K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2013, 18:11   #21
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kenneth c Se meddelelser
Mik16: Har jeg forstået det rigtigt? altså hvis man har 15 timer til 110,. i timen vil ens månedsløn være på 17633,- kr/md inkl. fleksjobydelse?

..og så har jeg lige et tillægsspørgsmål: er fleksjobydelsen det samme som man får i sygedagpenge nu? jeg får nemlig ikke højeste sygedagpengesats, da jeg ikke havde haft en høj nok månedsløn inden jeg blev sygemeldt..
Ja de 17633 før skat stemmer ved 15 timer og 110 kr/timen.

Hvis du kommer fra sygedagpenge og direkte til ledighedsydelse, så får du de ca. 15500 kr/md i ledighedsydelse. UANSET hvad du fik i sygedagpenge.
Kun hvis du har mistet sygedagpengene og er kommet på kontanthjælp, så får du kun ledighedsydelse på kontanthjælpsbeløbet.

Når du kommer i et fleksjob, så er dit flekslønstilskud helt uafhængigt hvad du tidligere har modtaget.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 18:24   #22
kenneth c
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
kenneth c er ny på vejen
Mange tak mik16 :-)
Jeg skulle gerne nå at blive afklaret inden min sygedagpengeperiode udløber,( til jan), hvad resultatet bliver ved jeg selvf. ikke, men skal jeg sætte min lid til psykolog/psykiater mener de at det er fleksjob der er vejen frem... hvad kommunen beslutter, og hvor lang tid det evt. vil tage har jeg desværre ingen ide om.
kenneth c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 18:36   #23
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Hej Mik16

Jeg har lige et spg. til din fine beregner...... :-)
Du har lavet et felt til indtastning af anden indtægt (indtægt som IKKE kommer fra flexjobbet) Hvad skal det bruges til ? udbetaling fra pensionskasse ? eller er det lønarbejde hvoraf der betales AM-bidrag ?

Jeg har forsøgt at beregne med et pensionsbidrag på 12,75%, men det ser ud til at den kun regner hele procent og justerer op til 13% er det korrekt ?

Men fin beregningsmodel.

Tak for den
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 18:52   #24
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Som en bemærkning til fleks efter reformen:

1. Du kan ALDRIG få mere i løn + tilskud end hvad en "rask kollega" ville kunne få i samme job på fuld tid. ( hvilket også er fair )

Et eksempel. Du har en timeløn på fx. 100 kr/time.. Den "raske" vil derfor have 100 kr gange 160,33 timer for fuld tid pr. md = 16033 kr før skat.
Så med 100 kr i timen vil du aldrig (uanset) dine timer få mere end de 16033,- kr/md. i løn + tilskud.
Du vil ganske enkelt blive modregnet 100 % for de kr. som ligger over de 16033 kr/md.

Det betyder at jo højere timeløn du kan have, jo flere timer kan du arbejde, inden der bliver modregnet 100 % ( det er det som kaldes lønloftet )

Har du 130 kr/timen så rammer du først loftet ved: 130 kr gange 160,33 timer = 20843,- kr/md. ( altså rammer du først loftet ved flere timer i fleksjobbet )

Så du kan aldrig tjene mere ved at øge timerne, hvis lønnen er lav.

Et underligt system, men sådan er det lavet

Citat:
Oprindeligt indsendt af solstrålen Se meddelelser
Hej Mik16

Jeg har lige et spg. til din fine beregner...... :-)
Du har lavet et felt til indtastning af anden indtægt (indtægt som IKKE kommer fra flexjobbet) Hvad skal det bruges til ? udbetaling fra pensionskasse ? eller er det lønarbejde hvoraf der betales AM-bidrag ?

Jeg har forsøgt at beregne med et pensionsbidrag på 12,75%, men det ser ud til at den kun regner hele procent og justerer op til 13% er det korrekt ?

Men fin beregningsmodel.

Tak for den
Anden indtægt er for indtægter som IKKE kommer fra et fleksjob. Det kunne være et lille ekstrajob fx. Det som står i den rubrik beregner ikke efter den pensionsprocent du evt. har sat. Hvilket den heller ikke skal.

Den anden rubrik (næstøverste) beregner pension. Det er hvis man fx. har nattillæg i et FLEKSJOB. Der gives normalt pension af sådanne tillæg også.

Der er ingen decimaler i pensionsprocenten. Men den regner med dine fx. 12,75 % alligevel. Den viser blot 13% ( Det er rettet, så hent den nye udgave 1-10 -13 ) HER

HUSK.. Den pensionsprocent der tastes, må kun være det arbejdsgiveren betaler. Hvad vi selv indbetaler er jo ikke en indtægt, og forventes at være indeholdt i vores løn.
Lige den er der flere kommuner som har misforstået..

Jeg har med overlæg holdt AM-bidrag helt udenfor beregneren. Det har ingen indflydelse på beregningen af flekslønstilskuddet. Og for at holde det så overskueligt så muligt..
Men Am-bidraget er på 8% af LØNDELEN. Ikke af tilskuddet.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 19:41   #25
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Mik16

Det var hurtig tilretning. :-)
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 19:43   #26
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af solstrålen Se meddelelser
Mik16

Det var hurtig tilretning. :-)
Tja.. Fik jo et vink med en vognstang
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 19:58   #27
ene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
ene er ny på vejen
Mik 16

kan du hjælpe mig med udregningen så, kan nemlig ikke få dem på nettet til at vise noget der ligner det samme, så er pænt forvirret.

Timeløn 220 kr og 16 timer om ugen - hvad giver det hvis man får fleks ?
ene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 20:11   #28
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Nej overenskomstmæssig løn og mindsteløn er IKKE det samme. Før reformen og for dem som stadig er efter gamle regler, da blev tilskuddet på 1/2 eller 2/3 dele til arbejdsgiveren beregnet efter MINDSTELØNNEN.

Nu, efter reformen hvor der ikke er tilskud til arbejdsgiveren, så SKAL lønnen fra arbejdsgiveren være efter en evt. overenskomst. Hvis der findes en sådan.
Det fagforbund som har en evt. overenskomst, skal forelægges aftalen og godkende denne. (ER LOV)

Det betyder at en flekser skal have nøjagtigt det samme som en tilsvarende rask kollega. Altså hvad erfaring, tillæg m.m. foreskriver. Sammen månedesløn som udgangspunkt, men for de effektive timer.
WHAT!

Jeg har hele tiden fået af vide at jeg skal have min grundløn og ikke kan få min tilsvarende løn samt kvalifikations løn!

Jeg er uddannet Social og sundhedsassistent på 14 år og en gammel sygehjælper fra 1987 haft arbejde indtil ulykken skete i 2009 blev Flex i december 2010 med 25 arbejds timer.

Min time løn på en grundløn er 134.98 i timen men min reelt løn er 156,- i timen.

Der er så en del nat og aften tillæg som man også ville få selv om man ikke er Flex medarbejder.

De 60% er ikke i SKAT der trækkes, det er det de trækker fra den ledighedsydeles som bliver suppeleret op fra det jeg tjeneer på arbejdspladsen

Da jeg ikke er ledige får jeg ikke mere (Flex)ledighedsydeles, men det de kalder for dagpengeydelse. Og når man skal have fat i dem er det altid på jobkontoret og ikke selve kommunen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Uden at skulle spille klog, så undre jeg mig over en grundløn på kun 14033 kr/md. Er det virkelig en overenskomstmæssig løn for dit job ??????
Der er ingen overenskomst med her (Eller retter, det er der vel, der er ny løn og går ud fra at lønkontoret fra kommunens ansatte ved hvad de har med at gøre) min arbejdsgiver har ikke engang snakket løn med mig og ville have jeg bare underskrev Flexjobssaftalen, jeg har så nægtet at underskrive da skånehensynene heller ikke var som de skulle være.

Min arbejdsgiver er lidt konfliktsky da jeg snakkede med hende om løn da jeg ikke ville skrive under, hun påstod at det var lønkontoret der skulle forhandle løn med mig og de siger det er hende.....

Jeg er ikke i nogen A-kasse men er dog medlem af "Det faglig hus" men ved ikke hvor meget kendskab de har til FOAs løn regler.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 21:05   #29
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ene Se meddelelser
Mik 16

kan du hjælpe mig med udregningen så, kan nemlig ikke få dem på nettet til at vise noget der ligner det samme, så er pænt forvirret.

Timeløn 220 kr og 16 timer om ugen - hvad giver det hvis man får fleks ?
Jeg ved ikke om du får pension i lønnen så den er sat til 0 %

Men efter 500 i ATP og før skat, så 26272,47 kr ialt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Oline Se meddelelser
WHAT!

Jeg har hele tiden fået af vide at jeg skal have min grundløn og ikke kan få min tilsvarende løn samt kvalifikations løn!

Jeg er uddannet Social og sundhedsassistent på 14 år og en gammel sygehjælper fra 1987 haft arbejde indtil ulykken skete i 2009 blev Flex i december 2010 med 25 arbejds timer.

Min time løn på en grundløn er 134.98 i timen men min reelt løn er 156,- i timen.

Der er så en del nat og aften tillæg som man også ville få selv om man ikke er Flex medarbejder.

De 60% er ikke i SKAT der trækkes, det er det de trækker fra den ledighedsydeles som bliver suppeleret op fra det jeg tjeneer på arbejdspladsen

Da jeg ikke er ledige får jeg ikke mere (Flex)ledighedsydeles, men det de kalder for dagpengeydelse. Og når man skal have fat i dem er det altid på jobkontoret og ikke selve kommunen.
Jeg fatter intet af den udregning. Som jeg læser det så er der noget helt galt.

1. Loven ( reglerne siger i den rækkefølge ) Hvis der findes en overenskomst så SKAL den følges. Hvis der ikke er en overenskomst, så skal en overenskomst som ligner følges.. Hvis der OVERHOVEDET ikke findes nogen overenskomst som dækker et tilsvarende job, så kan der aftales løn mellem arbejdsgiver og fleksjobberen.

134,98 kr i timen giver en grundløn på 21637,21 kr/md. Den er udgangspunktet.. Derudover skal dine tillæg lægges til. Så hvis du har 3000 kr i tillæg så er din grundløn altså 24637,21 kr. Det er hvad en fuldtidsansat får.
Det SKAL også danne grundlag for dit flekslønstilskud.

Men hvad jeg ikke forstår er det du kalder "dagpengeydelse" Hvad i alverden er dét??? Er du ikke godkendt til fleks ???

Det eneste jeg kan komme på er at dit job ikke er godkendt som et fleksjob.. Så får du ledighedsydelse med fradrag på 30 og 55 % af lønnen.. Men så er de BARE strenge og uartige. Den eneste grund til at afvise et job som fleksjob er hvis timerne er meget små, og at arbejdsgiveren ikke har et CVR.
Du er simpelthen ikke i fleksjob. De har af uvist hvilken grund valgt at betragte dig som ledig flekser, men med indtægter fra et job.
Se §13 stk 1 i dette LINK
Det er helt uhørt med dine mange timer

Er dit job i kommunen ??? Altså på fx. et plejehjem i samme kommune som du er tilmeldt som fleksjobber ???

Sidst redigeret af mik16; 01-10-2013 kl. 21:37.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 21:53   #30
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Jeg ved ikke om du får pension i lønnen så den er sat til 0 %

Men efter 500 i ATP og før skat, så 26272,47 kr ialt.



Jeg fatter intet af den udregning. Som jeg læser det så er der noget helt galt.

1. Loven ( reglerne siger i den rækkefølge ) Hvis der findes en overenskomst så SKAL den følges. Hvis der ikke er en overenskomst, så skal en overenskomst som ligner følges.. Hvis der OVERHOVEDET ikke findes nogen overenskomst som dækker et tilsvarende job, så kan der aftales løn mellem arbejdsgiver og fleksjobberen.

134,98 kr i timen giver en grundløn på 21637,21 kr/md. Den er udgangspunktet.. Derudover skal dine tillæg lægges til. Så hvis du har 3000 kr i tillæg så er din grundløn altså 24637,21 kr. Det er hvad en fuldtidsansat får.
Det SKAL også danne grundlag for dit flekslønstilskud.

Men hvad jeg ikke forstår er det du kalder "dagpengeydelse" Hvad i alverden er dét??? Er du ikke godkendt til fleks ???

Det eneste jeg kan komme på er at dit job ikke er godkendt som et fleksjob.. Så får du ledighedsydelse med fradrag på 30 og 55 % af lønnen.. Men så er de BARE strenge og uartige. Den eneste grund til at afvise et job som fleksjob er hvis timerne er meget små, og at arbejdsgiveren ikke har et CVR.
Du er simpelthen ikke i fleksjob. De har af uvist hvilken grund valgt at betragte dig som ledig flekser, men med indtægter fra et job.
Se §13 stk 1 i dette LINK
Det er helt uhørt med dine mange timer

Er dit job i kommunen ??? Altså på fx. et plejehjem i samme kommune som du er tilmeldt som fleksjobber ???
Jeg er ansat på et ældre centre og det er en kommune der har det ældre centre, så jeg er kommunalt ansat.

Da jeg blev Flex fik jeg af vide at det IKKE hed Flexydelse men ledighedsydeles og nu hvor jeg er i arbejde får jeg af vide at det ikke mere hedder ledighedsydeles men dagpengeydelse med minus 2 %

Det er altså ikke let når det ikke hedder det, der skal.

Jeg må simpelthen finde ud af om det de gør er lovligt!

134,98 kr i timen giver en grundløn på 21637,21 kr/md. Den er udgangspunktet.. Derudover skal dine tillæg lægges til. Så hvis du har 3000 kr i tillæg så er din grundløn altså 24637,21


Nej det er ikke mine kvalifikations tillæg det er almindelig aften og nattillæg. "3000"

Det er løntrin 21 under kommunal ansat.
grundlønnen for en helt ny uddannet Social og sundhedsassistent er den du lige har skrevet 21.637,21 pr. md

Indtil videre tak for hjælpen, jeg skal på arbejde lige om lidt.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension