende læge og ikke alle henviser til den mest relevante behandling.
Og, jeg vil slet ikke nævne jobcentre, da det for det for mange kun giver forvirring og magtesløshed.
Jeg gentager mig selv: som syg er man retsløs og det kan jeg så sige, at det siger nogen af landets fremmeste jurister. Elmer advokater.
Jeg har også læst om opus nu, og vil da også formode at min fætter var blevet henvist, hvis det gav mening. Måske har det noget at gøre med beliggenhed, at min fætter snart er 40 år, og måske at fætter ikke er blevet afklaret diagnosticeret tidligt nok og derfor er blevet behandlet sent?
Men det da værd at nævne Opus for personalet i psykiatrien, og høre dem hvad de tænker?
Umiddelbart er Opus force nok at der bare er mere tid, overskud og ressourcer til den enkelte? Plus det lyder som om de har mere fokus på paranoid skizofreni.
Men der stadig lange udsigter, .... og procenter i forhold til bedring, at kigge på. Det er trods alt et 2 årigt intensiv forløb. Så er det lige om min fætter kan holde stabilitet så længe osv osv...
Men ingen tvivl, jeg vil da undersøge mulighederne...

Noget andet er...... For en uge siden var kommunen hurtige til at svare på spørgsmål... Nu er de blevet helt enormt langsomme? De kan faktisk svare meget kort på mit spørgsmål....., så det lugter langt væk....

Så må jeg jo bare søge aktindsigt i næste uge, og derved se om de nye dokumenter indgår i fætters sag.... hmmm
Ja, Hvis man får kræft ,har man levet usundt. Hvis man har mega mange smerter i ryg. f.eks har man ikke trænet rigtigt.
Hvis man er skizofren har man ikke søgt rette behandling. hvis man er tyk . os.v.
Husk, hvis du har det svært er det din egen skyld og ingen er fattige i DK.

Sidst redigeret af vasen; 30-09-2016 kl. 21:37.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2016, 22:04   #97
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej vasen

Ja, der da nogen gange, jeg tænker det er vejen der går i den danske tankegang og moral, samtidig er der nogen der slet ikke bliver dømt på samme måde, hvor man så tænker.... nå .

Man burde kunne anmelde ulovligheder til politiet, når kommunen bevidst overtræder loven! Men de ved jo hvordan man omgås loven.

Er der nogen der ved om kommunen er forpligtet til at lade indsendte syge- journaler indgå i en borgers sag når de er modtaget? Sygejournaler sendt af borgeren, som sagen omhandler? Det er jo journaler fra borgerens ( min fætters) behandlingssted/ psykiatri, og absolut vigtig i sagen, og vurdering?
Eller kan de ud fra egen vurdering, sortere i akter og journaler ( kan jeg ikke forestille mig) ?

Sidst redigeret af lille hjælper; 30-09-2016 kl. 22:07.
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2016, 22:23   #98
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Hej vasen

Ja, der da nogen gange, jeg tænker det er vejen der går i den danske tankegang og moral, samtidig er der nogen der slet ikke bliver dømt på samme måde, hvor man så tænker.... nå .

Man burde kunne anmelde ulovligheder til politiet, når kommunen bevidst overtræder loven! Men de ved jo hvordan man omgås loven.

Er der nogen der ved om kommunen er forpligtet til at lade indsendte syge- journaler indgå i en borgers sag når de er modtaget? Sygejournaler sendt af borgeren, som sagen omhandler? Det er jo journaler fra borgerens ( min fætters) behandlingssted/ psykiatri, og absolut vigtig i sagen, og vurdering?
Eller kan de ud fra egen vurdering, sortere i akter og journaler ( kan jeg ikke forestille mig) ?
Ups, mener du journaler efter der er i sagen,da du I søgte på det foreliggende grundlag eller mener du efter ansøgning?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2016, 22:40   #99
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej vasen

Jeg mener de akter/ journaler jeg har sendt til kommunen i den her uge ? Er kommunen forpligtet til at lade dem indgå i sagen? Det er jo mig og fætter der har sendt journalen til kommunen .
Eller behøver kommunen kun at lade journaler de selv indhenter,.. indgå i sagen?

Det er journaler og udtalelser fra min fætters nuværende behandlingssted/ psykiatri, jeg mener kommunen mangler i sagen, og som jeg derfor har sendt.

Jeg vil først søge på foreliggende grundlag, når de dokumenter indgår i sagen nemlig?

Så er kommune forpligtet til at lade de fremsendte dokumenter/ journaler fra min fætter, indgå i hans sag?
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 00:43   #100
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja de er forpligtiget til at lade dem indgå i sagen...men...hvis du ikke kan en kvittering på at du har afleveret dem...ja så kan de jo sige at de er blevet væk..

Derfor det er så vigtigt at man har dokumentation på alt...har man en kvittering..ja så har man jo bevis for at papirerne har ligget i sagen...og man vil stå så meget bedre i en klagesag efterfølgende..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension