K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2013, 22:35   #71
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og mere end 10 stykker frugt/grønt om dagen. Dvs jeg køber over 70 stk frugt om ugen!

Og sådan kan jeg bare blive VED.

Hvis nogen tror man bliver rig af at få børn, så må jeg desværre understrege, at de giver røde tal på bundlinjen måned efter måned.

Her til aften lavede jeg 2 stk kyllingmedister og 2 kg kartofler - for så kunne jeg lave biksemad i morgen....troede jeg. De efterlod 2 tørre kartofler og knuderne fra medisterpølserne
Kan kun erklære mig helt enig, selvom jeg så "kun" har 2 børn.

Man tror lige, at der også er lidt til madpakkerne, men øøøh, det var der så ikke.


Men vedr. det, at låne i banken er der noget jeg har gået og luret lidt på siden i sommers, måske er der nogen her, der kan svare mig.

Jeg fik jo endelig tilbudet den lejlighed har har ventet på i en del år, ca. 2.000 billigere end den jeg boede i.
Så det gik jo pludselig stærkt med at søge både kommunen og banken om lån.
Jeg har aldrig tidligere haft problemer med, at låne i banken. Til f.eks. indskud, tandlægeregninger o.l. Altså ikke deciderede luksus ting.

Denne gang havde jeg så fået tildelt en ny bankrådgiver.
Da jeg sendte hende mit budget fik jeg blankt nej til, at låne de 20.000 kr. det handlede om.
Jeg kom så i tanker om, at det ikke fremgik af mit budget, at børneydelse og børnetilskud, som kommer hvert kvartal, ikke var regnet med, at de altså kom oveni.
Det skrev jeg så til hende.
Jeg fik så en aftale om, at komme op med mit nye budget, med børneydelse og børnetilskud på, til hende.

Den nye bankrådgiver fortalte så, at hun havde talt med min "gamle" bankrådgiver, som havde sagt god for, at jeg kunne låne pengene.

Jeg sagde så noget om, at jeg gik ud fra, at det handlede om, at de kunne gå tilbage og se, at man altid havde overholdt afdrag o.l.

Men nej, det handlede også om andre ting.

Jeg fik aldrig at vide hvad disse "andre ting" var.

Er der nogen her der ved det?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 04:51   #72
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved i hvert fald, at de også tjekker om man skylder andre steder og har andre lån, de tjekker også om man har overholdt disse betalinger og/eller om man er i RKI.

Hvis man fx har lån andre steder, så kan de godt afvise at låne én yderligere, hvis de vurderer, at man kommer til at sidde for hårdt i det. Også selv om man altid har betalt rettidigt og overholdt sine betalingsaftaler.

Hvis de kender en godt og erfaringsmæssigt VED at man kan klare at sidde hårdt i det i en kortere årerække, så kan de godt finde på at lade en låne yderligere.
Men som udgangs punkt siger de nej. Dog kan ens faste rådgiver godt ''lægge et godt ord ind'' så den alligevel går igennem....

Jeg har fx lige lånt 2000 kr - jeg skulle som bare låne dem i små 14 dage. Damen ved kassen sagde, at det kunne jeg ikke, men da min bankrådgiver netop kom ud fra mødet og så det var mig, så tog hun over og jeg fik pengene med det samme, som et bevilget overtræk.

Jeg ansøgte også engang om en kassekredit på 3000 kr og fik afslag, men da jeg præsenterede afslaget for min rådgiver, sagde hun at jeg da sagtens kunne få en kassekredit på 3000 kr. Jeg fortrød så og tog den ikke.
Pointen er også mere, at det er godt at kende en i banken
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 08:22   #73
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg ved i hvert fald, at de også tjekker om man skylder andre steder og har andre lån, de tjekker også om man har overholdt disse betalinger og/eller om man er i RKI.

Hvis man fx har lån andre steder, så kan de godt afvise at låne én yderligere, hvis de vurderer, at man kommer til at sidde for hårdt i det. Også selv om man altid har betalt rettidigt og overholdt sine betalingsaftaler.
Dét ved jeg, for det er jo derfor de skal se årsopgørelsen.

Jeg har mere indtryk af, som du også er inde på, at det handler om, at de VED, at man kan klare sig for et mindre beløb end de ellers anbefaler.

Men på den anden side, det kan den nye bankrådgiver jo se af historien.
Hvis de går tilbage i ens bank-papirer, så kan de vel se hele historien, hvad man har lånt hvornår, om man har passet afdragene, aldrig har skyndt sig at hæve før huslejen blev trukket m.m., og hvad man har haft af indtægt.

Så jeg tænker, at der må være noget andet, noget mere, som jeg ikke lige tænker over.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 09:24   #74
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Njaaa, de går jo ind og undersøger om man har gæld andre steder - udenfor banken - den historik fremgår jo ikke af ens sag i banken, lige som det heller ikke fremgår af årsopgørelsen, om man engang i mellem svipser betalingerne.....

De undersøger også om man har gæld til det offentlige, jeg har selv oplevet en bankrådgiver sige ''det ser også ud som om du får penge tilbage i SKAT'' på trods af, at forskudsopgørelsen slet ikke var landet endnu....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 17:53   #75
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Der er desværre reelt fattige og antallet er og stiger støt de sidste 10 år.
Hvem der er mest fattige, synes jeg på en måde kan være lidt 'ligegyldigt'.
Fattigdommen er her.

Det handler jo ikke kun om økonomi, selv om den hænger sammen med armod og afsavn.
Armod når man ikke har råd til tandlægen og efterhånden har et fælt tandsæt med deraf følgende andre lidelser.
Når man ikke har råd til (livsnødvendig) medicin osv.

Så er der afsavnene.
Listen kan også være lang her og ensbetydende med at man isoleres og ikke kan være social.
Det gør mig i sær ondt, når så mange børn lider under det

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Der er lejeledighed her, så min lejlighed ville ikke blive genudlejet i opsigelsesperioden, det er de første 23.000, man får jo ikke boligsikring af den overlappende husleje. Lejligheden ved siden af min har stået tom i et år..

Et nyt indskud koster 16.000 i en billigere lejlighed.

Og selve flytningen når jeg ikke kan hjælpe ret meget til selv pga mit handikap, vil sikkert koste mindst 10.000.

Så det løber jo op.
Ja Pip.

Det irriterer mig, når nogen kan være klog på andres vegne.
Ala 'du kan da bare flytte til noget billigere'.
Sådan er det desværre ikke altid...

Jeg bor i en hyggelig lejlighed, men den er byrden i mit liv.
Før var det en matador som ejede husene på vejen, men i 07 blev det til en andelsforening, hvor lejerne kunne overtage.
Nogle har sikkert hørt om Ringertoften.
Samme selskab her og jeg kan ikke lige huske, om selsskabet blev hængt ud i Pengemagasinet eller Kontant, men det ændrer ikke på, hvordan de har svindlet og stavnsbundet folk.

Lejlighederne er nu usælgelige og vi er stadig også lejere tilbage, som er lige stavnsbundne, fordi lejlighederne ikke bliver lejet ud.
Oveni får vi lejerne huslejeførhøjelse 2 gange om året i stedet for en.

Da jeg flyttede herhen var det ikke bedste tidspunkt i mit liv.
Jeg skulle have et sted at bo og anede ikke, hvad jeg skrev under på.
Bl.a forringede lejevilkår og jeg hæfter for al indvendig vedligeholdelse undtaget centralvarmen :-/
Selv termovinduerne og jeg har måttet tegne en forsikring på.
Da jeg ikke kender nogen håndværkere, er jeg hamrende nervøs for, hvad der går i stykker næste gang.
Varmen fiser ud af vinduer og vægge og nogle gange er her så koldt, at jeg tager fodbad, for at få varmen.
Vi har desværre fælles varmt vand og fælles vaskemaskiner og tumblere på hele vejen.
Så selvom jeg sparer på varmen, bliver regningen dyr.
Det påvirker min hverdag og mit liv rigtig meget at bo på den her usikre måde.

Jeg har været skrevet op til et supersted i over 4 år nu.
Dejlige og billige lejligheder i centrum af byen.
Samtidig er det endelig lykkedes mig, at spare op til 2 1/2 måneds dobbelt husleje, når den tid - forhåbentlig kommer.
Først skrev boligselsskabet 1-3 års ventetid. Nu 3-5 år...

Når jeg så er flyttet, får jeg måske en efterreging for istandsættelse, selvom indskuddet er på omkring de 29.000.
Jeg har set flere, som nærmest har revet sig i håret og været ved at gå ud af deres skind, når opgørelsen kom efter fraflytning...
De forlanger total istandsættelse og finder på alle mulige og umulige småting, som man skal udbedre og alt skal udføres af proffesionelle håndværkere.
Så det indskud kan hurtigt få ben at gå på.

Det er svært, at få en ordentlig og billig bolig her i byen, så jeg venter med længsel efter den dag, hvor jeg får m i n lejlighed, hvor jeg kan bo trygt og billigt og hvor jeg har råd til andet og mere, end bare at bo.
Selvom jeg er nervøs for efterregning, så må jeg tage den til den tid, for jeg vil så gerne bare væk herfra.

Så igen. Der er ikke altid nemme og smarte løsninger
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
livet havmanden60 Alt det andet 16 28-01-2013 10:55
Fattig = rask? buster Politik og Samfund 5 02-03-2012 03:11
Fattig i Gentofte! buster Politik og Samfund 0 31-08-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension