K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2013, 11:36   #1
kenneth c
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
kenneth c er ny på vejen
Ca. løn i fleksjob??

Hej alle.
Jeg er lige startet i arbejdsprøvning, og der er mulighed for at det ender ud i at prøve at blive afklaret til fleksjob.
Det har fået mig til at tænke på hvad man cirka kan forvente at få i løn?.
Jeg ved der er forskellige modeller hvor man kan udregne det på, men det kan jeg slet ikke overskue lige pt.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvad man cirka kan forvente at få i løn hvis jeg ender med at blive afklaret til fleksjob.
Jeg ved selvfølgelig at der er en masse parameter som antal timer, ens fradrag osv, og jeg beder heller ikke om at nogle offentliggør deres privatøkonomi men hvis nogle kunne komme med et ca. bud hvis man har mellem 10-20 timer om ugen, ville jeg blive super glad
kenneth c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 12:08   #2
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Hej

Jeg har nu været afklaret som Flexarbejder siden december 2010
Efter den nye reform er den ikke blevet forbedret for Flex'er.

I dag kan man "hvis man er heldig at få en fast stilling" blive ansat i de timer man nu bliver vurderet til at arbejde i pr. uge, samt suppleret op med dagpenge ydelsen minus 2% til de 37 timer.

Alt hvad du tjener f.eks. hvis du arbejder i aften/nat, bliver stadigvæk trukket fra din dagpenge ydelse som bliver suppleret op.

Jeg fik af vide at fra 0 - 13.800 kr. bliver der trukket 30% fra din dagpengeydelse, alt over de 13.800,- kr. bliver der trukket yderligere procenter.

Så bliver du vurderet til at arbejde 24 timer om ugen til en grundløn på 14.000,- + nat og aften tillæg på små 3000,- kr. så vil du komme op i 55-60% som vil trækkes fra de 11 timer ugentlig pr. uge = små 47, timer pr. md.

Den nye reform er forværret for Flex'er men forbedret for arbejdsgiver samt kommunen.
Så igen en forringelse, for dem der gerne vil men har svært ved at kunne magte en 37 timers arbejds uge.

Yderlige vil din indtægt heller ikke være mere end 15.448,- pr md. før SKAT, hvis man går som arbejdsledige. Også der er der taget penge fra d. 1. juli 2013
førhen var den ca. 15.790,- pr. md.

Held og lykke med arbejdsprøvningen og alt det du skal igennem.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 13:50   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Oline Se meddelelser
Hej

Jeg har nu været afklaret som Flexarbejder siden december 2010
Efter den nye reform er den ikke blevet forbedret for Flex'er.

I dag kan man "hvis man er heldig at få en fast stilling" blive ansat i de timer man nu bliver vurderet til at arbejde i pr. uge, samt suppleret op med dagpenge ydelsen minus 2% til de 37 timer.

Alt hvad du tjener f.eks. hvis du arbejder i aften/nat, bliver stadigvæk trukket fra din dagpenge ydelse som bliver suppleret op.

Jeg fik af vide at fra 0 - 13.800 kr. bliver der trukket 30% fra din dagpengeydelse, alt over de 13.800,- kr. bliver der trukket yderligere procenter.

Så bliver du vurderet til at arbejde 24 timer om ugen til en grundløn på 14.000,- + nat og aften tillæg på små 3000,- kr. så vil du komme op i 55-60% som vil trækkes fra de 11 timer ugentlig pr. uge = små 47, timer pr. md.

Den nye reform er forværret for Flex'er men forbedret for arbejdsgiver samt kommunen.
Så igen en forringelse, for dem der gerne vil men har svært ved at kunne magte en 37 timers arbejds uge.

Yderlige vil din indtægt heller ikke være mere end 15.448,- pr md. før SKAT, hvis man går som arbejdsledige. Også der er der taget penge fra d. 1. juli 2013
førhen var den ca. 15.790,- pr. md.

Held og lykke med arbejdsprøvningen og alt det du skal igennem.
Det er da vist noget forfærdeligt sludder du skriver Oline.. Sådan beregnes løn og tilskud ikke efter reformen ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 13:51   #4
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hvis du

er i arbejde får man ikke dagpengeydelse....Men det der hedder fleksjobydelse/ tilskud fra kommunen.

Og ligesom på den gamle form.....er det mindstelønnen der regnes ud fra i tilskudet.

Man kan så forhandle sig til højer løn med arbejdsgiveren for de timer man arbejder.

Rigtigt op til de 13ooo og et eller andet modregnes der 30 % i tilskudet...og over det beløb 55 % af tilskudet fra kommunen.

Derud over betaler man max 500,- om måneden i ATP...og kommunen betaler så også en del.

Hovedkortet ligger man der hvor man har den største indtægt...for en fleksjobber vil det jo så nok være hos kommunen....af indtægt fra arbejdsgiver betaler man skat uden fradrag ..... i min kommune vil det være 39 %.

Er så i tvivl om der andre % satser ved bikortet og om det højer skatteprocent man betaler der.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 14:06   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kenneth c Se meddelelser
Hej alle.
Jeg er lige startet i arbejdsprøvning, og der er mulighed for at det ender ud i at prøve at blive afklaret til fleksjob.
Det har fået mig til at tænke på hvad man cirka kan forvente at få i løn?.
Jeg ved der er forskellige modeller hvor man kan udregne det på, men det kan jeg slet ikke overskue lige pt.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvad man cirka kan forvente at få i løn hvis jeg ender med at blive afklaret til fleksjob.
Jeg ved selvfølgelig at der er en masse parameter som antal timer, ens fradrag osv, og jeg beder heller ikke om at nogle offentliggør deres privatøkonomi men hvis nogle kunne komme med et ca. bud hvis man har mellem 10-20 timer om ugen, ville jeg blive super glad
Hvis du ikke orker selv at beregne, så et par eksempler.

Alle er før skat.. Alle er efter tvungen atp er trukket fra.. Alle er uden evt. pension. Alle er din løn og flekslønstilskuddet tilsammen. Alle er ved 15 timer effektive.

1. 110 kr/ timen = 17633,- kr/md

2. 120 kr/ timen = 18736,- kr/md.

3. 130 kr/ timen = 20839,- kr/md.

4. 140 kr/ timen = 22422,- kr/md.

5. 150 kr/ timen = 23331,- kr/md.

6. 160 kr/ timen = 23786,- kr/md.

Sidst redigeret af mik16; 01-10-2013 kl. 14:38.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 14:10   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
er i arbejde får man ikke dagpengeydelse....Men det der hedder fleksjobydelse/ tilskud fra kommunen.

Og ligesom på den gamle form.....er det mindstelønnen der regnes ud fra i tilskudet.

Man kan så forhandle sig til højer løn med arbejdsgiveren for de timer man arbejder.

Rigtigt op til de 13ooo og et eller andet modregnes der 30 % i tilskudet...og over det beløb 55 % af tilskudet fra kommunen.

Derud over betaler man max 500,- om måneden i ATP...og kommunen betaler så også en del.

Hovedkortet ligger man der hvor man har den største indtægt...for en fleksjobber vil det jo så nok være hos kommunen....af indtægt fra arbejdsgiver betaler man skat uden fradrag ..... i min kommune vil det være 39 %.

Er så i tvivl om der andre % satser ved bikortet og om det højer skatteprocent man betaler der.
Jøsses.. Er lige nødt til at rette lidt.. Det er IKKE længere mindstelønnen. Men overenskomstmæssig løn. ( Altså det samme som en tilsvarende rask ville kunne opnå )

Der er samme trækprocent på hovedkort og bikort
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 14:50   #7
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Det er da vist noget forfærdeligt sludder du skriver Oline.. Sådan beregnes løn og tilskud ikke efter reformen ;-)
Nå, så det vil sige at lønkontoret / flexydelses kontoret lyver for mig..For det er faktisk det der sker med min løn.....Jeg har lige så lige snakket med dem i dag og fik denne besked om lønningerne...SÅ helt galt er det nok ikke

Men så forklar du mig lige hvorfor jeg har fået trukket 60& af min dagpengeydelse med en løn på 14.000 samt aften og nat tillæg for jeg vil da glæde mig hvis der skulle være en fejl og min løn pose kan blive større.

De 60% er IKKE SKAT der er snak om men 60% der bliver trukket for det oprindelig ledighedseydelse.

Da jeg fik arbejde fik jeg af vide at selve lønningen "den supplerende" var det samme som en dagpenge modtager dog med minus 2%
Og da en dagpenge sats er på små 801 kr pr. dag og jeg udregnede det med minus de 2% fik jeg det til 784,98

Hvis du så ganger de 784,98 med 5 og ganger det igen med 52 uger, og så dividere det op i 12 så får du det til 17.007,90
Tager du så udgang i de 784,98 kr. om dagen og dividere dem med 8 arbejds timer så får du dem til 98,12 i timen.

Det er sådan min konsulent forklarede mig det da jeg fik arbejde for 1½ md. siden og sådan jeg er blevet lønnet.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 15:02   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Oline Se meddelelser
Nå, så det vil sige at lønkontoret / flexydelses kontoret lyver for mig..For det er faktisk det der sker med min løn.....Jeg har lige så lige snakket med dem i dag og fik denne besked om lønningerne...SÅ helt galt er det nok ikke

Men så forklar du mig lige hvorfor jeg har fået trukket 60& af min dagpengeydelse med en løn på 14.000 samt aften og nat tillæg for jeg vil da glæde mig hvis der skulle være en fejl og min løn pose kan blive større.
Det vil jeg MEGET gerne.. At der bliver beregnet forkert er der desværre intet nyt i..

MEN..

1. Er du i et fleksjob nu ?

2. Det er umuligt at beregne uden nogen tal og timer..

Hvis du ikke vil have det lagt ud for alle, så skriv en mail til mig på: [email protected].. Så skal jeg gerne kikke på om de fejlberegner
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 15:14   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Oline Se meddelelser
De 60% er IKKE SKAT der er snak om men 60% der bliver trukket for det oprindelig ledighedseydelse.

Da jeg fik arbejde fik jeg af vide at selve lønningen "den supplerende" var det samme som en dagpenge modtager dog med minus 2%
Og da en dagpenge sats er på små 801 kr pr. dag og jeg udregnede det med minus de 2% fik jeg det til 784,98

Hvis du så ganger de 784,98 med 5 og ganger det igen med 52 uger, og så dividere det op i 12 så får du det til 17.007,90
Tager du så udgang i de 784,98 kr. om dagen og dividere dem med 8 arbejds timer så får du dem til 98,12 i timen.

Det er sådan min konsulent forklarede mig det da jeg fik arbejde for 1½ md. siden og sådan jeg er blevet lønnet.
Den besked du har fået er helt hen i vejret

Sådan skal det OVERHOVEDET ikke beregnes.. Den er helt gal..

Men smid lige månedsløn (eller timeløn) + tillæg + effektive timer, så kan jeg beregne korrekt

Sidst redigeret af mik16; 01-10-2013 kl. 15:16.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 15:17   #10
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Det vil jeg MEGET gerne.. At der bliver beregnet forkert er der desværre intet nyt i..

MEN..

1. Er du i et fleksjob nu ?

2. Det er umuligt at beregne uden nogen tal og timer..

Hvis du ikke vil have det lagt ud for alle, så skriv en mail til mig på: [email protected].. Så skal jeg gerne kikke på om de fejlberegner
1) Ja det er jeg, med en grundløn på 14.033,- om md + nat og aften og weekend tillæg, som kan løbe fra 2500 - 3000.

Det vil sige selve lønningen er max 17.500,- om md der skal svare 40% SKAT af og så får jeg suppleret op fra de 24 timer jeg er ansat på til de 37 timer.

Jeg har lige så lige snakket med dem fra dagpengekontoret der udbetaler det supplerende som fortalte mig at alt fra 0 - 13.800 var det 30% der blev trukket men var det over de 13800,- så blev det mere og han kunne se med min indtjening fra mit arbejde at jeg ville få trukket 60% fra det supplerende beløb.

Han havde så også brugt mit hovedekort som lønnings kontoret, og mente at KUn de kunne bruge hovedkortet hvortil jeg sagde at det var forkert da jeg vidste de også kunne benytte sig af mit Bikort..... Det rettede han så ind på.

men hovedsagen er at jeg faktisk i 2 mdr. i træk ikke har fået min løn og det supplerende til tiden da det først skal forbi dagpengekontoret...

Og det er faktisk træls når man har regninger der skal betales den 1. i hver md.

2) Jeg er som sagt ansat på 24 timer selv om jeg er sat til 25 timer ugentlig som flex.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension