K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2009, 12:29   #1
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Søge fleksjob - hvordan?

Har tænkt over det længe og synes ikke jeg kan finde noget konkret om det. Samtidig så jeg en anden tråd om skånejob, så nu spørger jeg.

Jeg finder let frem til, at Jobkonsulenten/Jobcentret skal hjælpe en med at finde et job, men hvordan er mulighederne selv. Jeg tænker på jobannoncer i aviser og på nettet. Må man kun søge dem der står fleksjob ved eller må/skal man søge fuldtidsjob og så ved en samtale fortælle man er visiteret til fleks eller må man søge et deltidsjob og snakke om ens skånebehov og sammen finde en løsning?

Synes jo det kunne være rart, om jeg kunne danne mig et billede af mine muligheder, så jeg er godt forberedt.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 14:34   #2
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Du er frit stillet til at søge jobs, du finder interessant og som opfylder dine kvalifikationer og samtidig, er inden for det område du tror vil tilgodese dine behov.

Jeg tror ikke det vil være optimalt at søge et 37 timers job. En arbejdsgiver der søger en medarbejder i 37 timer, er nok ikke så interesseret i en den "kun" kan arbejde i fx 20 timer. Hvis du skal arbejde 37 timer, vil du få behov for mange flere pauser og hvil, end en ansat på normale vilkår

Men du kan jo også sende uopfordrede ansøgninger til steder du finder interessant. I ansøgningen kan du bl.a. gøre opmærksom på, at den evt. stilling du søger, med fordel, kan oprettes som et fleksjob.

Det som JEG har oplevet i 2 af mine 3 fleksjob, er at arbejdsgiver "stejler", fordi han/hun skulle udbetale løn for 37 timer, mens jeg "kun" skulle arbejde fx 20 timer.
Det første sted jeg sku' ansættes, ville han kun give mig løn for de timer jeg var ansat og så skulle kommunen supplere op til 37 timer . Det blev dog "banket" ind i hovedet på ham, at sådan fungerer det ikke og han måtte, hvis jeg sku' ansættes, "krybe til korset" og betale, så sådan blev det.

Men arbejdsgiver kan godt stejle når han får proceduren for refusion at vide.
Han/hun skal først udbetale dig fuld løn og derefter søge refusion ved kommunen. Dvs. at arbejdsgiver skal ligge penge ud for noget han ikke har fået.

Refusionstiden er blevet bedre. For et par år siden, ku' en refusion med tilbagebetaling til en arbejdsgiver, ta' op til 6 uger og det er for lang tid for nogen at vente på penge de har tilgode. I dag er ventetiden på refusion betydelig nedsat og er typisk 2-3 uger, før pengene står på arbejsgivers konto.

Arbejdsgiver glemmer så tit, at han/hun får en medarbejder der koster en del mindre, end en ansat på normale vilkår og at det ikke er nemt at finde medarbejdere der kun vil ansættes fx 20 timer. Det er jo ikke kun lønnen arbejdsgiver får refusion for. Det er også pensionsindbetaling og feriepenge.

Danske Handicaporganisationer har denne side med jobs til flexere og førtidspensionister:
http://www.ijobnu.dk/sw44788.asp
Ellers er der www.jobnet.dk

Du kan ligge dit cv ind, så har du da gjort noget for selv at finde et job.

Held og lykke

Hilsen
Palle

Sidst redigeret af Pophår; 11-11-2009 kl. 14:51.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 16:47   #3
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg går udfra, du har været i arbejdsprøvning inden du blev visiteret
til fleksjob, og så ved du vel nogenlunde hvor mange timer du kan klare?

Hvis du finder et fleksjob, er der ofte en praktik forud for etableringen
i fleksjob, denne er uden udgift for arbejdsgiveren, og er som regel på
4 uger, men den kan forlænges op til 13 uger, hvis der er tale om megen
ny indlæring.

I praktiktiden finder man så ud af, hvad dit timeantal er, og hvilke
skånebehov du har, om der evt. skal hjælpemidler til. f,eks hæve/sænkebord.
nogle kender til skånebehovene forud.

Hvis du søger deltidsjob, skal de laves om til et fleksjob, ellers kan du ikke
få fuld løn, så det er et spørgsmål om arbejdsgiveren vil det, og så
skal der jo tages hensyn til skånebehov.

Men ellers kan du søge uopfordret, eller på nettet.

Det er en god ide, at gøre opmærksom på, at der er en praktik på
4 uger, som er gratis for arbejdsgiveren, hvis du søger uopfordret.

Sidst redigeret af Tanja; 11-11-2009 kl. 16:55.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 18:04   #4
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Tak Tanja

Glemte lige det med praktikperioden og det er vel en væsentlig ting
at tilføje i en evt. ansøgning.

I praktikperioden beholder du det eksistensgrundlag du nu har,
dvs. du får bistand eller ledighedsydelse i perioden.

Når det er sagt, så KAN det være svært at søge (og få) et fleksjob.
Mange arbejdsløse i ordinære job har en lang ledighedsperiode
og arbejdsgivere tilbydes derfor et løntilskud til en ny medarbejder
ansat på ordinære vilkår.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 04:32   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
1 Lav et godt CV
2 få lavet et fleksbevis
3 få fat i en håndfuld af visitkort fra din jobkonsulent
4 lav en kort beskrivelse af hvad fleksjob er (indebære af refusion osv )


Så finder du job du kunne tænke dig på jobnet (deltids job ) som du lægger billet ind på via jobansøgning , i den ansøgning kommer du ind på at du er flekser visiteret til så og så mange timer , men det er ikke nogen hindring for du kan det og det og har de og de værdier for en arbejdsgiver ..

Du vedlægger en lille skrivelse omkring fleks ordningen , så skriver du at de er velkommen til at ringe for at høre mere og vil de have forklaret noget mere om fleksloven kan de ringe til din jobkonsulent for videre information ..

Der er en tråd her hvor der er lagt eksempler på både CV og på og skrivelser omkring fleksloven .. kan ikke lige finde dem nu men skal lede efter den i morgen . kan være der er noget der du kan bruge ...


Hmmm tråden er her åbenbart ikke mere eller også er den men har fået nyt link (det var en tråd tilbage fra 06 så det kan være der er kommet nyt link ) men her er lige en anden tråd som du måske kan have nytte af .http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...%F8ge+fleksjob

Sidst redigeret af Hejdien; 12-11-2009 kl. 04:45.
  Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 10:11   #6
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Sikke svar, dejlig læsning.

Jeg har ikke fået visiteret fleksjob, er stadig i startfasen, hvis man kan kalde dét det. Jeg ønsker det, men har kunne læse mig til, at flere og flere ikke finder job, at bla. krisen også gør at virksomheder holder igen på al form for ansættelse.

Jeg var også i tvivl om, om jeg var begrænset i søgninger, for det er jo ikke ligefrem annoncer med fleksjob der springer frem, når jeg kigger på jobannoncer.

Bortset fra at det generelt er svært at få jobs pt. og jeg endnu ikke er visiteret til fleksjob, så er jeres svar guldkorn. Det har fyldt meget, sådan hvordan og hvorledes og jeg kan mærke, at jeg nu har en ro omkring det . Ihh sikke glad og i godt humør jeg blev af denne tråd. Håber det smitter lidt tilbage.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 13:53   #7
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hej Cillenolle

Dejligt du kan bruge det vi skriver.

Det er det dejlige ved dette site, man giver info om det man ved
og indsamler viden med det man ikke helt ved så meget om.
Som førtidspensionist og fleksjobber mm,
er man næsten tvunget til at sætte sig ind i de love og
regler der nu engang findes på området.

Nogle er bedre til regel- og lovjunglen end andre.
Nogen gange hjælper det at en regel eller lov,
bliver omskrevet på "menneskesprog" herinde .
Kan jeg bare hjælpe een der har brug for det,
er min "mission" lykkedes.

Palle
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 13:53   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det gør det da

Skriv igen når du er blevet visiteret til fleksjob og hvis du har brug for en mere deltaljeret plan , så kan vi se om vi kan finde ud af at bakse noget sammen og sætte det et sted så vi altid kan finde det link igen ... (det skulle vi have gjort med det første det havde sparet os for meget lederi )

Og du har helt ret det er mere end svært at finde fleksjob , og det er en god ide at sende mange ansøgninger men kan altså også kun anbefale at ringe til arbejdsgiver , det er nemmere at smide et brev i skraldespanden end det er at være helt afvisende for et menneske der sidder i telefonen .. sådan fik jeg også job .. sendte mange ansøgninger men det var en telefon opringningen der gjorde udslaget .. men alt det skriftlige kom også med da jeg skulle sende det efter min opringning ..

Jeg håber at du er en af dem der lykkedes med at blive bevilliget fleks og som finder jobbet.. kan kun anbefale at bruge dit netværk og dit nær område rundt og rende dem på døren ... at vente på jobcenteret er mange gange spild af tid
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan skal jeg søge kommunen om flex mut Spørgsmål ang fleksjob 7 30-08-2013 09:32
hvordan søge om visitering til fleksjob? mikelzen Spørgsmål ang fleksjob 9 27-03-2013 18:30
Ny Bruger- Skal søge flex..Hvordan??? Anja-10 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-08-2011 16:40
Hvornår og hvordan kan jeg søge om førtidspension? Jesper38 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 09-03-2010 12:19
Udbrændt -(stress og ptsd) søge FP? hvordan? Stone At søge førtidspension 5 07-12-2009 16:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension