K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2013, 17:48   #1
nikkoshadow
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Lokation: 8600
Indlæg: 99
Styrke: 15
nikkoshadow er ny på vejen
fra flexjob til førtidspension

hej grundet dialyse har kommunen tilbudt mig en førtidspension til jeg får ny nyrre. men er i tvivl om det er godt eller skidt er jo godkendt flexjob og får ledighedsydelse. er gift og min kone tjæner 300000 brutto om året kan ikke finde ud af hvor meget jeg går ned. og vi har lige købt hus og så videre. nogen som kan hjælpe
nikkoshadow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 20:54   #2
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Jeg har desvaerre ikke forstand paa det, men jeg oensker dig god bedring og held og lykke!
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 22:45   #3
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Du kan på borger.dk finde den præcise udregningsmodel, der viser, hvor meget, du idit tilfælde, ville få udbetalt ved en pension i forhold til ledighedsydelse.
Når din kone tjener 300.000 vil du nok blive modregnet en smule i pension - mener det er fra de 250.000 der modregnes, men som sagt kan du nemt finde det på nettet.

At I ejer hus, har ingen indflydelse på din pension.
Hvis du derimod får udbetalt et beløb fra dit pensionsselskab og/eller forsikring for tabt erhvervsevne, vil dette også modregnes.
Evt. renteindtægter bliver også modregnet.

Derimod må du i princippet have en lige så stor formue, det skulle være - kun renteindtægter fra en sådan formue, vil modregnes.

Fordelen ved en pension i dit tilfælde, vil måske være, at du slipper for de nye krav, der, så vidt jeg har forstået, vil blive stillet til ledige fleksjobbere - noget med aktivering og bestemt antal ansøgninger osv
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 23:28   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kommer jo an på hvad du får i ledighedsydelse??

Du bør også regne ind i budgettet, at du får lidt fred og ro til dialysen, og ikke skal jages rundt for at opretholde retten til ledighedsydelsen......

Min eks mand er netop startet i dialyse fast hver anden dag, og er lige pt enormt træt mellem behandlingerne. Og for at det ikke skal være løgn, så er han to gange inden for 3 uger, blevet ramt af infektion i kroppen og er nu gået fra 82 kg ned til 58 kg, hvilket ikke er en god vægt når man er 185 cm.

Ved godt økonomi er vigtig, men dit helbred er nu vigtigere, du skal passe godt på dig selv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 02:46   #5
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Ville det være åndsvagt, at bede sin sagbehandler om hjælp til udregning?
For mig ville det være OK at fortælle at økonomi spiller en rolle i mit valg? - altså hvis det var mit valg

Men - for pokker - du får ikke det tilbud, uden at det er superrelevant. Og for mig at se, er det godt for helbredet at få den pension.

Men regn nu på det - eller få din sagsbehandler til det - og husk at kalkulere med dit helbred og dermed fremtidsudsigter.

(Man falder jo også for ledighed på fleks nu om dage...og kontanthjælp og være gift / samlevende er en by i Rusland)!!
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 00:25   #6
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Er du opmærksom på at satsen for ledighedsydelsen falder til 89% af højeste dagpengesats efter 6 mdrs ledighed?
Så måske vil det være hip som hap for dig i sidste ende
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob VS Førtidspension weldoor Spørgsmål ang fleksjob 2 11-03-2012 15:05
Flexjob/førtidspension KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 3 25-08-2011 09:10
Flexjob/førtidspension lony Spørgsmål ang fleksjob 3 31-01-2011 01:18
førtidspension/flexjob anri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-12-2010 01:21
Fra førtidspension til flexjob Søsser Spørgsmål ang fleksjob 3 25-11-2009 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension