K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2012, 01:09   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Skal vi gætre på at det var punkt 1 der var sandheden - ud fra devisen: går den, så går den ?
Med meget stor sandsynlighed.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 25-08-2012, 16:31   #22
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Stanley Milgrams startede medio 1961 et eksperiment, der skulle undersøge forhold omkring begrebet: autoritet, foranlediget af retssagen imod WWII krigsforbryderen Adolf Eichmann. Eksperimentet er senere blevet kendt under navnet: Milgram eksperimentet [1].

Herhjemme gentog Cand.psych og journalist Poul Martinsen forsøget på landsdækkende TV i 1978.
Autoritetstro 'Hired Gun' / 'Skadedyrsudrydder' kan udgøre et problem i mange samfund, herunder det danske ...

Måske er du blot løbet ind i sådan en speciel type ?
[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Milgram_experiment
Kan sagtens huske eksperimentet, og genkende karaktértrækket.


Visse personager forstår dog at tilføre en position og en uddannelsesmæssig baggrund et helt unødvendigt lag af manipulation og magtdemonstration - og i øvrigt skjule sin nydelse ved synet af effekten ganske dårligt - Jes Arlaud er en pragteksponent for dette uetiske fænomen.

Og der er ikke noget i effekten af nærkontakten med ham der kan beskrives som havende karaktér af 'blot'.

Har har nemlig sin helt egen agenda kørende, parallelt med udførelsen af det i jobbeskrivelsen nedfældede og er derfor ikke at sammenligne med ovenfor beskrevne Lemminger.......som desværre ikke er så speciel en type....
L.S. er ikke logget ind  
Gammel 02-07-2013, 13:03   #23
timjuul
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Høje Tåstrup
Indlæg: 4
Styrke: 0
timjuul er ny på vejen
Jes Arlaud

Slås selv med Jes Arlaud, men han har også skeletter i skabet, og der graves for at få dem frem, så sådan en mand ikke skal ødelægge folks liv, om klage til borgmester Michael Ziegler hjælper ikke, det er jo Ziegler politik Jes fører, nemlig at begrændse FP, så kommunen kan spare flere penge på de syge og arnejdsløse...men frisk humør, vi er nogle som kæmper imod han så han selv kan komme i klemme...
timjuul er ikke logget ind  
Gammel 11-09-2013, 11:52   #24
Hanstad
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
Hanstad er ny på vejen
Jes Arlaud meldt til politiet

Kære alle,

Tusind tak for alle de mange respons jeg har fået. Jeg har været en lidt lang stille periode igennem og har nu fået lidt luft igen.

Jeg har forsøgt at melde Jes Arlaud til politiet - men sagen blev sendt retur med et notat om, at det skulle sendes til økonomi- og indenrigsministeriet. Det har jeg så gjort - og fået den retur med et notat om, at det tog de sig ikke af og det lå hos statsforvaltningen. Det er godt nok et træls system.

Jeg kan se af tråden, at flere har kæmpet mod ham og hans mafiametoder. Kunne det måske lade sig gøre, at vi samlede os sammen og klagede direkte til ombudsmanden over Jobcentrets og Jes Arlauds måde at omgå systemet på?

Jeg har været til møde hos borgmesteren - intet kom der ud af det. Det var i september sidste år - og kommunen overvejer STADIG min sag. Rehabiliteringsteamet har enigt indstillet til, at jeg skal have fleksjob og det bliver så afgjort imorgen. MEN Jes Arlaud sidder jo som formand for dét udvalg, der skal træffe den endelige afgørelse. Selvom han har en særdeles dårlig sag, så vil han nok prøve at trække den endnu en gang. Skulle jeg derimod blive tilkendt fleksjob, så står sagen på at få den med tilbagevirkende kraft. Alt dét jeg får med tilbagevirkende kraft skal bruges på at retsforfølge manden - så han kommer helt ud af det her system og ikke får mulighed for at skade andre!

Jeg har en privatrådgiver på min sag nu - og jeg véd, at han allerede har klaget til ombudsmanden over Jobcentret i Høje Taastrup - herunder deres fortolkning af de "kvoter" som byrådet har sat for hvor mange der må tilkendes førtidspension og fleksjob (ja! der er nemlig sat nøjagtigt tal på, hvor mange der må komme igennem nåleøjet...)

I hører fra mig, når sagen er afgjort - og uanset hvad, så er det IKKE slut her fra under alle omstændigheder - han MÅ og SKAL retsforfølges. Det kræver bare, at der er flere der melder op under samme fane!!!
Hanstad er ikke logget ind  
Gammel 11-09-2013, 15:28   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du bliver jo ikke tilkendt fleksjob med tilbagevirkende kraft
udover måske et par måneder fra den dag du er indstillet

det er lige som pension som også først, gælder måneden efter du er tilkendt
i hvert fald meget få som får noget med tilbagevirkende kraft

Ankenævnet kan dog tilkende fleks eller FP med tilbagevirkende kraft
når man har lavet en klage til dem
men du får jo ikke mere i posen af den grund, hvis du bliver tilkendt fleks
da du jo ikke får en højere ydelse af den grund, den bliver jo helt det som du får på nuværende tidspunkt

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-09-2013 kl. 15:32.
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 11-09-2013, 16:11   #26
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
man kan altså godt tilkendes fleks med tilbagevirkende kraft. Men hvor lang tid tilbage ved jeg ikke.

Jeg fik først afslag på fleks, klagede og fik medhold af jobcenterets ledelse som tilkendte mig fleks med tilbagevirkende kraft fra da fleksteamet gav mig afslag
gisne er ikke logget ind  
Gammel 23-06-2015, 14:51   #27
Nulle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Lokation: København
Indlæg: 1
Styrke: 0
Nulle er ny på vejen
Jeg har lige haft den blandede fornøjelse at snakke med Jes Arlaud, han er afdelingschef i Københavns Kommune. Årsagen var at jeg var meget rystet efter at have snakket med min sagsbehandler i telefonen, og ville bede om en anden.
Jeg har noget uddannelse der gør, at jeg kan se lige igennem sagsbehandlerens manglende viden, og meget mangelfulde sagsbehandling, og jeg havde derfor på fornemmelsen at Lasse Winsløw ikke er uddannet socialrådgiver, hvilket Arlaud bekræftede. Når jeg googler L. Winsløw, kan jeg se at han har gået på arkitektskole. Jeg er syg af stress, men sidder med en sagsbehandler der ikke kan se mit problem. Da jeg bad Arlaud om en anden sagsbehandler fordi jeg følte mig utryg ved Lasse, sagde han, at efter hans bedste overbevisning følte jeg mig ikke utryg ved Lasse, du taler jo godt for dig. Hvordan fanden kan han vide hvad jeg føler. Mon han er anbragt i jobcentret af Liberal Alliance?
Nulle er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt eller skidt??? funklen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 21-09-2013 20:44
Det' ikk skidt det hele... Siv Spørgsmål ang fleksjob 19 07-04-2012 19:05
Er det godt eller skidt at have et flexjob? Christina♥ Spørgsmål ang fleksjob 13 01-10-2011 22:09
godt eller skidt? rosemus Alt det andet 22 12-07-2010 07:34
Så sluttede kampen Connie Alt det andet 21 10-11-2009 15:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension