K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2009, 22:55   #1
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Smile Søger om at få flexjob

Heej med jer

I dag har jeg været til min anden samtale på jobcenteret, det gik såen nogle lunde synes samtalen var hårdt fordi der er så mange ting der kommer frem som der gøre ondt.
Men min socialrådgiver fortalt en masse og alle de regler og krav om at få godkendt et flexjob og hvor svært det er at få den godkendt men jeg vil heldt sikker få det da jeg aldrig nogle sinden vil komme op på 37 timer.
Så nu søger jeg om at få flexjob men sagen tager mellem et halvt til et helt år, det har jeg det meget svært med og har det ikke godt med at være på kontant hjælp føgler ikke det er der jeg høre hjemme .
Så imens sagen kører skal jeg bare gå hjemme og lave ingen ting, da min socialrådgiver synes det er bedst at jeg er sygemeldt i den tid, det har jeg det sku svært med men såen er det jo desværre.


Kram Annemette
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 01:49   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Et års sagsbehandlingstid....

Jeg synes, du skal sende to breve til din kommune:

1. Et hvor du formelt skriver, at du gerne vil bevilges fleksjob.

2. Et hvor du spørger om, hvor lang sagsbehandlingstiden - ifølge retssikkerhedsloven - generelt er for fleksjob i din kommune.

Og få endelig et skriftligt svar på begge dele.

Nogle kommuner "reklamerer" med, at deres sagsbehandlingstid på fleksjob er 3 måneder, så et år er alt for længe... også når man tænker på, at en førtidspensionssag kan afgøres på 3 måneder, når man søger på det foreliggende grundlag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 07:27   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Uha 1 år

det var hurtigt..........min sagsbehandler siger man skal være mindtst 2 år i systemet før der kan blive tale om en fleksjob bevilling..og det er på kontanthjælp....så de ca 1½ år jeg var på sygedagpenge er ikke regnet med.

Så indtil nu har det taget 3 år..og er ikk kommet tætter på en fleksjob bevilling
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 09:16   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
Heej med jer

I dag har jeg været til min anden samtale på jobcenteret, det gik såen nogle lunde synes samtalen var hårdt fordi der er så mange ting der kommer frem som der gøre ondt.
Men min socialrådgiver fortalt en masse og alle de regler og krav om at få godkendt et flexjob og hvor svært det er at få den godkendt men jeg vil heldt sikker få det da jeg aldrig nogle sinden vil komme op på 37 timer.
Så nu søger jeg om at få flexjob men sagen tager mellem et halvt til et helt år, det har jeg det meget svært med og har det ikke godt med at være på kontant hjælp føgler ikke det er der jeg høre hjemme .
Så imens sagen kører skal jeg bare gå hjemme og lave ingen ting, da min socialrådgiver synes det er bedst at jeg er sygemeldt i den tid, det har jeg det sku svært med men såen er det jo desværre.


Kram Annemette
Har du været sygemeldt ? og hvor længe ? og har du ikke lavet alt det fortløbende altså ressourceplan handleplan osv osv,..

Hvis din sagsbehandler siger sådan, så ville jeg da med det samme sende en aktindsigtserklæring samtidig ville jeg sende en skrivelse som den Zuza omtaler, du skriver kort og godt ...

Citat:
til Sagsbehandlers navn

Ved vores møde den (skriv dato) oplyste du mig om at det ville tage lidt over et år inden en sag om fleksjob kunne afgøres, jeg har forgæves søgt at finde sagsbehandlingstider .

Derfor vil jeg gerne have oplyst sagsbehandlingstider af dig samt bekræftelse på at jeg har forstået rigtigt at det vare et år eller mere inden man kan have færdigbehandlet min sag .

Samtidig beder jeg dig lægge denne skrivelse ind i min sag, og gør dig opmærksom på det andet dokument jeg også sender til dig hvor jeg beder om at kommunen tager stilling til hvorvidt jeg kan komme i betragtning til et fleksjob

Det er kun et forslag og en måde du forhåbentligt kan få gang i din sag på .

Jeg syntes også lige at jeg vil fortælle dig at når du bliver visiteret til fleksjob på kontanthjælp , så er det kontanthjælp du fortsætter på indtil du har været i fleksjob i 9 mdr bare hvis din sagsbehandler skulle have "glemt" at fortælle dig det ..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
det var hurtigt..........min sagsbehandler siger man skal være mindtst 2 år i systemet før der kan blive tale om en fleksjob bevilling..og det er på kontanthjælp....så de ca 1½ år jeg var på sygedagpenge er ikke regnet med.

Så indtil nu har det taget 3 år..og er ikk kommet tætter på en fleksjob bevilling
Jøsses hvis jeg var dig så ville jeg også sende et brev til sagsbehandler der siger dette , og efterlyse sagsbehandlingstider, samtidig med at du beder om at de tager stilling til fleksjob , du skal så også spørge ind til hvordan det kan tage så lang tid da det jo burde være sådan at de allerede skulle have taget stilling til dette mens du var på sygedagpenge...

Og endelig få bekræftet at kommunen mener at det tager mindst 2 år og spørge ind til hvordan det kan være når alle dine papir jo må formodes allerede at være der i forbindelse med din sygemelding og sygedagpengesag ...

Vi ved jo godt at det er en fiks måde at trække sagen på , sådan at deres refusion ikke kommer i fare ... så slå jer aldrig til tåls med sådanne udtaleser men søg at få det bekræftet og få behandlet jeres sag med det samme , det behøver sgi ikke at tage flere år ...
  Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 12:13   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Og så lige en supplerende bemærkning.

Hvis sagsbehandlingen er urimelig lang, så kan det betragtes som et afslag på fleksjob, som man anker til beskæftigelsesankenævnet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 19:06   #6
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
mange tak for jers svar, jeg vil med det sammen skrive de to breve til min kommune, det have jeg overhovedet ikke tænkt på at jeg kunne gøre.
Min sagesbehandler siger at det er fordi jeg er så ung at det vil tage så langtid fordi jeg skal til en masse samtaler og undersøgleser som der skal fortages af special læger og skal til en psykolog hvor de vil bedømme hvordan jeg har det psykisk.
Jeg er kun 18 år og er lige blevet færdig med folkeskolen har gået i en special klasse.
Ja jeg har fået lavet ressourceplan
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 15:32   #7
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Heej med jer allesammen, håber i har det godt.

Det er ved at være rigtig langtid sinden jeg har skrevet her inde, men der har heller ikke været noget nyt at skrive om før nu.
Her den 28 oktober skal jeg ned på jobcenteret og snak med min socialrådgiver og en job-konsulente med henblik på at komme i virkesomhedspraktik/arbejdesprøvning i 3 måneder for at se hvad jeg kan holde til, håber det går stærkt med at finde en plads hvor jeg kan være ,fordi det er godt nok ikkke sjovt at gå hjemme mere nu har jeg gået hjemme i over 4 måneder det er sku hårdt,
jeg er godt nok meget spænedet og nervøs for hvor meget jeg kan holde til.
Fordi mine smerter i ryggen er blevet meget meget være, har lige været i en Mr scanner fordi min læger tror jeg har never i klemme i rygsøjlen eller at min skævhed ( skoliose) er blevet mere skæv.
Så jeg er ubeskriveligt meget spændet/nervøs når jeg for svar fra scanningen om 14 dage.

Det var lige lidt nyt fra mig kram Annemette
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 12:54   #8
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa du er ikke den eneste har gået hjemme siden maj og venter stadig på godkendelse til flexjob ansøgning er sendt ind men får bare at vide når man spørger at de ikke kan finde et sted der passer til mine behov og jeg har været i systemet siden jeg var 18 er 28nu og der har været snakket om at jeg skulle have flexjob hele tiden.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 14:34   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Annemette, dejligt at høre fra dig, håber de finder et godt sted til dig hvor du føler dig godt tilpas.

Men pas nu endelig på dig selv! Endelig lyt til din krops signaler og gå INDEN grænsen er overskredet. Det kan jo godt tænkes at du higer sådan efter socialtnetværk, at du kommer til at overskide grænserne, fordi du har noget at tage dig til og får set noget nyt og måske spændende.

Meld endelig løbende tilbage, det er altid en fornøjelse at få lov at følge folk til dørs.

Grunden til at de kan være en god ide med noget tidsfrist på skrift, er også mht at de måske IKKE overholder tidsfristen på et år, og du pludselig sidder uforstående efter 1,5 år osv....

Sagsbehandlere udskiftes engang i mellem, og løse aftaler har det med at ryge i glemmebogen og står ikke altid nedfældet.
Altid godt at få noget på skrift - og i tilfælde af man skal klage over noget.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 15:16   #10
Snuske18
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 10
Styrke: 16
Snuske18 er ny på vejen
Lidt hjælp

Jeg har selv været hele møllen igennem og er heldigvis blevet bevilliget flexjob .
Jeg har brugt en bisidder fra denne forening og jeg vil kun anbefale at bruge denne hjælp.
Man kan godt blive meget forvirret over alle kommunens regler og paragrafer. Til sidst var jeg ved at give op, men med en bisidder ved siden af til ALLE møder, så er ens sagsbehandler pludselig meget sødere og forstående for ens problem.
Jeg ved ikke om man må reklamerer i dette forum, men her er adressen til foreningen.
http://www.lafs.dk/side.php?p_id=1
Prøv at kontakte dem. Min sag var overstået inden for 1 år.

Held og lykke til jer alle herinde
Snuske18 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Selv-forsørger søger flexjob hhm Din historie 26 21-08-2014 22:22
søger nyt flexjob j.jensen Spørgsmål ang fleksjob 4 24-04-2013 14:57
Hvordan søger jeg om et flexjob...? missme23 Spørgsmål ang fleksjob 2 25-02-2011 10:32
hvordan søger jeg flexjob basti Hvordan forløb det da du søgte fleks? 5 07-07-2010 10:01
hvor søger man flexjob? Chin Spørgsmål ang fleksjob 7 10-03-2010 12:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension