K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2011, 17:18   #11
leba
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
leba er ny på vejen
rts

Ihhh det lyder godt, indtil videre har Tryg også været ret reele, så håber de fortsætter med det og jeg skulle gerne have været "arbejdsprøvet" engang i starten af næste år.....kunne være rart at slippe for ASK lange sagsbehandling oveni.

Citat:
Oprindeligt indsendt af rts Se meddelelser
Jeg er også skadet i en trafikulykke, og jeg havde hverken advokat eller ASK involveret.
Da jeg modtog det endelige tilbud om erhvervsevnetab fik jeg dog en advokat til at se sagen igennem, for at vurdere om jeg skulle modtage tilbuddet eller om der var mere at hente.
Advokaten vurderede at jeg ikke ville kunne få mere, så 3 år efter ulykken var jeg afklaret og forsikringen udbetalt.
Jeg var helt tilfreds med forløbet og ville ikke have gjort det anderledes i dag.
leba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 18:22   #12
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af leba Se meddelelser
Hej Ingrid

"Budet" er på min megrad, så havde håber på også at få et bud på erhversevnetabet....ja man skal være afklaret med erhversevnen, før der kan komme en endelig vurdering, men havde lidt håbet på en midlertidig vurdering som de minimum forventede jeg kunne få udbetalt og så resten når jeg var 100 % afklaret på arbejdsmarkedet, hmm giver det mening ??. Det er jo lang tid at gå uden en ordentlig indtægt og ulykken er nu snart 2 år siden .

Min advokat er helt i top og en af de bedste i erhversevnesager og især piskesmæld/hjernerystelse , så ham er jeg rigtig glad for.
Det giver fint mening. Din méngrad er jo fastsat og afgjort, og du har fået udbetalt, så den del af din erstatningssag er jo afgjort.

Men kontakt forsikringen alligevel, og forhør dig om en midlertidig vurdering - måske dine papirer i din kommunesag er så gode at man allerede nu, ved hvor det bærer hen. Du kan måske bruge argumentet, at du var for syg og skadet til at gennemskue hvilken betydning det havde at du selv sagde jobbet op.

Derfor er det altid en god idè, at få advokat på med det samme, når det er en ulykkessag hvor der er en ansvarlig modpart - så man ikke uforvarende kommer til at skade sin erstatningssag.

Du skulle have ladet sagen køre, på en sygemelding - så du både var sikret lidt indtægt, og en noget hurtigere afklaring, alt efter hvornår din skade var stationær.

Din advokat må have en udvej, du er næppe den eneste der har prøvet at komme på benene igen, for egen regning, efter en ulykke.

Jeg selv var glad for, at ASK har afgjort min sag -dèr hvor jeg oplevede lang og utålelig ventetid, var i det kommunale system. Fra jeg var afklaret på kommunen gik der kun lidt over et år i ASK, med en afgørelse der er 3-4 gange større, end jeg havde forventet - så godt jeg ikke fik, (et lavt tilbud) fra forsikringen - med dèn viden jeg havde på daværende tidspunkt, havde jeg nok sagt ja.

Så jeg er kun tilfreds, og meget glad for min ASK afgørelse....og stadigvæk skeptiker når forsikringsselskaberne kommer med et bud.

Jeg kan anbefale whiplashforeningen - dèr kan man få mange gode oplysninger, så man ikke farer helt vild i sin forsikringssag.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 19:11   #13
leba
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
leba er ny på vejen
Ingrid

Hej Ingrid

Tak for svar.....uhaa min advokat har også "skældt mig ud", men han ved jo også at jeg ikke kan ændre på det nu :-). Jeg var så brugt og på piller da jeg sagde op, så det er også det min advokat arbejder udfra nu. Men man er lidt utålmodig, det er jo synd at sige at forsikringselvskaberne rider den da de sadler ;-). Jeg er både medlem af PTU og Whiplashforeningen, men forståeligt nok er der ingen der rigtig kan svare på mine spørgsmål, da det åbenbart er ret sjældent at folk siger sit job op........og det kan jeg jo godt forstå set i bagspejlet, men havde bare brug for at give mg selv og min arbejdsplads ro.

Nå jeg må krydse fingre for hurtig afklaring og en snarlig indtægt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Det giver fint mening. Din méngrad er jo fastsat og afgjort, og du har fået udbetalt, så den del af din erstatningssag er jo afgjort.

Men kontakt forsikringen alligevel, og forhør dig om en midlertidig vurdering - måske dine papirer i din kommunesag er så gode at man allerede nu, ved hvor det bærer hen. Du kan måske bruge argumentet, at du var for syg og skadet til at gennemskue hvilken betydning det havde at du selv sagde jobbet op.

Derfor er det altid en god idè, at få advokat på med det samme, når det er en ulykkessag hvor der er en ansvarlig modpart - så man ikke uforvarende kommer til at skade sin erstatningssag.

Du skulle have ladet sagen køre, på en sygemelding - så du både var sikret lidt indtægt, og en noget hurtigere afklaring, alt efter hvornår din skade var stationær.

Din advokat må have en udvej, du er næppe den eneste der har prøvet at komme på benene igen, for egen regning, efter en ulykke.

Jeg selv var glad for, at ASK har afgjort min sag -dèr hvor jeg oplevede lang og utålelig ventetid, var i det kommunale system. Fra jeg var afklaret på kommunen gik der kun lidt over et år i ASK, med en afgørelse der er 3-4 gange større, end jeg havde forventet - så godt jeg ikke fik, (et lavt tilbud) fra forsikringen - med dèn viden jeg havde på daværende tidspunkt, havde jeg nok sagt ja.

Så jeg er kun tilfreds, og meget glad for min ASK afgørelse....og stadigvæk skeptiker når forsikringsselskaberne kommer med et bud.

Jeg kan anbefale whiplashforeningen - dèr kan man få mange gode oplysninger, så man ikke farer helt vild i sin forsikringssag.
leba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 08:53   #14
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
Tryg var faktisk også dem, som skulle udbetale til mig, og de har været reelle, og ærlige, hele vejen igennem. Faktisk var det også dem selv, som foreslog at jeg fik en advokat til at læse papirerne igennem da jeg fik erhvervsevnetabstilbuddet, da de selv gerne ville være sikre på at de laver et godt stykke arbejde.
Jeg har følt mig tryg, og fået en meget god behandling, og derfor har jeg ikke haft behov for at få advokat på (og derved ASK)

Advokaten sagde i øvrigt at det faktisk ikke er forsikringsselskaberne, men kommunerne, som er det største problem i dag. Det er bestemt også min erfaring. Jeg synes godt nok man oplever mange underlige ting fra den kant, men det er jo en anden sag!

Sidst redigeret af rts; 30-09-2011 kl. 09:00.
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 17:00   #15
leba
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
leba er ny på vejen
rts

Hej rts

Tak for svar og dejligt at få bekræftet at de generalt er reele.....min egen ulykkesforsikring har vurderet mig til det halve af Tryg, har jeg lige fået at vide idag, så den skal i ASK øv bøv.

Var du færdig med din arbejdsprøvning, da Tryg gav dig dit erhversevnetab eller fik du noget af dem udover megrad udbetaling i den periode du var i arbejdsprøvning ??......tænker en eller anden midlertidig udbetaling for ens tabte indtjening, som tidligere skrevet, får jeg ikke sygedagpenge mere og er ikke berettiget til bistand . Men selvfølgelig er min situation jo også atypisk da jeg selv sagde mit job op


Citat:
Oprindeligt indsendt af rts Se meddelelser
Tryg var faktisk også dem, som skulle udbetale til mig, og de har været reelle, og ærlige, hele vejen igennem. Faktisk var det også dem selv, som foreslog at jeg fik en advokat til at læse papirerne igennem da jeg fik erhvervsevnetabstilbuddet, da de selv gerne ville være sikre på at de laver et godt stykke arbejde.
Jeg har følt mig tryg, og fået en meget god behandling, og derfor har jeg ikke haft behov for at få advokat på (og derved ASK)

Advokaten sagde i øvrigt at det faktisk ikke er forsikringsselskaberne, men kommunerne, som er det største problem i dag. Det er bestemt også min erfaring. Jeg synes godt nok man oplever mange underlige ting fra den kant, men det er jo en anden sag!
leba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 00:02   #16
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
jeg har været ude for en arbejdsskade i april 2009. Jeg har endelig fået afgjort min men-grad og fået udbetalt de penge.
Jeg røg ud af sygedagpenge i marts 2011 og kunne godt have brugt en midlertidig udbetaling i forhold til tab af arbejdsevne....men det er der ikke noget der hedder ifølge min advokat...det bliver først afgjort når de får papirer på, hvad kommunens dom bliver - flex eller fp.....og det er da helt hen i vejret for det er sgu da nu jeg har brug for de penge....
Og ja harkæmpet en hård kamp mod Aalborg kommune for at få dem til at betale for fx de første få behandlinger (10 gik de med til) + medicinudgifter og kørsel til diverse speciallæger og smerteklinik....men nu får v se - de finder nok et hul så de slipper for at betale ;-/
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 07:21   #17
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
jeg har været ude for en arbejdsskade i april 2009. Jeg har endelig fået afgjort min men-grad og fået udbetalt de penge.
Jeg røg ud af sygedagpenge i marts 2011 og kunne godt have brugt en midlertidig udbetaling i forhold til tab af arbejdsevne....men det er der ikke noget der hedder ifølge min advokat...det bliver først afgjort når de får papirer på, hvad kommunens dom bliver - flex eller fp.....og det er da helt hen i vejret for det er sgu da nu jeg har brug for de penge....
Og ja harkæmpet en hård kamp mod Aalborg kommune for at få dem til at betale for fx de første få behandlinger (10 gik de med til) + medicinudgifter og kørsel til diverse speciallæger og smerteklinik....men nu får v se - de finder nok et hul så de slipper for at betale ;-/
Heidi.

Din advokat har ret, der findes ingen erstatning for tab af arbejdsevne. Men der findes erstatning for erhvervsevnetab = fremtidig indtægtstab.

Erstatning for erhvervsevnetab er erstatning for indtægt og handler ikke om din arbejdsevne.

Så tal med din advokat igen, om begrebet erhvervsevnetab som er indtægtstab og søg gerne her på k10 - nogle har før skrevet om midlertidig fastsættelse af erhvervsevnetab fra ASK.

Arbejdsevne er noget helt andet og bruges kun i kommunen.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 10:02   #18
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg har osse arbejdsskade fra 09.

Jeg har fået fastsat et midlertidgt erhvervsevnetab og får nu en månedlig udbetaling. Når jeg er endelig afklaret bliver det taget op igen og jeg får et engangsbeløb

Jeg har ikke bedt om det eller rykket for at fremskynde det - jeg ville egentlig hellere have ventet til jeg var afklaret med at få et engangsbeløb - nu betaler jeg skat af beløbet
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 17:18   #19
leba
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
leba er ny på vejen
Tumnus

Hej Tumnus

Er det korrekt forstået at du får udbetalt en midlertidig månedlig udbetaling og vil når du er afklaret få din rigtig erstatning som engangs beløb ??. Var nemlig også lidt i tvivl om hvis man begyndte at få en månedlig udbetaling om man så kunne få en hel sum efter eller om man skulle fortsætte med at få månedlige ydelser......jeg ved godt at grænsen går mellem 50 % for del og hel sum, men tænkte andre regler galt når man var begyndt at få udbetalingen.

Håber det er ok at jeg spørger om mere, det giver mig jo lidt håb og måske også andre . Er det ASK eller forsikringen der har vurderet din midlertidige udbetaling og hvor lang tid efter din arbejdsskade fik du noget udbetalt ??.


Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Jeg har osse arbejdsskade fra 09.

Jeg har fået fastsat et midlertidgt erhvervsevnetab og får nu en månedlig udbetaling. Når jeg er endelig afklaret bliver det taget op igen og jeg får et engangsbeløb

Jeg har ikke bedt om det eller rykket for at fremskynde det - jeg ville egentlig hellere have ventet til jeg var afklaret med at få et engangsbeløb - nu betaler jeg skat af beløbet
leba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 18:47   #20
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hej Leba

Jeg kom til skade juni 09 - blev fyret med virkning fra august 10.

Midlertidig med blev fastsat til 5% i juni 10 - så 8% i oktober 10 og efter anke 15% i juni 11

Efter endelig mengrad fik jeg fastsat et foreløbing erhvervsevnetab på 35%.
Udbetalng for perionde 1. august 10 til 1. juli 11 komi juli måned og jeg får nu månedlig udbetaling.

Det er en arbejdsskade og har kørt i ASK

Håber det er til at forstå, ellers spørger du igen

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning????? maggie Spørgsmål ang fleksjob 6 23-11-2012 12:07
erstatning ?? lund70 Alt det andet 5 15-06-2011 23:47
evt erstatning nikkoshadow Dit og Dat 3 07-05-2011 22:56
Erstatning Lotte222 Spørgsmål ang fleksjob 13 22-09-2010 14:10
Erstatning? vingum Alt det andet 4 28-01-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension