K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2010, 17:53   #1
morm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2010
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
morm er ny på vejen
arbejdsprøvning op i tid!

Jeg er i øjeblikket i en arbejdsprøvning med henblik på fleksjob. Jeg arbejder 15 timer om ugen. 3 dage af 5 timer. Min sagsbehandler har sagt til mig, at jeg skal på arbejde 5 dage af 3 timer, da alle normale mennesker arbejder alle hverdage. Yderligere skal jeg gerne op på 20 timer om ugen, da 15 timer er for lidt, hvis man skal kunne finde job. Kan det være rigtigt. Må de det? Føler jeg presses, da jeg som det er nu har brug for at puste ud i mellem arbejdsdagene. Har prøvet at arbejde 18 timer over 4 dage, men det fungerede ikke. Havde for mange sygedage.
morm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 18:12   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej morm... -kort og godt: du har mødt en useriøs og løgnagtig sagsbehandler!

Det er(heldigvis) meget normalt - som flexjobber - at arbejde fx 4 dage om ugen i 4 eller 5 timer !!!

HUSK: Mange "normale" mennesker uden en diagnose arbejder kun i fx 30 timer og har typisk fri hver mandag eller fredag... -og det kun fordi, mange simpelthen ikke kan/vil holde til at arbejde alle 5 dage i deres brance...

Mit skåne hensyn i flexjob, er fx: fri hver onsdag og kun 4-5 timer de andre hverdage!

Dog har hun(sagsbehandleren) selvfølgelig ret i, at jo flere timer man kan arbejde effektivt, des lettere er det at finde et flexjob(logik for perlehøns)... -men, mon ikke de fleste arbejdsgivere hellere vil have en flexjobber visiteret til det rette timeantal, i stedet for en masse sygemeldninger og andre problematikker fordi timeantallet vat sat for højt ???
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 31-01-2010 kl. 18:36. Årsag: Lille tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 18:31   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det drejer sig om at få dig op på så mange timer som muligt og selvfølgelig skal du op på det du kan , men uden at ødelægge dig selv og som multe skriver så kan skånehensyn jo sagtens være en fridag .. jeg arbejde selv 4x4 timer til sidst startede med 5x4 timer men det blev for meget og fik så en ugentlig fridag (onsdag) til at samle mig i så jeg kunne klare torsdag og fredag og det var så et skånehensyn ...

MEN når det er sagt så sørg for at skrive jobdagbog (findes et eks under nyttige link ) samt en smertedagbog kan også være en god ide..

Og en god tommelfinger regel er siger en jobkonsulent noget der lyder vanvittigt så er det som reglen vanvittigt ...

Derfor stol på dig selv og det du kan finde i loven ...

Start gerne allerede nu med at skrive følgende til din jobkonsulent ...


Citat:
Til

Du sagde til mig ved mødet d (skriv dato ) at jeg skulle op på 5x3 timer for det var det normale mennesker arbejde, nu er det sådan at der ikke var noget jeg heller ville end komme helt op på 37 timer og slippe for kommunen og arbejdsprøvning, desværre er der ikke nogen der har opfundet en mirakel pille sådan at dette kan lade sig gøre...

Derfor vil jeg gøre dig opmærksom på at jeg gør alt hvad jeg kan , indtil nu er jeg på 3x4 timer og jeg kan mærke at jeg har brug for de to fridage til at komme mig i , nu er det sådan at efter alt hvad jeg ved så er det netop det en arbejds prøvning skal vise, hvad er mine skånehensyn hvad kan jeg og hvor længe kan jeg .

Når du så kommer med en sådan udmelding bliver jeg både usikker og bange ,for det er jo krav jeg gerne ville men ikke kan honnorere jeg kan ikke med et trylle slag få det bedre ...

Så derfor vil jeg gerne nu have at du skriver til mig hvor i loven du finder at man for at komme i betragtning til fleksjob SKAL op på 5x3 timer

Altså beder jeg om henvisninger til stedet i loven det fremgår samt bekræftigelse på at det er et krav fra dig til mig at jeg kommer på 5x3 timer fordi at det gør "normale" mennesker.

Denne skrivelse bedes lægges ind i min sag

MVH
Hvis ikke du har aktindsigt så sørg for at få det med det sammen (find erklæring under nyttige link ) og jeg tør vædde med at der ingen steder står i din sag ...

Sagde til borger at denne SKULLE op på 5x3 timer...

Nææ nej der står noget i stil med det her

Aftalte med borger at denne skulle stile efter at komme op på 5x3 timer i stedet for som nu 3x4 timer

De ser nemmelig ikke altid tingene som vi gør , derfor er det vigtigt at få lavet rettelser til sin sag og at følge med ...
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 18:33   #4
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jeg står selv og skal i arbejdsprøvning her fra uge 6 og min sagsbehandler har sagt det samme til mig, jeg kan arbejde de 15 timer ugentlig 3 timer dagligt max så det vil sige et sted fra 10 til 15 timer på en uge og hun sagde sidst jeg var til møde at jeg skulle presses til de 20 og gerne de 37 timer, så måtte jeg jo arbejde de 7-8 timer en dag også ligge syg resten af tiden hvis det var det der skulle til, så du er ikke den eneste men hun sagde da at min sag var til flex men håber på det bliver fp men alle muligheder skal jo være afprøvet først.
Gik hjem og var så ked af det da jeg ikke kan presse mig selv i flere timer pga det psykiske og psykiske også skrev jeg herinde og de har en masse råd og hjælp så du er havnet det rigtige sted. lige et fra en som står i samme båd
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 18:45   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ja, det er nogle meget veluddannede sagsbehandlere vi har...

Syge med op til flere diagnoser, skal arbejde 5 dage om ugen... -for det gør de normale...

Og hvis det ikke er nok, skal vi syge også presses til at arbejde i 37 timer om ugen, for det gør mange af de normale...

Hmmm, er der forresten nogen der har hørt, om det var en "kunde" i systemet der gik amok i Holsterbro forleden
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 18:48   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja mange gang er sagsbehandler ikke rigtige kloge har selv fået den stukket i hoved jeg skulle presse min til flere timer da flexjob handlede om at komme op i tid blev tosset og sagde der var en grund til jeg bleb visiteret til op til 20 tiemr den gang og ikke 37 timer.og kunne sgu ikke se hvor det hun sagde
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 10:22   #7
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Du må ALDRIG gå med til at arbejde på deres præmisser, du skal lytte til dig selv og din krop og reagerer på det med det samme din krop siger nu er det nok.
Jeg har det sidste år arbejdet 3 timer 4 dage om ugen, så selvfølgelig kan det lade sig gøre....
Der er desværre rigtig mange af de sagsbehandlere der "truer" med et hvis antal timer men det er altså ikke rigtigt....
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 11:07   #8
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Det fik

jeg også at vide...da jeg i sin startede i arbejdsprøvning.....startede på 15 timer....og skulle så op på 20-21...og så 37 timer.

Før det første havde jeg kunne arbejde de 37 timer...var jeg ikk endt fra løn...til sygedagpenge....og så kontanthjælp.

Fik nogle dengang ukendte smerter i mine ben....og det var pga. jeg blev presset op i tid og blev stresset.....de smerter kommer den dag i dag...hvis jeg blir presset eller stresset.

Men er da kommunen evigt taknemlig for at kunne mærke og kende de tegn på pres og stres min krop giver mig....

Du skal ikke lade dig presse mere end du selv kan mærke om det godt for dig eller ej....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension