K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2013, 22:27   #1
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Nogen der kan anbefale en advokat ?

Hej K10.
Jeg er ny på siden. Jeg er ved at skrive min historie og vil meget gerne have feedback på den, men nu er nok sgu nok med Odense kommune og jeg må søge en §17 som det vist hedder men vil meget gerne have en advokat indover for de kører rundt med mig, så derfor mit spørgsmål.

Historie kort (den lange version kommer om nogle dage, men er nød til at reagere nu så derfor lige en kort først)

Under 40 år
Arbejdsulykke = 2 x discus i ryggen (var i forvejen opereret for en i ryggen)
Forløb på sygehus i 1.5 år ikke flere behandlingsmuligheder.
Udtalelser fra to uafhæninge neurologer der bekræfter sammenhæng imellem ulykke og mit nuværende helbred og nedsatte funktionsniveau.
Et hav af forskellige atester og erklæringer fra egen læge der bekræfter min situation.
Arbejdsprøvet på Reva- sendt hjem efter 14 dage vurderet til at kunne arbejde under 1 time dagligt og samtidig så dårlig at de ikke mente det var forsvarligt at jeg var der. Jeg blev sendt hjem og modtog så efter et par uger et brev fra kommunen med en afmeldingsskrivelse fra Reva?? Da man havde fundet ud af jeg ikke havde været på smertecenter OUH kunne man ikke sige alle mine behandlingsmuligheder var opbrugte og jeg skulle derfor kontakte smerteklinikken osv.
Svar fra OUH - Patienten har afprøvet alt relevant behandling og vi kan intet nyt tilbyde, derfor - Ingen behandlingsmuligheder!!!
Alt dette var i 2012 og siden jeg fik det svar fra OUH har det kun handlet om at trække tiden og jeg er blevet smidt rundt imellem sb osv.
Desværre opdager jeg for sent der kommer ny reform og nu står jeg så her....
Ville have ønsket jeg havde haft kendskab til K10 noget før da jeg tror på her er noget hjælp at hente, for min fagforening er da kun til at græde over.

Håber at nogen har et par kommentare og evt råd til hvor jeg skal hen herfra for det er sgu helt til grin det jeg og min familie bliver udsat for!!

Nisten

Sidst redigeret af Nisten; 17-02-2013 kl. 22:30.
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 22:47   #2
pierre
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2011
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
pierre er ny på vejen
Birgit lindø clemens advokater i århus.
Speciale i erstatningsret og så er hun tidligere sygeplejeske, så hun kender til stort set det meste omkring det hele.og så er hun helt nede på jorden
super advokat.
pierre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 01:03   #3
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Er selv fra fyn og bruger advokat Erik Bo Rasmussen - Tommerup. http://www.advobo.dk/ både i verserende erstatningssag og haft brugt ham i forhold til min 'sag' i kommune, når det har været nødvendigt. jeg anbefaler ham meget gerne.
Mit fagforbund har desværre ikke været en bønne værd.
Han var tidligere partner i Helbing - Hunderupvej Odense.
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 08:12   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nisten Se meddelelser
Hej K10.
Jeg er ny på siden. Jeg er ved at skrive min historie og vil meget gerne have feedback på den, men nu er nok sgu nok med Odense kommune og jeg må søge en §17 som det vist hedder men vil meget gerne have en advokat indover for de kører rundt med mig, så derfor mit spørgsmål.
Spørgsmålet er, om det er nødvendigt med en advokat.

Mange af os har oplevet, at vores sag er blevet sagsbehandlet bedre efter, at vi selv begyndte, at tage hånd i hanke med tingene.

Første skridt på vejen er, at bede om aktindsigt, så man kan se hvad kommunen har liggende om én, og måske står der lidt om hvad deres planer er.
Benyt gerne denne formular til formålet: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Derudover er det vigtigt, at alt foregår på skrift.
En telefonsamtale kan ikke dokumenteres.

Når du skal aflevere noget på kommunen, f.eks. begæring om aktindsigt, så gå op og aflever det personligt ved skranken i jobcenteret, og bed om en kvittering på, at de har modtaget det.

Og hvis din sb siger noget du ikke forstår, eller noget du synes lyder underligt, så bed om, at få det på skrift.
Om ikke andet, så kan du gå hjem og undersøge det nærmere, f.eks. via K10.

Det handler bl.a. om, at sende et signal om, at du ikke længere er til at løbe om hjørner med, at du puster dem i nakken.

Øverst på denne side finder du (bl.a. ) "Nyttige Links", her finder du links til div. love, vejledninger og meget andet nyttigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 10:33   #5
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Hej vovse og tak for dit svar
Jeg har bedt om aktindsigt men desværre syntes jeg ikke jeg er så god til at overskue den derfor tænkte jeg det var smart med en advokat nu.
Som jeg skriver så er jeg desværre så ødelagt i ryggen at jeg ikke kan vende tilbage på arbejdsmarkedet igen, hvilket jeg er utrolig nedtrykt over. Men jeg havde nu alligevel aldrig troede på at kommunen ville behandle mig som de har!
Konsekvenserne begynder at blive flere og flere og rammer ikke kun mig men hele min familie (kone - tvillinger på 4) så det er bare så hårdt på alle måder.
Det ender nok med advokat da jeg har meget lidt overskud og er meget smerte plaget hver dag. Men igen tusind tak for dit svar og skriv endelig igen hvis du har kommentare eller råd. Jeg vil holde min historie opdateret så godt som jeg nu magter.

Nisten

Hej Sutsko og mange tak for dit svar
Jeg vil ringe og snakke med ham, men jeg er helt på bar bund med alt det her så må jeg spørge dig hvordan det fungere?

Jeg kontakter ham og høre om han vil tage min sag, men kører jeg så pludselig en sag mod kommunen eller ? Ved du noget om den der §17 evt og er det så advokaten der skal søge den for mig ? Undskyld alle mine spørgsmål er bare så frustreret !!!

Nisten
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 01:18   #6
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nisten Se meddelelser

Hej Sutsko og mange tak for dit svar
Jeg vil ringe og snakke med ham, men jeg er helt på bar bund med alt det her så må jeg spørge dig hvordan det fungere?

Jeg kontakter ham og høre om han vil tage min sag, men kører jeg så pludselig en sag mod kommunen eller ? Ved du noget om den der §17 evt og er det så advokaten der skal søge den for mig ? Undskyld alle mine spørgsmål er bare så frustreret !!!

Nisten
Jeg er ikke nogen haj på søgning af pension.
Men det er et rigtigt godt råd - du fik herover - at selv sætte dig grundigt ind i tingene. Brug endelig K10! der er dælme mange gode råd og tonsvis af god viden at høste herinde.

Som sådan skal du ikke ( i hvert fald for nuværende) køre en sag mod kommunen.
Men advokaten kan være bisidder og være dig en god rådgiver. Ligesom han også kan overtage en del kontakt med kommune. Det er ofte rigtig godt med et advokatstempel
Du kan til hver en tid bede ham om et uforpligtende møde hvor I sammen -formentligt - finder ud af hvordan du står og hvad der er næste -kloge- træk. Han kan være god til at få øje på ting, du selv har overset......
På dette første møde aftales honorar - eller han laver et skriftligt tilbud til dig. Men hør ham nu bare

Jeg er selv så heldig (hø hø) at have en erstatning fra arbejdsskade sag, så jeg på den måde har råd.
PØJ PØJ

Sidst redigeret af Sutsko; 19-02-2013 kl. 02:32.
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 09:18   #7
Jna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2013
Indlæg: 13
Styrke: 12
Jna er ny på vejen
advokater

Helle Hald fra sirius advokater, har selv haft hende, kanon advokat....google hende.

Lotte Andreasen fra ret og råd i Ringsted, har ikke selv haft hende, men kanon advokat...Google hende.

Lotte ankjær fra advokaterne store torv 16 i Århus, har ikke selv haft dem, men de er også kanon gode advokater.

Prøv at se siden dinarbejdsskade.dk, der er også hjælp at finde. Skriv også din historie der, kontakt dem, ved om flere der har fået hjælp der. Skriv eller ring til dem...god vind derud af:-)
Dinarbejdsskade.dk har tlf. 60804470 og [email protected]
Jna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 10:30   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.........

Kære Nisten

Arbejdsulykke, er den skriftligt bekræftet af ASK, Arbejdsskadestyrelsen som en accepteret arbejdsskade?

Hvis ja, skal du bede alle tidligere arbejdsgivere om din sygestatestik bagudrettet. Fordi du tidligere har haft en prolaps hvor de nye er arbejdsrelateret. Her er det godt at kunne dokumenterer at arbejdslivet var normalt efter den FØRSTE operation.

Til information

Gen- og vedligeholdstræning

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Klagemuligheder

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Ryghistorier

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Advokat? Pas på dine forventninger ikke bliver for store.

Læs og forstå sygedagpengestop.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 10:08   #9
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Hej Peter og tak for dit svar.
Jo min sag er anderkendt som arbejdsulykke, men der kører en anke sag!
Jeg har desværre tabt overblikket og er gået total i stå så jeg håber jeg kan finde en Advokat der kan samle trådene for mig!!!!!!
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 10:30   #10
Jna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2013
Indlæg: 13
Styrke: 12
Jna er ny på vejen
Hej Nisten, håber det kan hjælpe, de er nogen af landet førende indenfor området, og nogle ildsjæle.

Sirius advokater 88888585 Helle Hald..ved hun først er til at træffe næste uge.

Advokaterne store torv 16, Lotte Ankjær 86130144.

Lotte Andreasen fra ret og råd 58581690

Håber du finder ud af det, ellers prøv dinarbejdsskade.dk...de er også behjælpelige, og vil helt sikkert hjælpe dig....

Venlig hilsen

Jna
Jna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan nogen anbefale en advokat peter1974 Spørgsmål ang fleksjob 10 15-04-2011 13:42
Nogen der kender en god advokat i Nordjylland/Aalborg CHNEVIDE Alt det andet 3 18-09-2010 22:26
Kender nogen en Advokat eller god Retshjælp ? annoa Alt det andet 11 02-06-2010 19:21
Nogen der kan anbefale en god læge i Brøndby? Ninja Alt det andet 2 17-05-2010 21:50
Er der nogen, der som jeg har måtte hyre en advokat.. Kirsten Marie Skal kommuner ikke overholde loven? 1 15-04-2008 09:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension