K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2011, 13:11   #1
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Ved ikke hvor dette høre til ! (=

Jeg er en kvinde på 22år. I 7 år havde jeg et større narkomisbrug som jeg heldigvis er kommet ud af.

Jeg har været sygemeldt og på kontanthjælp siden Nov. 2009. Røg dog lige en enkelt uge i aktivering i marts 2010. Da jeg stoppede, fordi jeg ikke selv følte mig i stand til at passe det, hørte jeg ikke mere fra mine sagsbehandlere eller læge. Kontaktede dem flere gange om ugen uden held.

I Sep. 2010 flyttede jeg til Aalborg, og begyndte i aktivering. I Dec. 2010 blev min vejleder i aktiveringen enig med min læge om at det nok var bedst jeg kom til nogle psykolog samtaler. Det er så her jeg står i dag. Min psykolog mener jeg har en personlighedsforstyrrelse. Og mener ikke jeg bør tage en uddannelse eller arbejde foreløbig. Dog er der flere samtaler i vente med psykologen, for at finde ud af hvilken behandling jeg skal have.

Sådan som jeg har det nu føler jeg mig desværre ikke i stand til at tage en uddannelse. Jeg har svært ved at komme afsted om morgenen, fordi jeg brydes mig ikke om mange mennesker på ét sted.
Bare det at tage ud og handle i fx. Bilka eller Føtex er en kamp for mig. For det meste må jeg opgive og min mor klarer mine indkøb. Det er så pinligt og jeg vil så gerne kunne klare mig selv. Og det håber jeg også snart jeg bliver i stand til.

I sidste måned da min kæreste skulle holde en stor 30års fødselsdag, endte det med at jeg måtte tage hjem, fordi jeg fik noget lignende et angstanfald, fordi der kom en masse jeg ikke kendte. Og endnu engang kunne jeg have begravet mig selv af flovhed.

Dette er også nogle ting jeg prøver at få hjælp til af psykologen

Nu har min kommune så skåret mig i kontanthjælp, pga. en regel om at det skal de gøre 6 mdr. efter aktivering. Jeg mister 1200kr efter skat om måneden. Jeg får normalt udbetalt 5500kr, men ryger så ned på 4300kr. Men kan dette virkelig være rigtig?
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 13:21   #2
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
Adi

Jeg har læst et sted at det kan kommunen godt.Altså skære i kontanthjælpen efter 6 måneder. Men lige hvor jeg læste det kan jeg ikke huske men jeg tror det var her på siden et sted.Prøv at søg under emnet kontanthjælp her på siden.
Men det er da ledt at man skal leve for så lidt. Jeg har også en personlighedsforstyrrelse som kaldes borderline. Så jeg føler med dig. Kender alt til angst og besvær med arbejde og uddannelse.
Mange krammer og trøst fra mig.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 13:31   #3
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Efter hvad jeg kan læse mig til, har jeg ramt noget der hedder Kontanthjælpsloft.

Loftet over kontanthjælpen blev indført ved årsskiftet 2003/2004 som en del af regeringens "Flere i Arbejde" plan, for at få flere kontanthjælpsmodtagere ud på arbejdsmarkedet.

Kontanthjælpsloftet betyder, at der er en øvre grænse for den samlede hjælp i form af kontanthjælp, boligstøtte og særlig støtte, når en kontanthjælpsmodtager har modtaget hjælp i over 6 måneder.

Hvis man når over loftet, nedsættes den særlige støtte og boligstøtten. Kontanthjælpen røres der ikke ved.

^^
Jeg får kun kontanthjælp, jeg får hverken boligstøtte eller noget andet!

Det er hvad jeg har kunne finde om det, men problemet er jo netop at jeg har ikke mulighed for at forsørge mig selv på nuværende tidspunkt.

Når jeg får 4300kr om måneden skal jeg bruge: '
1000kr på mad,
400kr til mobil+Tv+Internet,
400kr til transport med bussen
200kr til p-piller.
Så har jeg 2300kr tilbage til husleje, vand, varme & el.

Det er lige nøjagtig det min psykolog mener jeg har, Borderline personlighedsforstyrrelse. Men det er så det de næste par samtaler skal bruges på at finde ud af.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 14:29   #4
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Hmm..

Nej, det kan ikke være rigtigt vil jeg mene.. Der må være noget andet som spiller ind.. Jeg får den laveste kontanthjælp, og boligsikring, da jeg nu har været i systemet i 5 år. (Er 23 år). -Og jeg får efter skat 5.254 kr..

Noget andet jeg har oplevet som kommunen kan være ret gode til, det er hvis du skylder en kommunal instans penge af den ene eller anden grund, en gang for meget udbetaling, indskudslån etc, så kan de finde på at sætte din trækprocent højere så når året er omme, og du skulle have haft penge tilbage i SKAT, så kan de tage dem. Ring ned til borgerservice og få det undersøgt hvis du har mistanke om det..

Jeg prøvede det, for 2 år siden.. Jeg fik et helt år kun 3.900 kr udbetalt, og kunne IKKE leve for det, så jeg bespiste mig hos venner og bekendte, og lånte penge af alle og enhver.. Da året var omme skulle jeg have haft over 9.000 kr tilbage i SKAT, fordi de var trukket for meget.. HAPS sagde kommunen, jeg skyldte socialcentret penge.. Jeg kunne intet gøre..
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 14:34   #5
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
Hejsa

Ja kommunen er sandelig hurtig ude efter penge men ikke når de ifølge loven skal bevillige folk de penge de skal have.

Moral er godt, dobbeltmoral kære kommune er dobbelt så godt.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 14:56   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg bider rigtig meget mærke i at din psykolog har sat en diagnose på dig, og at denne står bag anbefaling behandling. Det er IKKE lovligt.

Du skal bede din læge henvise dig til en psykriater, og det er NU inden du begynder at tage noget som helst medicin, fordi en forkert diagnose og en forkert behandling faktisk kan gøre dig psykotisk,det kan gøre dig endnu mere syg på livstid.

Som ADHD´er skal jeg bide mærke i at du er kvinde og at den første antagelse er border, ikke at det behøver være forkert, men samtidig ved jeg også at ADHD´ere tit ses i misbrugsmiljøerne, og at pigerne tit får en fejldiagnose på border (faktisk uhyggelig mange, fordi pige ADHD viser sig på en anden måde end den langt mere kendte drenge ADHD, pige ADHD symptomerne lignner border så meget at der skal en prof til at se forskæld, og dem med erfarinbg i border glemmer gerne ADHD kretieret med at symptomerne skal have været til stæde før det 7-år, og at børne ADHD viser sig på en anden måde)

Nå men ikke sat at du er ADHD´er, det behøver du absolut ikke være (det kan og skal jeg ikke udtale mig om) men mere pas på dig selv, kan du genkende dig selv i diagnosen og er en psykriater enig i den, så er det jo godt nok, men kan du ikke genkende dig selv bør du stritte imod, og holde på at det ikke er korrekt, for din egen skyld.

Et andet problem er, at i forhold til din kommune har du brug for en paykriaters udtalelser, i det en psykolog ikke er læge, og de derfor reelt ikke har ret meget at skulle have sagt (faktisk så lidt at kommunen kan gå ind og sige at de er ligeglade) og de alm praktiserende læger ved ikke ret meget om psykiske diagnoser (ikke nok) hvilket også er grunden til at vi ser alt for mange fejlmedicineret med antidepresivia (eler hvad det nu hedder)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 15:08   #7
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Min trækprocent hedder 39, og sådan har den vidst altid været

Jeg modtager ikke boligstøtte. For "ren" kontanthjælp. Jeg skylder min bank penge, og så skylder jeg SU-styrelsen (kører så over SKAT)
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 15:11   #8
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Der kan man bare se hvor meget ged jeg fik lavet i den
Jeg går hos en psykriater, på psykriatisk afdeling SYD i aalborg. Det er hende der er kommet med diagnosen.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 15:20   #9
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Korrekt

Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg bider rigtig meget mærke i at din psykolog har sat en diagnose på dig, og at denne står bag anbefaling behandling. Det er IKKE lovligt.

Du skal bede din læge henvise dig til en psykriater, og det er NU inden du begynder at tage noget som helst medicin, fordi en forkert diagnose og en forkert behandling faktisk kan gøre dig psykotisk,det kan gøre dig endnu mere syg på livstid.

Som ADHD´er skal jeg bide mærke i at du er kvinde og at den første antagelse er border, ikke at det behøver være forkert, men samtidig ved jeg også at ADHD´ere tit ses i misbrugsmiljøerne, og at pigerne tit får en fejldiagnose på border (faktisk uhyggelig mange, fordi pige ADHD viser sig på en anden måde end den langt mere kendte drenge ADHD, pige ADHD symptomerne lignner border så meget at der skal en prof til at se forskæld, og dem med erfarinbg i border glemmer gerne ADHD kretieret med at symptomerne skal have været til stæde før det 7-år, og at børne ADHD viser sig på en anden måde)

Nå men ikke sat at du er ADHD´er, det behøver du absolut ikke være (det kan og skal jeg ikke udtale mig om) men mere pas på dig selv, kan du genkende dig selv i diagnosen og er en psykriater enig i den, så er det jo godt nok, men kan du ikke genkende dig selv bør du stritte imod, og holde på at det ikke er korrekt, for din egen skyld.

Et andet problem er, at i forhold til din kommune har du brug for en paykriaters udtalelser, i det en psykolog ikke er læge, og de derfor reelt ikke har ret meget at skulle have sagt (faktisk så lidt at kommunen kan gå ind og sige at de er ligeglade) og de alm praktiserende læger ved ikke ret meget om psykiske diagnoser (ikke nok) hvilket også er grunden til at vi ser alt for mange fejlmedicineret med antidepresivia (eler hvad det nu hedder)
Har lige været på hjemmesiden: http://www.adhd.dk/fileadmin/dokumen...ger_2_2002.pdf

Hvor jeg fandt følgende:

ADHD – Kombineret type (opmærksomhedsforstyrrelse og
hyperaktivitet/impulsivitet)
Piger med denne type ADHD fremstår som rastløse og støjende, hyperaktiviteten viser sig gerne som hyperverbalitet.
Nogle er specielt urolige. Frustrationstærsklen er lav, de overreagerer og
lader følelserne tage overhånd. Hjemme kan de være negative og irritable, og de mener, at alt er alle andres fejl. De fremstår som glemsomme, uorganiserede og med ringe evne til at koncentrere sig om noget i længere tid ad gangen.

Min mor har også lige læst det igennem og siger "skat, det lyder som en præcis beskrivelse af dig" Så må der sku være noget om snakken.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 16:12   #10
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
De kan også finde på det hvis man skylder SU penge, de 4000 kr af de jeg skulle have haft tilbage var også til en gang for meget SU jeg fik for mange år siden..
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beløb indbetalt til efterløn og fleksydelse...hvor ses dette ? Nøgne tær Politik og Samfund 8 24-10-2013 21:08
dette kan ikke være lovligt østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 15 27-04-2012 02:06
Til jer der ikke fik set dette...... Lille mig Politik og Samfund 6 24-02-2011 14:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension