K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2010, 17:09   #1
morfar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Lunderskov
Alder: 71
Indlæg: 7
Styrke: 0
morfar er ny på vejen
Flexjob/privat tegnet invalidepension

Er der nogen der ved om en bevilget månedlig invalidepension for privat tegnet forsikring, bliver modregnet i ledighedsydelse, hvis man bliver fyret fra flexjob, eller hvis man går på flexydelse, når man bliver 60 år.
morfar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 17:27   #2
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
ja du bliver modregnet
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 17:41   #3
morfar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Lunderskov
Alder: 71
Indlæg: 7
Styrke: 0
morfar er ny på vejen
Det må man da sige, det er dejlig at betale til en forsikring hele sit liv og andre høster fordelen ved dette.
morfar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 17:55   #4
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
Peter8 er ny på vejen
Hmm, er du sikker på det? Jeg er under afklaring, og får udbetalt midlertidig pension fra mit pensionsselskab. Det vil jeg også få, hvis jeg ender med et flexjob, men jeg bliver ikke modregnet. Er det så en fejl?? (Nu begynder jeg da at ryste i bukserne...)
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 19:45   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
www.sr-bistand.dk har svar på modregning i ledighedsydelse, som åbenbart afhænger af, HVILKEN type pension man har tegnet.

Se her:

Citat:
Der kan blive tale om modregning. Hvis den løbende udbetaling stammer fra en pensionsordning, som er led i en tidligere ansættelse og hvor det er sædvanligt, at arbejdsgiveren betaler en del af indbetalingen til ordningen, skal der ske fradrag.

Hvis der derimod er tale om en privat forsikring, som man selv har indbetalt hele ydelsen på, skal der ikke modregnes i en ledighedsydelse.
http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=432


Her er noget om modregning i fleksydelse:

Citat:
Ved udbetaling af fleksydelse sker der modregning for pensionsordninger på samme måde som efter efterlønsreglerne. Oplysning om pensioner sker ved overgang til fleksydelse med værdien af pensionerne ved 60 år. Der modregnes i ydelsen, hvis man har pensionsordninger, selv om de ikke kommer til udbetaling (se fradrag af pensioner i efterløn).

Løbende udbetaling af pension, som er led i et tidligere ansættelsesforhold, medfører også fradrag i fleksydelsen, ligesom det sker i efterlønnen. Men man har ikke mulighed for at undgå modregning af pensioner, selv om man venter med at gå på fleksydelse, til man er fyldt 62 år. Dette er ringere regler end gældende for borgere, der er i efterlønssystemet.
http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx

Og så studsede jeg også over den her:

Citat:
Fleksydelsens størrelse
Fleksydelsen udgør som udgangspunkt et fast beløb svarende til 91% af sygedagpengemaksimum = 14.827 kr. pr. md. Dog kan fleksydelsen aldrig udbetales med mere end et gennemsnit af de sidste 12 måneders indtægt fra fleksjob eller ledighedsydelse.
GIIIIIISP!!!!!

Hvis man kan få efterløn som 62-årig, så har man jo været på eks. særlig ydelse fra 60,5 år, og så kan man MAX. få et gennemsnit af denne indtægt.

Kan man overhovedet få fleksydelse, hvis man har været på særlig ydelse, kontanthjælp med loft?

Og i så fald... bliver fleksydelsen så kun på niveau med starthjælp?

Du godeste en l....ordning.

Dvs. at man som dansker kan have været i udlandet i en periode, men samtidig betalt til efterløn/fleksydelsesordningen alligevel (i 30 år), komme hjem, blive flekser - og hvis man også har været så "uheldig" at have haft en arbejdsgiverbetalt pensionsordning, så får man HVERKEN starthjælp ELLER fleksydelse på starthjælpsniveau.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 17-05-2010 kl. 19:47.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 17:37   #6
morfar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Lunderskov
Alder: 71
Indlæg: 7
Styrke: 0
morfar er ny på vejen
Det er rart at høre andres erfaringer, jeg har selv en helt privat tegnet pensionsordning og en dels arbejdsgiver betalt ordning, den private ordning har godtaget betalingen, men da den tidligere er betalt af min arbejdsgiver og senere overgået til egen betaling får min virksomhed udbetalt invalide pensionen, sålænge jeg er i flexjob der, det kan da godt være lidt surt, jeg betaler stadig selv kontigentet, den anden er en lovbefalet pensionskasse (IP pension) og derfra er min sag endnu ikke afgjort og den kan vel ikke komme til udbetaling så længe jeg har flexjob på fuld løn?
morfar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 20:17   #7
femalen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: nu Haslev
Indlæg: 11
Styrke: 15
femalen er ny på vejen
Hej
Jeg er selv i fleksjob (er dog pt. uden job), og modtager ved siden af tabt arbejdsfortjeneste (det samme som pension).
Jeg har gentagne gange fået at vide, at min pension/tabt arbejdsfortjeneste bliver modregnet i ledighedsydelsen og i førtidspensione - men det sker ikke, såfremt man modtager dagpenge!!!

Jeg ville kun kunne modtage kr. 4.497,-, såfremt jeg ville ønske at gå på pension - jeg ved dog ikke ikke præcist beløbet for ledigshedsydelsen, men det er på samme niveau.

https://pensionsguiden.borgerservice...sp?p=netborger
Her kan du udregne din førtidspension.

mange hilsner femalen

Du kan faktisk beregne inde på netborger, hvor meget din pension vil blive
femalen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 12:07   #8
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
Peter8 er ny på vejen
Femalen, jeg forstår dig ikke helt. Så BLIVER du vel modregnet? For når du er visiteret til flexjob kan du jo ikke være på dagpenge?

Jeg er selv under afklaring og modtager sygedagpenge OG privat pension, skulle der så være modregnet? Og skal der modregnes NÅR/HVIS jeg bliver visiteret til flex? Eller kun hvis jeg er flexér UDEN job?

Hvis der modregnes er der da nogle pensionsselskaber der har sovet i timen, hvis ikke man får glæde af pengene ryger de jo direkte i statskassen, og det har hverken selskab eller medlemmer da glæde af? Det virker meget tåbeligt, eller har jeg misforstået noget?
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 14:46   #9
morfar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Lunderskov
Alder: 71
Indlæg: 7
Styrke: 0
morfar er ny på vejen
Hej Peter8...
Nej jeg bliver ikke modregnet - jeg modtager min fulde løn for 37 timer af mit firma og de får så tilskud til flexjob fra kommunen (min indsats er 15 ugentlig ) der ud over, får de min invalide pension fra mit pensions selvskab kr. 41000,00 oveni tilskudet fra kommunen, som vil tilgå mig hvis jeg holder op i nuværende firma - først 2/3 af min løn + 41000,00 fra min forsikring, så jeg er ret billig i drift for firmaet.
morfar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 16:14   #10
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
Peter8 er ny på vejen
Det forstår jeg ikke! Får din arbejdsgiver din pension?? Og hvorfor får du den hvis du holder op der? Vil du få dem i et andet job?
Vil det så sige, at jeg ikke skal regne med at få noget ud af min pension, hvis jeg engang får et flexjob?
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Samspil med privat tegnet forsikring ved tab af erhvervsevne Kaput Alt det andet 3 11-10-2013 17:45
invalidepension hmxenm Alt det andet 4 21-07-2011 08:43
Beskatning? Løbende udbetalinger af Tab af erhvervsevne privat tegnet pensionsordning 1futfe Alt det andet 14 26-06-2011 20:31
Påvirker udbetaling fra en privat tegnet forsikring min førtidspension? felbobs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 19:18
kan deltids privat hjemme hjælper søge flexjob adam Manglen på Fleksjob 2 03-12-2008 00:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension