K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2013, 18:34   #1
Lene21
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2013
Lokation: Rebild
Indlæg: 2
Styrke: 0
Lene21 er ny på vejen
Question Uopfordret ansøgning til flexjob - hvordan?

Hej - jeg er lige blevet tilkendt flexjob i sidste uge, med 7-9 timer pr uge. Jeg vil derfor høre - om der er nogle som har erfaring med at lave uopfordrede ansøgninger til flexjobs - jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal skrive. Jeg er oprindelig uddannet ingeniør og har mange års erfaring indenfor Supply Chain Management - så er der nogen derude som måske kan hjælpe mig med nogle idéer til uopfordret ansøgning til flexjob - ville jeg blive glad - da jeg virkelig har brug for noget inspiration.

Mvh
Lene
Lene21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 18:47   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg tænker præcis som til et job på almindelige vilkår - men selvfølgelig nævne at du er fleksjobber og arbejdsgiver derfor kun skal betale for dine effektive timer.

Jeg tror man kan vende og fremhæve det til en fordel hvis man er lidt kreativ.

Måske vedlægge en pjece - mener jeg har set en, men husker ikke lige hvor.

Eller et link - http://http://www.fleks.nu/
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 18:47   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej og tillykke med fleks tilkendelsen

Da jeg skulle finde fleksjob, fandt jeg ud af hvor jeg kunne tænke mig at være, og mødte personligt op. Så var det nemmere at forklarer hvad det gik ud på, og at man kan starte med 4 ugers praktik, for at finde ud af om det er noget, og hvor mange timer og lign der vil passe.
Held og lykke
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 18:57   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fandt lige denne

http://www.ijobnu.dk/sw44917.asp

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 22:41   #5
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Jeg brugte rigtig meget energi på at finde ud hvor mine kompetencer kunne bruges - altså virkelige kerne-kompentencer som ville være anvendelige også uden for det felt jeg tilsyneladende havde mest erfaring i

Dernæst skrev jeg et CV - målrettet til den enkelte virksomhed. Og så kørte jeg rundt og afleverede personligt - dressed up til jobbet - både i påklædning og personligt. Dvs jeg forberedte mig - også på at jeg måske skulle lægge min ansøgning i en reception / aflevere til en 'irrelevant'. Men jeg ville gerne ses og huskes.
I min ansøgning - lovede jeg selv at følge op på min ansøgning, ved at henvende fx 14 dage efter. Så slipper de for at gøre noget de måske ikke har tid til / ikke får gjort - og ansvaret er alligevel ens eget.
Smid virkelig "slæverne" ind :-)

Det gav faktisk pote flere steder. Dog var jobbet jeg endte med at tage, et opslået job, som jeg alligevel og desværre ikke kunne bestride qua min PTSD - jeg havde virkeligt taget munden for fuld, både i jobindhold (lære for meget nyt under press dur ikke for en med PTSD i udbrud) og timer. Og det var jo ikke arbejdspladsens skyld. - Måtte stoppe efter 3 måneder - og de ville ellers endda give mig en lang sygemelding / deltidssygemelding,- for de troede på mig. Men jeg takkede nej, med opbakning fra jobsagsbehandler. Og nu er jeg på pension - desværre vil jeg sige, for jeg ville så gerne, men kunne ikke.

Men gå for det - det batter
Held og lykke!! DET kan lade sig gøre også selv om det kan være svært.
Det var forresten guld for mig at følge et såkaldt kursus hos AS3 (anden aktør) - jeg mødte så mange givende personer i samme situation som mig selv, og dem som kemien ikke stemte overens med kunne jeg bare lade være 'røre'

Sidst redigeret af Sutsko; 07-04-2013 kl. 22:47.
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 10:22   #6
Lene21
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2013
Lokation: Rebild
Indlæg: 2
Styrke: 0
Lene21 er ny på vejen
Hej - tusind tak for inspiration

Hej Sutsko - ærgeligt at høre at det ikke gik for dig. Der er nogle rigtig gode råd i det du skriver - og jeg skal nok også passe på med ikke at ville det hele - for det vil jer gerne Så måske jeg også skal tænke lidt over det, at jeg ikke får oversolgt hvad jeg egentlig kan præstere i dag.
Lene21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 19:39   #7
Hans Henrik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Hans Henrik er ny på vejen
Kære Lene

Hvilke tiltag har din sagsbehandler iværksat for dig?
Greve kommune har inviterede mig til et møde med en virksomhedskonsulent (læs sagsbehandler) om beskæftigelsesfremmende aktiviteter for at hjælpe mig til et fleksjob.
Jeg er cand.It læser hj-sider på firmaer jeg så målrettet mit c.v. til.

mvh Hans Henrik
__________________
Med venlig hilsen
Hans Henrik 2760
Hans Henrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan gør jeg? Ansøgning til Fleksjob truntetøsen Spørgsmål ang fleksjob 7 24-09-2013 21:38
Uopfordret ansøgning Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 4 09-06-2013 20:29
Hvordan kommer man igang med ansøgning om pension?? MetteMusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 02-09-2011 08:53
ansøgning til flexjob. le cuere Spørgsmål ang fleksjob 3 14-03-2011 12:09
Revalidering - hvordan starter man en ansøgning Jonatan Alt det andet 5 22-02-2011 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension